<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

1.21.2006

Falafel



Mine'nin fellahından sonra ben de Ortadoğu mutfağından falafeli denedim. Turkiye'de adını dahi duymadığım bu vejeteryan köfteyi Amerika'da bir çok yerde tatma fırsatım oldu. Bulduğum bir çok tarifte kuru bakla ile hazırlanan falafel, benim yaptığım gibi nohutla da hazırlanabiliyor* ve pita ekmeği arasında sarımsaklı yoğurtla servis yapılıyor. Ama ben daha hafif olabilmesi için falafelli bir salata hazırladım, sarımsaklı yoğurdu da sos olarak kullandım:)

Malzemeler:
  • 3/4 bardak nohut
  • 1 adet büyük soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 4 çorba kaşığı kıyılmış maydanoz
  • 1/2 çay kaşığı hamur kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı kişniş (ben kullanmadım)
  • Tuz ve karabiber

Yaplışı:

Nohutlarımızı bir gece önceden ıslatıyoruz. Şişen nohutları süzüp, iyice yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Nohutlarımıza ince kıyılmış soğan, sarımsak, maydanoz, kimyon ve kabartma tozunu da ekleyip, rondomuzda iyice eziyoruz. Elde ettiğimiz macun kıvamınındaki karışıma tuz ve karabiber ekliyoruz. Elimizi bir miktar ıslatarak bu karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, hafif yassılaştırıyoruz. Elde ettiğimiz köfteleri derin bir tencerede kızartıyoruz. Pita ekmeği ve sarımsaklı yoğurtla sıcakken servis yapıyoruz.

Afiyet olsun!

* Mediterranean- A taste of the sun in 150 recipes

15 Yorum:

At 21/1/06 07:37, Blogger Elif ...

Odtu'de Filistinli bir arkadasim yapmisti, ilk defa o zaman denemistim falafeli.
Sadece kuru kofte hosuma gitmemisti ama senin yaptigin gibi uzerine yogurtlu sosla salata gibi yemek super olabilir. Goruntusu cok guzel, ellerine saglik pitircik:)

 
At 21/1/06 20:00, Blogger Nazan ...

Pitircikcim ellerine saglik..Ben de falafeli cok severim.
Ilk defa falafeli burda merak edip,Arap market ten aldigim hazir toz ile denemistim. Hatirlarsan yillar once yaptigimiz bir davet te kucuk sandvicler olarak servis yapmistik. O hazir tozlara alismis olucam evde yapmak hic aklima gelmedi :) mutlaka ev yapimi daha lezzetli oluyordur.

Minecim,
ben kizartma olmasin diye bir defa firinda denemistim ama maalesef cok kuru olmustu. Kizartinca da taze taze sos ile yenirse daha lezzetli oluyor.

Pitircikcim tekrar ellerine saglik..insallah haftaya gorusmek uzere :)

 
At 22/1/06 01:13, Blogger Pitircik ...

Minecim,
Ben de ilk kez denedim falafeli. Firinda yapmak Nazan'in dedigi gibi koftelerin daha kuru olmasina neden olabilir.

Elifcim,
Gercekten de falafel salata ile cok guzel oluyor. Ama ben pita arasinda yogurtlu sosla da yemegi seviyorum.

Nazancim,
Dedigin toz halinedki falafelden ben de alip, yaptim bir kac kez. Ama sanirim onlarin icerigi benim denedigim tariften biraz daha farkliydi. Kuru bakla ve daha baska baharatlar vardi herhalde.

 
At 22/1/06 09:39, Blogger ZeYNeP ...

Bende bu falafeli bu kitaya gelince tadanlardanim, bizim damak tadimiza uygun, ben severek yiyorum, hatta Nazan'in yazdigi gibi firinda denedim bir kere sonrasinda kizartmasinda karar kildim bende.
Yogurtlu soslu pek hos ve leziz gorunuyor, eline saglik.
Zeynep

 
At 22/1/06 10:43, Blogger ceren ...

Merhaba Pitircik,
Falafeli ilk defa senden duyuyorum Pitircik ve cok ilgimi cekti.Lezzetli birsey eminim ki.Bunu mutlaka deneyecegim.Ellerine saglik...

 
At 22/1/06 19:00, Blogger Pitircik ...

Zeynep, falafel gercekten de bizim damak zevkimize hitap ediyor. Ben de ilk kez kendim yapmayi denedim guzel oldu gercekten.

Cerencim,
Kizartma oldugu icin biraz cekinerek yaptim ben de ama gercekten lezzetli oluyor, tavsiye ederim.

 
At 23/1/06 10:18, Anonymous Adsız ...

Turk mutfaginda oldugu gibi Ortadogu mutfaginda da et cok buyuk bir yer tutuyor. O nedenle Ortadogu mutfagini iceren herhangi bir lokantaya giden vejeteryanlarin yiyebilecegi nadir yemeklerden birisi falafel.

Ilk yedigimde cok kuru gelmisti ve begenmemistim ama sonrakilerde sos ile cok guzel olmustu. Sarimsakli yogurt sosu burada servis edilen soslardan cok daha hafif olmustur eminim ki.

Ellerine saglik Pitircik.

 
At 24/1/06 16:49, Blogger Pitircik ...

Afiyet olsun ve ellerine saglik, Minecim. Ben de firinda yapmayi deneyecegim, merak ettim nasil oluyor?
Sevgiler...

 
At 28/1/06 18:18, Anonymous Adsız ...

Bizim buralardada cok yaygin ve severek yiyiyoruz. Simdiye kadar kendim denememistim. Ellerinize saglik muhakkak deniyecegim, tesekkürler tarif icin.
Sevgilerimle

 
At 29/1/06 23:28, Blogger Pitircik ...

Simdiden ellerine saglik, Ozgul!
Sevgiler...

 
At 4/2/06 11:08, Blogger Hülya YILMAZ ...

Merhaba,
ben bunu felafel olarak biliyorum. Ben de Filistinli bir arkadaşımdan öğrendim ve sık sık yapıyorum. Ama yapış şeklimiz farklı. Nohut haşlanmıyor ve özel bir aparat yardımı ile kızartılıyor. Sayfamda (arşivimde) var.
Bizde çok seviliyor. Ekmek arası, domates ve soğanla da çok iyi gidiyor.
Eline sağlık.

 
At 6/2/06 16:13, Blogger Pitircik ...

Merhaba Hulya,
Tarifi aldigim kitapta ve bir cok yerde bu kofteyi falafel olarak gordum. Senin tarifin de orjinalmis. Paylastigin icin tesekkurler.
Sevgiler

 
At 19/2/06 09:20, Anonymous Adsız ...

Sevgili Pıtırcık,felafeli önceden yemiş tadını cok sevmiştim.Tarifinizi denedim ama sonuç rezaletti.Köftelerin hepsi yağın içine dağıldı.Yağlı bir bulamaç oldu.Acaba nerde hata yaptım? Un veya yumurta mı ekleseydim.Tekrar deneyeceğim.Sevgiler.K.IŞIK

 
At 19/2/06 23:06, Blogger Pitircik ...

Sevgili K.Isik,
Ben bu tarifi aynen kullanarak resimde gordugunuz kivamda kofteler elde edebildim. Benim elde ettigim kofte hamuru hafif nemli ve sıkı bir hamurdu. Kofteleri tavada cok az yag kullanarak kizartmayi (sadece tavanin dibini kaplayacak fakat kofteler yuzmeyecek), dediginiz gibi kofte hamurunu hazirlarken yumurta kirmayi ya da nohut miktarini arttirmayi deneyebilirsiniz. Sonuctan beni de haberdar ederseniz cok memnun olurum.
Sevgiler...

 
At 17/2/17 16:50, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter