<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

12.05.2005

Çiçek Kurabiyeler


Bu yoğun sınav haftasında ben maalesef yeni bir tarif deneyemediğim gibi daha önce yaptıklarımı da henüz editleyememiştim. Sağolsun Özlemin geçenlerde gönderdiği bu güzel kurabiye tarifi imdadıma yetişti :) ve sizinle de paylaşmaya karar verdim.
Teşekkürler Özlemcim, ellerine sağlık..

A. Özlemden...

Malzemeler:

125gr tereyağı
1 yumurta
1 toz vanilya şeker
1 çay kaşığı sıvı vanilya esansı
1/2 bardak pudra şekeri
2 çeşit gıda boyası (ben sarı ve mavi kullandım)
1 çay kaşığı kabartma tozu
Aldığı kadar un

Un ile kabartma tozunu karıştırdım. Sonra un ve gıda boyaları hariç tüm malzemeleri harmanlayıp unu yedirmeye başladım. Hamurun kulak memesi yumuşaklığında olmasına özen gösterdim. Bu kıvama gelince ikiye ayırıp gıda boyalarını yedirdim ve merdane yardımı ile açıp şekil vermeye başladım.

Çiçek şekli kalıbını "dollar store" dan bulmuştum ama başka kalıplar da olur. Üzerlerine top top yaptığım hamur parçalarını sonradan ekledim. Ve parmağımla içine bastırdım. 350F'ta 20 dk kadar veya hafif pembeleşinceye kadar pişirdim. Çayın yanında buram buram vanilya kokan nefis bir kurabiye oldu.


Herkese sevgiler ve afiyet olsun.

9 Yorum:

At 5/12/05 10:49, Blogger Pitircik ...

Ozlem,
Ellerine saglik!! Kurabiyeler harika gozukuyor. Tatlari da cok hostur, eminim. Guzel tariflerinin devamini bekliyoruz:)

Nazancim,
Sana da cok tesekkurler! Bu yogun sinav gunlerinde vakit ayirip bu tarifi siteye koymussun:) Tekrar kolay gelsin!!!

 
At 6/12/05 00:54, Blogger ÇEŞNİ ...

Canım Benim
Bana kilo aldırmak için elinizden geleni yapıyorsunuz yani:)) ellerine kollarına sağlık
öpüyorum kocaman
aynur

 
At 6/12/05 02:53, Blogger Burcu Özdoğan ...

Ne güzel kurabiyeler bunlar ellerinize sağlık bayıldım:)

 
At 6/12/05 19:17, Blogger Elif ...

Ozlem'in ellerine saglik diyor, cicek kurabiyelerinden yapmak icin mutfaga dogru suzuluyorum:pp

 
At 7/12/05 08:16, Anonymous Adsız ...

Hepinize merhabalar,
Oncelikle kurabiye tarifini sizlerle paylasmama vesile oldugu icin kardesim Nazan'a cok tesekkur ediyorum.
Arkadaslarimdan aldigim tariflerin en guzel yani, tarifi uygulamaya koydugumda onlarla yasadigim anilarin da canlanivermesi. Bu nedenle tarif paylasmayi cok seviyorum.
Umarim tanismak ta nasib olur.
Sevgiler

 
At 7/12/05 14:12, Blogger ÇEŞNİ ...

Pıtırcık canım
yaparım sanada askolsun :)) öpüldün aynur abla

 
At 7/12/05 18:45, Anonymous Adsız ...

Canim istedi guzelim cicek kurabiyeleri gorunce. Yaninda cay/kahve, bir de guzel bir kitap oldu mu hmmmm. Denemeliyim. Elinize saglik.

Devrim
www.mutfaktadevrim.com

 
At 28/10/07 13:36, Blogger sonbahars ...

Acikcasi ilk gordugum bir tarifi denemekte her zaman cok tereddüt ederim. Mutfaktada cok basarili oldugum soylenemez. Ama tarifin kolayligindan olsa gerek bir sevkle denedim. Cicek kaliplar yerine baska kalip kullandim ve gida boyasi da kullanmadim ama umdugumun uzerinde guzel ve lezzetli oldular. Cok tesekkurler

 
At 17/2/17 16:39, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter