<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

11.17.2005

Limon Dolgulu Dilimler




Bu tarifi geçen hafta bir araya geldiğimizde ilk kez denedim. Çay saatlerinde kek yapmaktan sıkılanlar için kolay bir alternatif bence. Tarifi aldığım kitapta* dilimler çok hoş gözüküyordu. Ancak ben tam olarak soğumadan kesip, tadına bakmak istediğim için benim dilimlerin şekilleri biraz bozuldu. Tatları ise aldığım yorumlara göre, gayet güzelmiş:). Aşağıdaki ölçülerle tam 16 dilim elde edebiliyoruz.

Malzemeler:

Alt kısmı için:

1 ¼ su bardağı un
½ su bardağı margarin
¼ su bardağı pudra şekeri
½ çay kaşığı vanilya

Dolgu için:

1 su bardağı toz şeker
2 yumurta
1/3 su bardağı taze sıkılmış limon suyu
1 adet limon kabuğu rendesi
Üzerine serpmek için pudra şekeri

Yapılışı:

Öncelikle ocağımızı 175- 180 (350) dereceye ısıtıyoruz. Alttaki kurabiye kısmı için gerekli malzemeleri karıştırıp, pürüzsüz bir hamur oluncaya kadar yoğuruyoruz. Yağsız 20 cm x 20 cm boyutlarındaki fırın tepsimize iyice bastırarak döşeyip, 15-20 dakika kenarları hafifçe kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Hamurumuz pişerken üst kısmı için gerekli malzemeleri bir araya getirip, iyice çırpıyoruz. Hafifçe pişen hamur tabanını fırından alıp, sıcakken üzerine hazırladığımız dolgu karışımını döküyoruz. Tekrar fırına koyup, 15-20 dakika daha üst kısmı sertleşinceye kadar pişiriyoruz. Soğuduktan sonra pudra şekeri serperek servis yapıyoruz.

Afiyet olsun!! Yorumlarınızı bekliyorum:))

* Tarifi 'Cookies for Christmas' kitabından aldım.

10 Yorum:

At 18/11/05 01:11, Anonymous Adsız ...

elinize saglik. arkadasimin haber vermesi sonucunda sitenizden haberdar oldum.ogleden sonraya caya arkadaslar gelecek,ne yapsam diye dusunurken sizin sitenizi hatirladim.daha yeni yeni yemek yapmaya basladim diyebilirim. tarifinizi bugun cay saati icin denemek istiyorum.

 
At 18/11/05 01:52, Blogger nihan ...

Merhaba Pıtırcık çok hafif bir tatlıya benziyor. Denenecekler listesine alındı bile. Ellerine sağlık
Sevgiler.

 
At 18/11/05 12:25, Blogger Pitircik ...

Guzel yorumlariniz icin cok tesekkurler:)Sitemizde daha bir cok kolay ve hos tarifi paylasacagiz,kalabalik bir mutfagiz cunku:)Herkese kolay gelsin!!

 
At 19/11/05 03:23, Blogger Sibel ...

Çok güzel bir tarif Pıtırcık, ellerine sağlık. Limonlu tatlara bayılırım, hem hafif de olurlar:)

 
At 19/11/05 13:09, Blogger Pitircik ...

Begenmene cok sevindim, Sibel. Denedikten sonra da yorumlarini almak isterim.
Sevgiler...

 
At 21/11/05 19:42, Blogger Elif ...

Ben bu limon dolgulu dilimlerden tatmistim ama galiba chef yapmisti:) seninkiler de cok hos gorunuyor pitircikcim ellerine saglik...

 
At 22/11/05 11:12, Blogger Pitircik ...

Evet, Asistentecim dogru hatirliyorsun:) Chef sizin grup toplantiniz icin yapimisti. Ben de ilk kez denedim gecen toplandigimizda. Uzuluyordum asistente ve oburkedicik tadamadi diye...Gercekten kolay bir tarif. Sizin icin de yaparim, canim:)

 
At 22/11/05 16:54, Anonymous Adsız ...

pitircik cok güzel olmus zupeeeer
tsk ler

 
At 22/11/05 17:02, Anonymous Adsız ...

bu akşam denedim çok değişik ve güzel bir tatlı .evdekiler hemen bitirdiler bile.Sevgiler

 
At 22/11/05 17:07, Blogger Pitircik ...

Denemis olmaniza ve de begenmenize cok sevindim, Ahmet Serdar ve Fatma Ablacim:))
Bende de sevgiler...

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter