<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

11.07.2005

Kolay Baklava


Baklavalık ince yufkaları(phyllo-fillo- dough) kullanarak hazırladığımız bu tatlı benim bu bayram hazırladığım tatlılardan birtanesi. Evet, belki annelerimizin yaptığı elde açılan baklavalar gibi değil ama yine de özlemimizi giderebilecek kadar lezzetli ve oldukça da pratik.

Tepsiyi yağlayıp üzerine teker teker ince yufkaları yerleştiririz. Her 4-5 yufkadan sonra 2 kaşık erimiş tereyağını yufkaların üzerinde gezdiririz. Yufkaların yarı sayısına gelince 1,5 bardak ince robottan geçirilmiş cevizi her tarafına eşit gelecek şekilde dağıtırız. Geri kalan diğer yufkaları da aynı işlemleri tekrarlayarak bitiririz. Yufkaların en üstüne yine yağ gezdirdikten sonra yufkayı baklava veya kare şeklinde keseriz.

Tepsiyi yaklaşık 350 (170) derece fırına veririz ve 35-45 dakika yufkalar altın rengine dönünceye kadar pişiririz.

Fırından çıkan tepsiyi soğumaya bırakırız. Bu bayram baklavasında daha önceleri yaptığım gibi sıcak yufka-soğuk şerbet teorisi yerine ikisinin de soğuk olduğu başka bir yol denedim. Ve kesinlikle baklavam daha kıyır kıyır oldu. Mutlaka siz de deneyin...

Şerbeti için 3 bardak suya 4 bardak şeker kaynatırız ve karışım kaynamaya başladıktan 5 dakika sonra yarım kaşık limon suyu ekleyip altını kapatıp, soğumaya bırakırız.

Tepsi oldukça soğuk, şerbet de soğuya yakın ılık hale gelince şerbet yufkaların üzerine eklenir ve servis için en az 4-5 saat beklenir.

Sitedeki diğer aşçı arkadaşları bilmiyorum ama ben Ramazan ve bayramda alınan kiloları acilen geri vermek üzere bugün itibariyle yediklerime dikkat etmeye başlıyor ve motivasyon olması amacıyla da buna eklediğim tariflerin kalori değerlerini yazarak başlıyorum :)

Kalori: 1 porsiyon(100 gram) 521 Kalori

Herkese afiyet olsun...

10 Yorum:

At 7/11/05 18:10, Blogger Dilek... ...

Merhaba Nazan. Ben iki - uc yaprakta bir tereyag surmekle ugrasmayip, rulonun birini tamamiyle tepsiye koyuyorum, ceviz serpistiriyorum, ikinci ruloyu yine butun olarak uste koyuyorum ve yagi sadece uste dokuyorum. Benimki tam tembel isi oldu:) Denersen eger, lezzette fark var mi soylersin?

Rejimini sabote etmis olmayayim...

:)

 
At 7/11/05 21:50, Blogger Nazan ...

Merhaba Dilek;ben tatliyi cok sevdigim icin bu pratik baklavayi cok yaparim, ilk firsatta senin tarif ettigin gibi denicem.Tereyag ne kadar az kullanirsam aslinda o kadar iyi :)
onerin icin cok sagol Dilek.

 
At 8/11/05 01:55, Blogger Pitircik ...

Bu baklava gercekten harika olmustu. Tadi bir yana uzeri citir citirdi. Tekrar ellerine saglik Nazan!! Dilek, dedigin tarif bana da cok uyuyor:)Deneyecegim.

 
At 8/11/05 12:11, Blogger Pitircik ...

Nazancim 100 gr. kac baklavaya denk geliyor?:)))

 
At 8/11/05 15:21, Blogger Nazan ...

Kullanılan yağ miktarına bağlı olarak değişecektir mutlaka ama baklava dilimlerinin biraz irice oldugunu dusunursek iki-uc dilim sanirim 1 porsiyon eder Pitircikcim...

 
At 12/11/05 00:57, Blogger Elif ...

Yeni teorin ise yaramis Nazancigim, herkes baklavana bayilmis o gece:) Ben de biraz kilo vereyim, yine yaparsin insallah tadarim bu sefer..

 
At 9/3/06 04:57, Anonymous Adsız ...

Yani Nazan Hanım size binlerce kez bravo demek istiyorum...Dün yaptım ve herkes tek kelimeyle bayıldı...Baklavayı çok seven bir eşim var haftasonu tekrar yapmamı istiyor:))Dışardakilerden bin kat daha lezzetli dedi...Çok teşekkürler..

 
At 15/3/06 01:40, Blogger Nazan ...

Merhaba Burcu;
begenmenize cok sevindim. benim esim de baklavayi cok sever. Bu tatli hem kolay hem de pastane baklavalarina gore daha hafif oldugu icin biz de sIK sIk yapiyoruz.
Size afiyet olsun :)

 
At 6/10/07 09:20, Anonymous Adsız ...

Merhaba Nazan hanım.Ben 4 aylık evliyim ve eşim birçok erkek gibi baklavayı çok seviyor.Yufka açmayı bilmiyorum,sitenizdeki kolay baklavayı görünce çok sevindim fakat baklavalık yufkayı nereden bulacağım.Alanyada yaşıyorum acaba Metro alışveriş merkezlerinde varmıdır.Ayrıca kaç adet yufka kullanmalıyız.Şimdiden çok teşekkürler.Yüreğinize sağlık

 
At 17/2/17 16:41, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter