<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

10.24.2005

Sütlü İrmik Tatlısı


Bu tatlı ablamın favori tatlılarından... Yapılışını öğrendikten sonra benim de favorim oldu. Eğer irmiğiniz varsa siz de canınız tatlı çektiğinde mutfağa girip hemen yapabilirsiniz.

Malzemeler:
  • 7 çorba kaşığı irmik
  • 7 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 lt. süt
  • Dr. Oetker hazır meyveli sos ya da meyve dilimleri
  • Hindistan cevizi ve tarçın

Yapılışı:

İrmik, toz şeker ve süt karıştırılarak pişirilir. Muhallebi kıvamına geldikten sonra hafif nemli, derince bir tepsiye dökülür ve soğutulur. Tepsinin nemli olması, tatlının soğuduktan sonra kolayca kesilip çıkarılabilmesini sağlıyor.

Resimde gördüğünüz sos için ben Türkiye'den getirdiğim Dr. Oetker ahududu-çilek sosunu kullandım. Bu sosu bulamayanlar çilek, muz ve nar gibi meyve parçaları ile süsleyip üzerine tarçın ve hindistan cevizi serpebilirler.

Not: Muhallebi pişirilirken 1 adet rendelenmiş limon ya da portakal kabuğu da çok hoş bir tat katıyor. Tavsiye ederim!!

Afiyet olsun!

Not: Tatlının sosunu editörun jöleli irmik tatlısında önerdiği gibi meyve suyu ve mısır nişastası ile de hazırlayabilirsiniz. Ayrıntlı tarif için jöleli irmik tatlısına bakabilirsiniz.

5 Yorum:

At 25/10/05 10:49, Blogger Hayat Güzel ...

Çok iştah açıcı gözüküyor. Hele de iftara çok yaklaştığımız şu saatlerde...

 
At 25/10/05 16:07, Blogger Pitircik ...

Merhabalar,
Ben de cok severim irmik tatlisini.Sakiz tadi da dediginiz gibi harika gider.Eger buralarda damla sakizi bulabilirsem mutlaka deneyecegim. Tesekkurler!!

 
At 25/10/05 18:31, Blogger Nazan ...

ben de tam damla sakizli da bu tarif cok guzel olur diye yazacaktim.Hatta turkiyeden gelen yeni damla sakizlarimi kullanip yeni damla sakizli bir pasta ogrendim onu tavsiye edecektim sizlere..Pitircik ve site ahalisi eger damla sakizina ihtiyaciniz olursa bana bi haber verin,ben de yeteri kadar var sanirim :))

 
At 28/10/05 23:15, Blogger Elif ...

Tatliya bak masssallah:) sutlu tatli gibisi yok bence...cok hafif oluyor hem de besleyici di mi?

 
At 22/11/05 17:11, Anonymous Adsız ...

irmikli tatlılara bayılırım.Çok güzel ve hafif bir tatlı oldu.Teşekkürler.Siteniz de güzel hazırlanmış.Tebrikler

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter