<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

10.17.2005

Tepsi Böreği


Hepimizin çokça yaptığı basit ve pratik bir börek. Benim tarifimde en büyük özellik bol süt kullanılması.

Malzemeler:

  • Yufka
  • 2- 3 su bardağı süt (daha fazla da olabilir)
  • 1-2 çay bardağı sıvı yağ
  • İstenilen miktarda peynir (beyaz, kaşar ya da mozzarella)
  • Maydanoz
  • 1 yumurta
  • Tuz
  • İsteğe göre nane ve kırmızı pul biber
  • Çörek otu


Yapılışı:

Tepsi sıvı yağla yağlanır. Yufkanın kalınlığına göre iki ya da üç kat yufka döşenir. Üzerine bir miktar çırpılmış süt, sıvı yağ ve yumurta karışımı kaşıkla dökülür. Peynir-maydanoz karışımı koyulur. İki, üç kat daha yufka serilir ve bu sıra elinizdeki yufkalar bitene kadar takip edilir. En önemli nokta, her yufka katından sonra süt karışımını bolca kullanmak. Eğer peynir karışımı az ise sadece altta, ortada ve en üst kata yakın kullanılabilir. En üst kata yufka koyulduktan sonra kalan süt karışımı böreğin üzerine boca edilir. Elle hafifçe bastırılarak böreğin üzerinde yarım santim kadar süt karışımı oluşturulur. Çörek otu serpilir ve önceden ısıtılmış 350 derecedeki fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.

Benim gözlemim; bu şekilde börek pişerken çok hoş kabarıyor.

Afiyet olsun!!

7 Yorum:

At 17/10/05 21:46, Blogger Elif ...

Cok lezzetliydi pitircik:) ellerine saglik..

 
At 21/10/05 01:25, Blogger Nazan ...

ben hep sut yerine yogurt karisimiyla yapardim boreklerimi,bi daha ki sefere pitircigin tarifini ispanakla bi denicem bakalim.Bu arada Aysegulcum,iftar gecesinden kalan boreklerin sahurlarima renk ve lezzet katti :) tekrar tesekkurler..

 
At 21/10/05 09:29, Anonymous Adsız ...

Merhaba Pitircik, boregin resmini gorur gormez senin yaptigini anladim. Birkac sene once tatmistim. Himmm tadi hala damagimda. Ellerine saglik
tobeesh

 
At 21/10/05 11:09, Blogger Pitircik ...

Hos geldin Tobeesh!! Senin elle acilmis boreklerinin yanin da lafi mi olur:)

 
At 23/10/05 15:55, Blogger Nazan ...

Daha once baska bir yerde okudugum kucuk bir puf noktasi eklemek istedim: Tepside yufka böreği yapiyorsak, daha lezzetli ve kıvamında olmasını istiyorsak; böreği hazırlayıp pişirmeden önce buzdolabında birkaç saat bekletiriz.

 
At 24/10/05 06:13, Anonymous Adsız ...

Slm Pitircik c.tesi iftara gelen misafirlerim icin senin tarifine gore yaptim boregimi. Ben bu kadar sut koymuyordum. Erken yaptigim icin dolapta da beklettim Nazan'in dedigi gibi. Harika oldu!

 
At 24/10/05 11:11, Blogger Pitircik ...

Ellerine saglik Tobeesh!! Onerin icn tesekkurler Nazancim:)

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter