<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d-727358669322911237', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

10.11.2005

Tulumba Tatlısı Bulamayanlara..


En sonunda evde yapılmış tulumba tatlısı da yedim. Gerçekten mükemmel olmuştu. Tarifini de ben veriyorum çünkü editor' un bugün yazı yazacak zamanı yok maalesef:)

Malzemeler
  • 1.25 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı ince irmik
  • 1 çorba kaşığı nisasta
  • 2 yumurta
  • 125 gram margarin
  • 1.25 su bardağı su
  • 2 su bardağı kızartmak için zeytinyağı

Şerbeti için

  • 2.5 bardak şeker
  • 2 su bardağı su
  • 1/4 limon suyu

Şekeri su ile kaynattıktan sonra limon suyunu koyunuz. Koyulaşınca ateşten alınız. Şerbet hazır beklerken biz tatlımızı yapalım;

Tencereye su, margarin ve bir tutam tuz koyup kaynatınız. Elenmiş un, irmik, ve nişasta ilave edip karıştırarak pişiriniz. Tencereye yapışmayacak duruma gelince ateşten alınız, soğuduktan sonra yumurtaları kırınız. İki kaşık da şerbetten koyup karıştırmaya devam ediniz. Hazırladığınız hamuru, ucuna tırtıllı huni takılmış krema torbasına doldurduktan sonra, kızgın zeytinyağına 4-5 cm boyunda olacak şekilde sıkınız. Pembeleşince, fazla yağı çekmesi için kağıt üzerine çıkarabilirsiniz, sonra da şerbete atıp karıştırınız. 5 dakika sonra da şerbeti süzüp başka bir tabağa alınız.

Afiyet olsun.

14 Yorum:

At 11/10/05 01:10, Anonymous mert ...

Gercekten "homemade" mi bu tatli? Cok guzel gorunuyor. Tadi nasildi? Ben tulumba ve lokma tatlisini citir citir severim..evde yapinca yumusak oluyor da. Sizinkinin sirri nedir?

 
At 11/10/05 01:30, Anonymous Adsız ...

Ben de tulumba tatlisi bulamayanlardanim, ustelik bu guzel tatliyi yapacak birini de bulamiyorum. Cok tembel herkes coook.. Benim ucuna tirtilli huni takilmis krema torbam da yok, goruyosunuz bizde bahane cok:))

 
At 11/10/05 05:22, Anonymous Adsız ...

çok severim tuluma tatlısını
ama yapmaya cesaret edemiyorum
bende tırtıl kurabiyesi yaptığım huni biçiminde kalıp var.acaba onunla becerebilirmiyim sizce??
munise

 
At 11/10/05 08:15, Anonymous Adsız ...

super valla. amerikada tulumba tatlisi, elifcim bi alemsiniz vallahi. cok opuyorum, ellerinize saglik

isil isik

 
At 11/10/05 10:21, Blogger editor ...

Evet, ev yapimi. Maalesef burada tulumba tatlisi bulamiyorum.

Tadi guzeldi ancak serbetinin sekeri biraz az gelmisti, o nedenle olcude seker oranini bir miktar artirdim.

Tatli yapildigi ilk aksam citirdi, ertesi gun bir miktar yumusadi ancak tadinda bir degisiklik olmadi. Yumusamasinin serbeti ile ilgili oldugunu dusunuyorum.

Yaparken farkettim, en buyuk farki zeytinyaginda pisirmek sanirim. Zeytinyaginin kaynama noktasi diger yaglara gore daha yuksek (300 derece) bu da icine konulan bir yiyecegin daha cabuk kizarmasini sagliyor.

Bu arada onemli bir not: ozellikle evde zeytinyagini kizartma yaparken kullanacaksaniz cok dikkatli olmalisiniz. Alev alma noktasi kaynama noktasina cok yakin (315 derece). Kizartma yaginin ocagin uzerine damlamamasina ozen gostermeniz gerekiyor.

Bizde de suanda krema torbasi yok, ucu tirtilli herhangi bir press olabilir. Bu sefer ben de kurabiye kalibini kullandim. Ancak kurabiye kalibi olmayanlar icin alternatifler de var.

 
At 11/10/05 14:50, Blogger Banu Ucak ...

Harika görünüyor! Yaşasın ramazan nasıl olsa diye gönül rahatlığıyla yiyebiliriz hem de di mi ama :) Bakalım becerebilecek miyim??? Ellerinize sağlık...

 
At 14/10/05 01:43, Anonymous Adsız ...

selam, ellerine saglik cok guzel gözukuyor ben bugun bunu denemk istiyorum ama bir sorum olacak icini kabartma tozu girmiyormu? eger girmiyorsa ici pisiyormu yani bu tarifin tam aynisinimi? uyguladiniz? kusura bakmayin cok soru sordum galiba. Hayirli ramazanlar.

 
At 14/10/05 05:57, Blogger editor ...

Bendeki tarifte kabartma tozu yoktu. Serbeti haric, buradaki tarifin aynisini uyguladim. Serbetim duru oldugu icin tarifi verirken su ve seker oranlarini degistirdim. Zeytin yagi kizartma sirasinda icinin de pismesini sagliyor.

 
At 15/10/05 06:42, Blogger Sibel ...

Çok güzel olur çook! Annem çok yapardı eskiden, epeydir yapmıyor nedense (nedeni malum, ben çıkmıyorum ki mutfaktan!):) Elinize sağlık.

 
At 15/11/05 06:56, Anonymous Adsız ...

nazlı
merhaba
ben bu tatlıyı yapmak isterim fakat
1,25 su bardağı demişsin
bir buçuk su bardağı demek mi istedin,burayı anlamadım yardımcı olusan sevinirim

 
At 15/11/05 20:00, Anonymous oburkedi ...

Selam,

Un 1.5 bardaktan daha az olacak, 1 ceyrek bardak kadar.

 
At 29/10/06 21:11, Blogger Pinar ...

Bayilirim tulumba tatlisina, yillardir yiyemedim. Tarif icin cok tesekkurler. Sevgiler.

 
At 12/8/07 15:17, Anonymous Adsız ...

ZIKKIMIN KÖKÜNÜ YE.BOK VAR BOK YERMISIN YADA KOCAMAN KALIN YARRAK VAR ONU YERMISIN?

 
At 20/5/09 17:35, Anonymous Adsız ...

Benim yaptığım tulumba tatlısı yağa atınca patladı ve mutfağın tavanı hamur oldu neden aceba...?)))

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter