<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

10.02.2005

Patates Dilimleri (Deneme I)

KFC patates dilimleri uzun zamandır severek yediğim bir yemek. Ancak kızartma olduğu için yedikten sonra ağırlığını hissedebiliyorum. Bir ara, yemek kitaplarının birinde haşlanarak yapılmış olanlarını gördüm, ama yapmaya fırsatım olmadan tarifi kaybettim. Bugün en sonunda aklımda kaldığı kadarıyla denedim.

Patatesleri dilimledikten sonra kaynayan suda 7 dakika kadar beklettim. Önce aşırı suyunu aldım, sonra da sırasıyla sarımsaklı yumurtaya ve baharatla karıştırılmış una bulayıp tepsiye dizdim. Tek sıra halinde olması önemli. 250 derece fırında kızarıncaya kadar pişirdim. Her iki tarafın da eşit kızarması için spatula yardımı ile alt-üst yaptım.

Çok lezzetli, hafif ve özellikle kolesterol korkusu ile kızartmadan kaçanlar için güzel bir alternatif oldu.

Güncelleme (editor): Un oranının epey az tutulması gerekiyor. Fırına sürüldüğü için un üzerinde kalabiliyormuş.

5 Yorum:

At 5/10/05 09:10, Anonymous Adsız ...

gerçekten güzel görünüyor...ramazanda hafifliği ile yapılacaklar listesine ekledim..teşekkürler/yasemin i.e.

 
At 6/10/05 00:22, Anonymous Adsız ...

Disarda "Potato Wedges" yedigim zaman midemi bozuyorum, cok yagli oluyorlar. Bu tarifi en kisa zamanda deneyecegim.
Haslamis sonra da firina vermissiniz, cok hafif olmustur. Ellerinize saglik..

 
At 7/10/05 06:43, Anonymous Adsız ...

patates en sevdigim sebzedir. bu tarif de cok lezzetli gorunuyor,ellerinize saglik. hemen deneyecegim!

isil isik

 
At 8/10/05 06:19, Anonymous Adsız ...

Merhaba, una hangi baharatları karıştırdın?
ve tarfite hiç yağ yok dimi?
pırıl

 
At 8/10/05 12:50, Blogger ipodtouch ...

Ilginiz icin tesekkurler.

Orjinal tarifte hangileri vardi hatirlamiyorum. Ben kekik, kirmizi biber, kara biber ve evde bulunan bir baharat karisimindan koydum. Birebir KFC tadinda olmadi ama bunlar benim favori baharatlarim, hemen her yemekte az ya da cok eklerim.

Evet, bu sefer yag kullanmadim, sadece tepsiyi patateslerin yapismamasi icin yagladim.

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter