<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

10.04.2005

Domates Çorbası

Ben bunu hep yapıyorum. Bir tarifi kendime göre biçimlendiriyorum, daha sonra başka birisine anlatırken ölçü falan hak getire. Geçen hafta tarifi isteyen bir arkadaşa yazarken bir daha böyle yapmayacağım, yazıya dökmek ne kadar zor oluyor sonradan demiştim kendime.

Bir tarifte aldığı kadar un/su denilmesine çok kızarım, malzeme ne kadarını alıyor daha önceden o yemeği yapmamış birisi nasıl anlayabilir. Sırf bundan kaçınmak için bu çorbanın orjinal tarifi bulduğum siteyi aradım En azından un ve yağ miktarını ölçüsüne göre vereyim istedim. Maalesef siteyi bulamadım, ya da sonuçlar arasında ama ben o kadar modifiye ettim ki tanıyamadım tarifi. Her ne ise, uzun lafın kısası ölçüleri tarif sırasında açıklamaya çalışacağım ve elimden geldiği kadar yakın ölçüler vererek yazacağım. Miktar konusunda iç güdülerinize de biraz güvenmeniz gerecek yalnız.

4 kişi için;
  • 200gr domates sosu (alternatif olarak sulandırılmış 4-5 kaşık salça, domates püresi, doğranmış 3 adet domates de kullanılabilir)
  • 2 ç. kaşığı sıvı yağ (zeytin yağı ya da çiçek yağı farketmez)
  • 5 ç. kaşığı un
  • 1.5 su bardağı sıcak su (tavuk/et suyu olabilir, ancak eğer tavuk suyu kullanılacaksa yağı 1 kaşığa indirin)
  • 1 su bardağı süt
  • baharat (favoriler kekik, karabiber ve kırmızı biber)
Domates sosu ve yağ kavrulur, domates sosunun üzerinde bir miktar yağın görünmesi ancak tüm yüzeyi kaplamaması gerekiyor (ben bu sefer yağı biraz kaçırmışım). Kavrulan karışıma un yavaş yavaş eklenir (bu aşamada ocağı kısın), karıştırırken kaşık arkasında boşluk bırakmalı. Un kokusu geçinceye kadar kavrulur. Sıcak su çok yavaş bir şekilde ilave edilir. Kıvamı istediğiniz şekilde ayarlamayı bu aşamada yapacağınız için suyu fazladan ısıtmakta fayda var. Ateş açılarak 2-3 dakika kadar kaynatılır. Ocak tekrar kısılıp süt ve baharat eklenir. 5 dakika daha kaynatılıp ocak kapanır. Servis sırasında isteğe göre rendelenmiş kaşar ve kurutulmuş ekmek parçacıkları eklenebilir.

Çorba yapılırken en önemli nokta sürekli karıştırılması.
Çorbanın pütürlü olmaması için özellikle un ve su ekleme aşamalarında buna özel olarak dikkat etmek gerekiyor.

Hit Counter