<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

10.03.2005

Vejeteryan Patlıcan


Geçtiğimiz hafta pazarda bebek patlıcanlar görünce aklıma annemin o güzel patlıcan reçeli geldi. Hemen denemeyi düşündüm ama annemle konuştuktan sonra reçel yapmaktan şimdilik vazgeçtim. İleriki günlerde mutlaka deneyeceğim.

Patlıcanları satan kişi basit bir tarif vermişti; "Patlıcanları ortadan ikiye ayırın, içlerine sarımsak doğrayıp fırına verin". Tabii ki kendisinin kültürümüzdeki karnıyarıktan haberi yok. Tarifteki sarımsak içini, doğranmış domates, soğan, sarımsak ve baharat karışımı ile değiştirip vejeteryan karnıyarık yapmaya karar verdim.

Ortalarından ikiye ayırdığım patlıcanları kaynayan suda 5 dakika bekletip hazırladığım iç ile doldurdum. 15-20 dakika 250 derece fırında pişirdim, fırını kapatırken üzerlerine kaşar dilimledim. Hafif, aperatif olarak da yenilebilecek bir yemek çıktı ortaya.

2 Yorum:

At 5/10/05 14:04, Anonymous Adsız ...

Cok hos gorunuyorlar:) kokteyl icin hazirlanabilir.Tek lokmalik vejeteryan karniyarik..

 
At 11/10/05 01:15, Anonymous Adsız ...

Patlicani cok seviyorsunuz galiba:) ben de bayilirim..

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter