<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

10.14.2005

Pırasalı Sufle


Küçükken pırasayı hiç sevmezdim. Sonra alıştım ama zeytinyağlı pırasa yemekten de bıktım açıkcası. Ev arkadaşım bugün çok güzel bir tarif denedi. Yapılışı çok pratik, tadı da çok hafif. Pırasayı sevmiyorsanız bir de pırasalı sufleyi deneyin, fikriniz değişebilir :)

Tarifini vermeden önce sufleyle ilgili bir gerçegi hatırlatalım;

Sufle fırından çıkar çıkmaz servis yapılmalıdır, aksi takdirde çok çabuk söneceği için o etkileyici kabarık görüntü kaybolur. Biz de resimleri çekmekte biraz geciktik, o yüzden suflelerimiz bir miktar sönmüştü.

Malzemeler;
  • 1.5 su bardağı kıyılmış pırasa
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1/4 su bardağı su
  • 1/4 su bardağı ceviz
  • 2 yumurta (sarısı ve beyazı ayrılmış)
  • 2 yemek kaşığı karışık baharat
  • 2 yemek kaşığı yogurt
  • tuz ve biber

Pırasaları ince ince kıyın. Yağı tavada ısıtıp, pırasaları ekledikten sonra orta ateşte 2-3 dakika karıştırarak sote yapın. Suyu tavaya ekledikten sonra ısıyı azaltıp 5 dakika kadar ateşte ağır ağır pişirin.

Cevizleri mutfak robotunda kıydıktan sonra pırasa karışımını da ekleyip robotta püre haline getirin. Daha sonra bu karışımı başka bir kaba aktarın.

Önceden karıştırdığınız yumurta sarısını, baharatları ve yoğurdu pürenin üzerine döküp tuz ve biber ile tatlandırın.

Ayrı bir kapta yumurta beyazını, yumurtalar beyazlayıp kabarıncaya kadar çırpın. Mikser arkasında iz bırakmalı. Beyaz yumurta köpüğünü pırasalı karışımın ortasına dökün ve tabağın kenarlarından karışımı alıp yumurta beyazının üzerine katlayarak beyazı yedirin. Suflenin kabarmasını ve pişmesini sağlayan, bu köpük halindeki yumurta beyazı olduğu için çok karıştırarak sönmesine izin vermemeniz çok önemli.

Fırında ısınmış sufle kabını yağladıktan sonra, karışımı kaba boşaltıp önceden ısıtılmış 250 derece fırında 35-40 dakika pişirin. İlk yarım saat boyunca fırının kapağını açmamanızda fayda var. Suflenin pişip pişmediğini ortasına bıçak ya da kürdan saplayarak kontrol edebilirsiniz.

Fırından çıkarır çıkarmaz servis yapın.

Afiyet olsun.

Yarın: Pırasalı fırında patates püresi (patatesli yassı köftenin maceraları)

5 Yorum:

At 14/10/05 09:35, Blogger Oya Kayacan ...

Suflen çok güzel olmuştur tabii. Madem pırasa seviyorsun artık, böreğini, köftesini (Köfte dö pırasa, yahudi usulü!), ekşilisini (terbiyeli), sirkelisini, çorbasını.... Yap yap bitmez. Ben mi çok seviyorum yoksa. Ha bir de parmak gibi ince olanları alıyorum. Daha lezzetli gibime geliyor. İşte o da bana öyle geliyordur herhalde. Sevgiler...

 
At 14/10/05 10:25, Blogger ipodtouch ...

Benim de tercihim kucuk pirasalar yonunde, ancak burada surekli gittigim markette maalesef yok :(

Marketten aldigim uc pirasa ile suana kadar uc yemek yaptim, hala bir miktar var. Pirasa koftesi epey ilginc gorunuyor, eger tarifini verebilirseniz kalan pirasalar ile de onu deneyeyim.

Tesekkurler.

 
At 14/10/05 15:45, Anonymous Adsız ...

Ben pirasayi cok severim ama pek yemek cesidi bilmiyorum. Gecen gun yine zeytinyagli yaptim, icine havuc ve pirinc de koydum. Ilkokul cagindaki oglum artik isyan ediyor hep ayni pirasa diye. Bu sufleyi hemen deneyecegim, cocuklarin da hosuna gider umarim. Ellerinize saglik.
Saadet K.

 
At 21/10/05 11:12, Blogger Pitircik ...

O gun iftarda tadamamistim ama cok lezzetli olduguna eminim. Ellerine saglik, asistente!

 
At 31/10/11 09:35, Blogger Oglak Kizlari ...

Merhaba,

Pırasa sufle diye arattırdım ve bence en güzel tarif sizinkiydi, şu anda fırındalar, yarın blog uma beklerim sonuçlar için.

:-)

Yüzsüz anne Çiğdem

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter