<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

10.28.2005

Evde Peynir Var mı?


Malum Türk milleti için ekmek, öğünlerin vazgeçilmez bir parçasıdır.

Maalesef Türkiye'de iken alışmış olduğum ekmeklerin tadını Amerika'da hiçbir ekmekten alamıyorum. Nerede tarhana çorbasına doğradığımız mısır ekmeği ya da Ramazan ayında iftara yakın aldığımız o güzelim pidenin kokusu?


Henüz ekmek makinam yok ancak geçtiğimiz günlerde ekmek makinası için tarifler içeren bir kitap aldım. Sırf bizim ekmeklerimize benzer bir tarif var mı görmek, varsa uygulamak için.

Bu kitaptan ilk denediğim tarif klasik, tam kepekli ekmekti. Diğerlerine göre daha kolay ve yapımı az zaman alacak gibi görünüyordu.

Evde özel karışım unlar bulundurmadığımdan malzemeler ile biraz oynadım. Dışarıda satılan kepekli ekmekler gibi olmadı ama kahvaltılık, çok hoş bir ekmek çıktı ortaya. Ekmek makinası olup uygulamak isteyenler için kitapta yazılan tam ölçüleri ve yapılışını, benim gibi değişiklik yapmayı sevenler için de parantez içerisinde kullandığım alternatifi yazacağım.
  • 1 bardak ılık su
  • 1 yemek kaşığı mısırözü yağı (evdeki yağ karışımı)
  • 1.5 bardak* kepek ekmeği unu (1/2 bardak mısırunu, 1/2 bardak kepek, 1/2-3/4 bardak beyaz un)
  • 1 yemek kaşığı yağsız süt tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı esmer şeker (1.5 kaşık bal)
  • 1.5 çay kaşığı aktif kuru maya
Suyu ve yağı ekmek kabına yerleştirin (ben sıradan bir kap kullandım). Tüm unu ve süt tozunu su yüzeyini kaplayacak şekilde serpin. Ekmek kabının iki farklı köşesinden tuzu ve şekeri ekleyin (tuzu ve balı hepsinin üzerine direk koydum). Sıvı ile temas etmesine izin vermeden mayayı ekleyin.

Makinayı tam kepekli, yarı sert ayarına getirip çalıştırın (tüm karışımı 5-10 dakika kadar yoğurdum, 1.5 saat ılık bir yerde mayalanmasını bekledim ve yarım saat-45 dakika kadar pişirdim).

Kitaptaki en kolay tariflerdendi. Ekmek makinasında hazırlanma süresi 5 dakika, pişme süresi 3.5 saat olarak görünüyor.

Gecenin bir yarısında yaptığım bu ekmek pişerken kokusu dayanılmazdı. Fırının önünde ciğerci kapısındaki kediler gibi bekleyip pişer pişmez de yarısını bitirmeme, geri kalan yarısını da yememek için kendimi zor tutmama neden oldu bu nefis koku. Özellikle peynir ile mükemmel bir ikili oluşturdular. Yanına bir de çay demlemek vardı ama onu bekleyemedim :)

*Bardaklar 200ml'lik olacak. Son yıllarda yaygınlaşan kupa bardaklar aynı sonucu vermeyebilir :)

7 Yorum:

At 28/10/05 23:12, Blogger Elif ...

oburkedicim ellerine saglik ve afiyet olsun:)bakiyorum yeme aliskanliklarini degistirmissin. Kediler ne zamandan beri ekmek yemeye basladilar allahaskina? Pardon ya sen oburdun degil mi? hehe...

 
At 28/10/05 23:31, Blogger ipodtouch ...

O ekmegin kokusunu alan yemek aliskanliklarina falan pek bakamiyor. :)

 
At 29/10/05 01:21, Blogger ipodtouch ...

Maalesef bu ekmek 24 saat icerisinde bitti. Ancak bir daha ki denememde sana da bir parca ayiracagim Minecigim.

 
At 29/10/05 04:30, Blogger Pitircik ...

Obur kedicik sen ne maharetliymissin boyle! Ekmek gercekten cok davetkar gorunuyor. Ellerine saglik!! Biz de bir kac kez ekmek yapmayi denedik ekmek makinesi ile. Ama sizin kadar cabuk tuketemedik. Cok sert oldu...Neyse ben de tatmak istiyorum sizin ekmekten:)

 
At 30/10/05 10:24, Blogger ipodtouch ...

Sevglili xtra,

Bahsettigin ekmegin tarifini ınternetten bulup onumuzdeki haftalarda deneyecegim. Tavsiyen icin tesekkurler. Eger senin tavsiye edecegin bir tarif varsa sevinirim.

 
At 23/9/06 14:57, Anonymous Adsız ...

Süt Tozu yerine ne kadar süt kullanabilirim?Bide fırının ısı ayarı kaç derece olmalı,şimdiden teşekkürler...

 
At 2/10/14 04:38, Blogger seolara ...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi
remtamutfak.net
Döner Makinası
çay kazanı
çay makinası
tost makinası
ızgara
endüstriyel mutfak
Tek Parça izle
Tek Parça izle
cerciko.com

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter