<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

11.16.2005

İÇLİ PİLAV




Alışılagelmiş beyaz pilavdan daha farklı birşey denemek istediğimde benim ilk aklıma gelen içli pilav oluyor. Misafirlerinizin de damağında tat bırakabilecek bizim mutfağımızdan, lezzetiyle kokusuyla iştah açan bir pilav.

Malzemeler:
1 su bardağı pirinç (basmati olabilir)
2 su bardağı su
1 adet soğan
1 çay bardağı kuş üzümü
1 çay bardağı dolmalık fıstık veya badem
2 çorba kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı nane
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker

Tereyağını tencerede erittikten sonra küçük küçük doğranmış soğanları pembeleşinceye kadar yağda kavurun. Fıstıkları da yağa ekleyip kavurmaya devam edin. Yıkanmış pirinci, üzümleri ve baharatları tencereye ilave ederek karıştırın. Birkaç dakika karıştırdıktan sonra kaynamış suyunu da dökerek tencerenin kapağını kapatın. Pirinçler suyunu çekip yumuşayıncaya kadar pişirin. Ben içli pilavi patlıcanlı beşamel sosla servis yaptim ama siz içli pilavın üzerini kaşar rendesiyle de zamanınıza ve damak tadınıza uygun dekore edip servis yapabilirsiniz.
Afiyet Olsun...

7 Yorum:

At 16/11/05 20:23, Blogger Elif ...

Nazan'in icli pilavini tatmayanlarin cok sey kacirdigini soyleyebilirim. Icli pilav tarifini bu kadar bekletmemeliydin Nazancigim. Resimde de muhtesem gorunuyor, ellerine saglik...

 
At 16/11/05 22:52, Blogger Pitircik ...

Bu pilavi ben de tatmistim. Gercekten harikaydi. Ben de kendi capimda bir kac deneme yaptim, sonra. Tereyag yerine dolama ici hazirlar gibi zeytin yag kullandim o da hos oldu. Uzerindeki patlican sosu da iyi fikir...Eline saglik, Nazan.

 
At 17/11/05 02:07, Blogger nihan ...

Merhaba Nazan,
Ellerine sağlık yaklaşan yeniyıl için hindinin yanına da güzel bir tarif olabilir.
Sevgiler.

 
At 17/11/05 15:03, Blogger Nazan ...

Gercekten iyi fikir Nihan. Eger diger arkadaslar da isterse toplanacagimiz gece ben de bu pilavimla eslik edebilirim.

 
At 18/11/05 01:57, Blogger Sibel ...

Pilav sevmeyen ben, bu bol malzemeli pilava asla hayır diyemezdim.. Elinize sağlık. Patlıcan sos ayrı güzel..

 
At 11/1/09 06:58, Anonymous Adsız ...

ben hiç denemedim bu tariften sonra denicem tşk ederim elineze sağlık

 
At 11/1/09 06:59, Anonymous Adsız ...

eline sağlık çok güzel olmuş bende deniyeceğim

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter