<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

11.13.2005

Yoğurtlu Kereviz Salatası


Bu salatayı ilk kez çok sevdiğim arkadaşım Ebru'da yemiştim. Rejim yapan arkadaşlar için faydalı olabilecek bir salata ancak sarımsaklı olduğu için iştah açıcı bir özellik de taşıyor:) Yapımı oldukça kolay. Normalde kereviz kökü ile hazırlanıyor ama ben burada kereviz kökü bir türlü bulamadım. O nedenle kereviz sapı kullandım.

8-10 tane kereviz sapını ya da 1-2 adet kereviz kökünü yıkayıp, mutfak robotunda bir iki kere çekiyoruz. Bu şekilde kereviz sapı bir miktar su bırakıyor. Elek yardımıyla ya da elimizle iyice sıkarak fazla suyu alıyoruz. Genişçe bir kabın içine koyup, 3-4 kaşık yoğurt ve 1-2 diş sarımsakla karıştırıyoruz. 1-2 tutam tuz atıyoruz. Üzerini kırmızı biber ve kereviz yaprakları ile süslüyoruz. Ağız tadımıza göre sarımsak miktarını arttırabiliriz tabii. Salatamız hazır:)

Ben bu salatayı soğuk sandaviç ve cipsler için sos olarak da kullandım, çok hoş oldu.

Afiyet olsun!!

Not: Arkadaşlar ben kereviz kökünü çok iyi bildiğimiz, taze meyve-sebze satan bir markette buldum. Söyleyeyim dedim:))




6 Yorum:

At 13/11/05 03:22, Anonymous Adsız ...

Gercekten, ben de de ariyorum ve bulamiyorum. Balikla ve patates yemeginde cok severim halbuki. Amerikada kerevizlerin kökü satilmiyor mu? Satiliyorsa nerelerde bulabiliriz? Ozellikle Kuzey Ohio'da.

 
At 13/11/05 03:51, Blogger Pitircik ...

Oburkedicik,
Aslında ben bir yemek kitabında kereviz koku kullanildigini gordum. Celeriac olarak geciyordu. Kitabin yazari Boston'da bir restorant isleten unlu bir Turk sef. Kereviz kokunden bir cok yemegi restoraninda servis ediyormus. Belki de sadece buralarda yok:))

 
At 14/11/05 01:54, Blogger Nazan ...

pitircikcim, bu hafif salatayi ne kadar sevdigimi biliyorsun, en son geldigimizde de mine ile ben rejim yapiyoruz bahanesiyle yarisini biz yemistik :) Bugun gittim kereviz aldim, yogurt yaptim, yarin bol bol kendi salatami yicem :)

 
At 14/11/05 18:18, Blogger Pitircik ...

Arkadaslar,
Mine'nin de dedigi gibi bu salata icin kerevizin koku, sapi hic farketmiyor, aslinda.Ayni tadi aliyorsunuz. Nazancim deneyecek olmana cok sevindim.Afiyet olsun!Yogurt tarifini de koyarsin bloga:)

 
At 15/11/05 12:10, Blogger Pitircik ...

Onerin icin tesekkurler, Incim. Deneyecegim:))

 
At 17/2/17 16:42, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter