<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

11.22.2005

ETLİ KABAK DOLMASI



Geçen gün okuldan dönüşümde apartman kapısını açtığımda misss gibi bir dolma kokusu aldım. Eskiden böyle olduğunda merdivenleri yavaş yavaş çıkar, o kokunun bizim evden gelmesi için dua eder ve eve girer girmez anneme sarılır akşama dolma olup olmadığını sorardım. O koku bizden gelmiyor olsa bile annem hemen ertesi gün dolma yapardı benim için :) Maalesef burda öyle bir şansım olmadığı için iş başa düştü ve ilk fırsatta kabak alıp dolma yaptım, nasıl da özlemişim!!

Malzemeler:
1 kilo kabak
300 gram yağlı kıyma
1/2 su bardağı pirinç
2 baş soğan
2 domates
2 çorba kaşığı yağ
Maydanoz
Karabiber, tuz

İnce ince doğranmış soğan ve maydanoz, kabukları soyulduktan sonra küp küp doğranmış domates, kıyma, yağ, biber ve tuz tencerede çok az su ilave edilerek yoğurulur.

Kabakların kabukları kazınır, eğer uzun kabak ise ikiye bölünür ve içleri oyulur. Kabakların içleri doldurulduktan sonra tencereye aralarında çok fazla boşluk kalmamasına dikkat edilerek sıkıca dizilir.


Bir kapta 1 kaşık salça 1 bardak su ile karıştırılır ve dolma tenceresine ilave edilir(su dolmaları en fazla iki parmak kadar geçsin). Daha sonra kabaklar yumuşayıncaya ve pirinçler pişinceye kadar pişirilir.

Herkese Afiyet Olsun...

13 Yorum:

At 22/11/05 13:03, Blogger Pitircik ...

Eline saglik, Nazancim. Ben de cok ozledim kabak dolmasini. Benim de ablam bol bol yapardi. Bu arada apartmandaki dolma kokusu kimden geliyormus merak ettim?? Aklima oburkedicik ve asistente geliyor ama...

 
At 22/11/05 18:28, Blogger Elif ...

Pitircik bilemiyorum ben yokken oburkedi yapmis olabilir. Ben de merak ettim dolma kokusunun kimden geldigini:) hintliler de dolma yapiyor mu acaba? Nazancigim annemin dolmalarina benziyorlar. Ellerine saglik...

 
At 22/11/05 19:51, Blogger Nazan ...

merhaba arkadaslar;
o gun ben de merak ettim kokunun kimden geldigini ve sanirim dolma kokusu asagidaki arkadasin annesi geldi Turkiyeden oradan geliyordu :)

 
At 22/11/05 22:41, Blogger Pitircik ...

Nazan, bu arada resim ne kadar canli cikmis. Cok hos gorunuyor.

 
At 23/11/05 02:25, Blogger nihan ...

Merhaba Nazan,
Kabak dolman harika olmuş. Bende çok özlemişim. En kısa zamanda yapalım da yiyelim. Ellerine sağlık.
Sevgiler.

 
At 26/11/05 23:00, Blogger Elif ...

deneme birki:)

 
At 27/11/05 03:16, Anonymous Adsız ...

cok guzel gorunuyor en kisa zaman da ben de deneyecegim

 
At 1/12/05 03:22, Blogger Oya Kayacan ...

Ben de dolma(lar) meselesini anneme yıkan cinstenim. Bir de ablamın evinin etli ve zeytinyağlı yaprakları aman amandır yani ki anlatamam. Şimdi annem Selma'ya iş çıktı. Benim için, "Alo anne, öğlen sendeyim, kabak dolması yemek istemekteyim," demek kadar basit. Haa bir de bu dolgulu kabakların böyle dikine konulduğunu ben daha bu yıl bloglararası gezinmelerimde öğrendim. Bak yaw, anneme hemen bunu da söylemeliyim.

 
At 2/12/05 17:34, Blogger Nazan ...

Oyacim;
Ne kadar sanslisin, anneciginin yakinindasin:) Onlar biz ne istersek nasil da kirmadan yaparlar...Size afiyet olsun ve sevgiler.

 
At 20/12/05 20:27, Anonymous Adsız ...

ayni annemin dolmalari gibi gorunuyor.ellerine saglik Nazan.

burcu

 
At 3/3/06 22:36, Anonymous Adsız ...

tencerenin dibine taze nane saplari koyun, yapraklarini degil. Sonuca sasiracaksiniz. Mukemmel oluyor.

 
At 3/3/06 22:38, Anonymous Adsız ...

Ha bide eger yurtdisinda iseniz mutlaka kosher kiyma kullanin. Normal marketten aldiginiz ici kararmis kiymadan farkli, Turkiye'ye yakin bir lezzet ediniyorsunuz.

Fikriye

 
At 17/2/17 16:43, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter