<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

11.25.2005

Sosyete Pastası


Sosyete pastasını ilk defa ilkokuldayken yemiştim, canım teyzem yapmıştı. Tadına bayılmıştık, çünkü o zamanlar şimdiki gibi değişik tarifler yoktu. Düşünüyorum da "sosyete pastası" , ismini galiba içindeki pahalı(!) yemişlerden almış. :)

Malzemeler
  • 2 Yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • 2 adet muz
  • 1 paket petibör bisküvi
  • Fındık, fıstık, ceviz

Bir paket krem şantiyi sütle çırpın. Ben krem şanti yerine 1 kutu "heavy whipped cream" kullandım. Karton kutunun içinde sıvı halde satılıyor, elektrikli mikserle çırpınca katılaşıyor.

Başka bir kapta 2 yumurta ve 1 bardak şekeri çırpın. İki karışımı karıştırın. Önceden kırıp hazırladığınız bisküvileri, küçük küçük dilimlenmiş muzları ve de iri parçalar halinde kıyılmış kuruyemişleri ilave edin, iyice karıştırın. Karışımı geniş çukur bir kaba koymadan önce kabın içine yapışmayı önleyecek herhangi bir torba ya da "clingwrap" serebilirsiniz. Sosyete pastasını kaba boşaltıp üstünü de başka bir stretch film yardımıyla kapatın. Buzdolabının dondurucu kısmında katılaşıncaya kadar bekletin.

Pastanızın tamamen donduğundan emin olunca da, başka bir kaba ters çevirip üzerine çikolata sosu dökerek servis yapın. Afiyet olsun.

13 Yorum:

At 27/11/05 14:24, Blogger Pitircik ...

Tadi da, goruntusu de cok guzeldi. Ellerine saglik, asistentecigim:)

 
At 27/11/05 14:58, Anonymous Adsız ...

Çok hoş gözüküyor. Yapımı da kolaymış. Ben böyle kolay tariflere bayılırım. Deneyeceğim!

 
At 27/11/05 15:43, Blogger Elif ...

Evet cidden cok sosyetik bir tatli:) Minecim tekrar yaparim sen merak etme, cok kolay.

 
At 27/11/05 19:33, Blogger Nazan ...

Ben kendi dilimimi buzluktan ciktiktan sonra dondurma gibi yedim, harikaydi..sicak yaz gunleri icin super bi tatli..ellerine saglik Assistentecim...

 
At 28/11/05 00:46, Blogger Elif ...

Nazan, hepsini mi yedin yoksa:) Saka saka afiyet seker olsun..

 
At 28/11/05 10:04, Blogger nihan ...

Asistante ellerine sağlık harika bir pasta.
Sevgiler.

 
At 30/11/05 17:39, Blogger Mert ...

Ya ben buraya cok yorum yapamiyorum cunku guzel yemeklerden bahsediyor hep, bende buralarda tek basima yasadigimdan "annee bana bunu yapsana bunu da bunu da yap" da diyemiyorum, bir de resimlere baktikca icim kotu oluyor, canim cekiyor ne diyiim afiyet olsun.

 
At 30/11/05 22:03, Blogger Elif ...

Mert, bu pasta gercekten cok kolay:)Deneyebilirsin bence.

 
At 1/12/05 07:13, Anonymous Adsız ...

dün yaptım.ve süperdi.misafirlerim çok beğendi.

 
At 1/12/05 17:24, Blogger Elif ...

Denemenize ve begenmenize cok sevindim:)

 
At 3/12/08 08:21, Blogger Ahmet Selim ...

bu pasta çok ilgimi çekti, yapımı çok kolay ve pratik, lezzetli de görünüyor. yalnızca yumurtaların çiğ olması düşündürüyor, acaba kokar mı? bir de bisküviler islatılmadan karışıma eklenince sert kalmaz mı? Yine de deneyeceğim. Güzel olursa tekrar yorum yapacağım. Tarif için çok teşekkür ederim...

 
At 23/12/13 11:12, Anonymous Adsız ...

Denedim bakalim esim begenecekmi :)♡

 
At 17/2/17 16:43, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter