<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

12.01.2005

Çatal

Bir çok arkadaş gibi ben de simit yemeyi çok özledim. Bildiğim kadarıyla Amerika’da büyük ve Türklerin daha fazla sayıda yaşadığı bazı şehirlerde simit yapabilen fırınlar var. Ancak bulunduğumuz yerde maalesef böyle bir şansımız yok. Bu özlemimi giderebilmek için simit tarifi ararken çatal simit tarifine* rastladım. :) Yapımı çok kolay ve az sayıda malzeme ile yapılan bu tarife, aradığım simit tadını mahlep katıyor herhalde...

Malzemeler:

  • 125 gram margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1-2 çay kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yeterince un
  • Çörek otu ya da susam
  • Üzeri için 1 yumurta sarısı

Yapılışı:

Yağ, şeker, tuz ve sütü bir kapta iyice karıştırıyoruz. Mahlep, kabartma tozu ve yeteri kadar unu bu karışıma ekleyerek, kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz. Hamurumuzu 10-15 dakika kadar dinlendiriyoruz. Daha sonra bu hamurdan küçük parçalar alıp, yuvarlayarak 10-15 santim uzunluğunda çubuklar elde ediyoruz. Elde ettiğimiz çubukları uçlarından bastırıyoruz, yağlanmış tepsimize koyup, üzerlerine yumurta sarısı sürüyoruz. Susam ya da çörek otu serpiyoruz
. 160 (325) derecedeki önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.

Pazar günü kahvaltımızda, sıcacık çayında yanında afiyetle yiyiyoruz. :)

* Tarif Ergun Köknar'ın ''Ortadirek Mutfağı'' kitabından.

15 Yorum:

At 1/12/05 08:44, Blogger Sibel ...

Pıtırcık, aynı kitaptan bu tarifi denemiştim ben de, çok beğenilmişti. Güzel bir çatal tarifi gerçekten, senin de ellerine sağlık! Herkese tavsiye ediyorum:)

 
At 1/12/05 08:51, Blogger pınar ...

pıtırcık çatalı çok duayrdım ama hiç yemedim. artık tarifini de bildiğime göre önümde bir engel kalmadı:)
margarin erimiş mi oda sıcaklığında mı?
eline sağlık.

 
At 1/12/05 09:54, Blogger Pitircik ...

Sibel,
Hatirlarsan sen de pazar kahvaltisi icin patatesli pocanin tarifini vermistin ve pazar kahvaltisinin ne kadar ozel oldugunu belirtmistin. Ben de bole ozel bir kahvalti icin denedim catallari. Begendigine cok sevindim:)

Pinar,
Yagi eritiyoruz. Bu tarif gercekten cok kolay.Bir de dedigim gibi mahlep ayri bir tat katiyor. Umarim en kisa zamanda denersin. Yorumun icin cok tesekkurler:)

 
At 1/12/05 13:28, Blogger Pitircik ...

Evet, Minecim tadi kandil simitine cok benziyor. Dene bir goreceksin:)

 
At 1/12/05 14:37, Blogger Elif ...

Ben de cok severim catali. Pastanelerde satilanlar gibi olmus anladigim kadariyla, soyle agizda eriyen cinsten:)
Ellerine saglik pitircik, gercekten cok guzel gorunuyorlar.

 
At 1/12/05 18:04, Blogger Pitircik ...

Asistenticim, dedigin gibi agizda eriyenlerden olabilmesi icin biraz da sirke katmamiz gerekiyormus:).

 
At 1/12/05 20:17, Blogger Nazan ...

cayin yanina nasil da guzel olur simdi catal ve simit. Istanbuldayken annemle cay keyiflerimizin en vazgecilmez ikilisiydi.ellerine saglik Pitircik, size geldigimizde bize yine yaparsin di mi? :)

 
At 2/12/05 08:56, Anonymous Adsız ...

Pitircik ellerine saglik hemen eksik malzemelerimi alip yapayim. Kizimla beraber afiyetle yiyelim.
sevgiler

 
At 2/12/05 08:57, Anonymous Adsız ...

catallari gorunce kendimi kaybedip isim yazmayi unuttum

 
At 2/12/05 11:06, Blogger Pitircik ...

Nazancim,
Bize ilk gelisinizde catallari hazir bil:)

Tobeesh,
Simdiden afiyet olsun. Tatli kizini op bizim icin:)

 
At 4/12/05 23:51, Blogger ÇEŞNİ ...

Pıtırcık
iyiki görmüssün sitemi sayende bende seni tanıma fırsatına eristim..tek kelimeyle çok güzel bir mutfağa sahipsin canım benim..Seni sık sık ziyaret edeceğim emin ol...öpüyorum..

 
At 5/12/05 10:40, Blogger Pitircik ...

Tesekkurler, Cesnicim:)

Bu mutfak 5 arkadasin bir urunu...Yorumlarini gormek bizi cok mutlu edecek! Bundan sonra biz de sana misafir olacagiz:)

Sevgiler!!!

 
At 5/12/05 14:31, Blogger nihan ...

Merhaba Pıtırcık,
Bu çatallar aynen pastanedekiler gibi. Ellerine sağlık.
Sevgiler.

 
At 8/12/05 06:44, Blogger nihan ...

Merhaba Pıtırcık,
Seni kahvaltıyla ilgili anket için sobeledim. Vaktin varsa katılırsan sevinirim.
Sevgiler.

 
At 8/12/05 11:05, Blogger Pitircik ...

Nihnacim,
En kisa zamanda anketi cevaplandiracagim.
Sevgiler...

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter