<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

12.08.2005

Mercimekli Köfte


Geçen sene kışın Türkiye'ye ilk gidişimde, 4 ay boyunca doğru düzgün yemek yapmadığımı öğrenen annem sağlıklı beslenemediğimi düşünüp bayağı üzülmüştü. Zaten sonraki günlerde de basit yemek tariflerini bir deftere yazmaya başladı. Mercimekli köfte onlardan biri... Bugüne kadar "asistente" olan ben, anneciğimin isteği üzerine artık kendi adımı kullanıyorum. Bilginize sunulur:)

Malzemeler

  • 2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 5 su bardağı su
  • 2 su bardağı köftelik bulgur
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 adet soğan
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • Yeşil soğan
  • Maydanoz
  • Tuz, kara biber, yeni bahar, pul biber, kimyon

Bir tencerede mercimek, su ile beraber pişirilir. Mercimek pişip suyunu tamamen çektikten sonra köftelik bulgur ve tuz ilave edilir, tencerenin kapağı kapatılıp 10 dakika kadar dinlenmeye bırakılır. Başka bir kapta, soğan zeytinyağında kavrulur. İçine domates salçası, biber salçası ve isteğe göre miktarı değişen baharatlar eklenir. Daha sonra, yeşil soğan ve maydanoz küçük küçük doğranır, mercimek-bulgur karışımına eklenir. Hazırlanan soğanlı salçalı sos da karışıma eklendikten sonra yoğurulup sıkım yapılır. Afiyet olsun.

13 Yorum:

At 9/12/05 02:26, Anonymous Adsız ...

canim ellerine saglik, nefis gorunuyor.

isil

 
At 9/12/05 08:43, Blogger Tuhfe ...

Kızlar ne pişirmişler bugün bir bakayım dedim, bakmaz olaydım karnım da aç değil ama! mercimekli köfte olunca ister istemez insanın canı çekiyor. Ellerinize sağlık.

 
At 9/12/05 11:46, Blogger Pitircik ...

Ellerine saglik, Elif. Ben de mercimek koftesini soganlari yagda kavurarak yaparim. Ayri bir tat katiyor. Bunlar her halde davetinizde tatdigimiz kofteler. Tatlari da cok hostu, ucer beser yedim valla:))

 
At 9/12/05 12:55, Blogger Nazan ...

Elifcim ellerine saglik..cok lezzetliydiler..ben gitmeden benim icin yine yaparsin di mi? :(

 
At 9/12/05 13:23, Blogger Tijen ...

dün de bize komsudan mercimekli köfte geldi iyi mi? annem dogum yapti diye üst komsuya tatli götürmüstü, bizim tabak bos gelmedi. sonra bir baktim, baska bir bizim tabakta zeytinyagli lahana sarmasi gelmez mi? dün aksam mutluluk aksami oldu yani!
eline saglik!!
tijen

 
At 9/12/05 14:22, Blogger Elif ...

Herkese cok tesekkurler. Nazancim sen merak etme, mercimekli kofteleri yapar getiririm sana, sonra da afiyetle yeriz:))

 
At 9/12/05 14:27, Blogger Elif ...

Sevgili takim arkadaslarim Nazan, pitircik, Mine ve oburkedi:
Sizlere buradan soylemek istedim. Siteden daha yeni haberi olan annecigim hepinizi ayri ayri tebrik ediyor, sitemizi de cok begenmis. Daha yorum yazmayi kesfedememis oldugu icin onun yerine ben yazmak istedim. Sevgiyle kalin...

 
At 9/12/05 17:51, Blogger Hülya YILMAZ ...

Sayfanızı yeni keşfettim. Çok sevimli, sıcak. Tebrikler kızlar...

 
At 10/12/05 06:49, Blogger pınar ...

elif mercimek köftesine ben de bayılırım. aslında bu tarifi yazmıştım ama ne zamandır ekleyemedim bloga. tabi benim de annemin tarifi:)

 
At 12/12/05 00:51, Blogger ÇEŞNİ ...

Pıtırcık
canım benim masallah bu ne hamaratlık..ellerine sağlık yani simdi olsada mercimek köftesi yesem dedim içimden:)) kuru fasulye ben patates salatasına da piyazada koyuyorum hardalı ..ama hardalın keskinliğine dikkat et..ona göre ayarlarsın ölçüyü ..çok güzel bir damat tadı oluyor..bu arada bana hala öğretmedin su sayfana resim nasıl koyuyorsun..:((

 
At 12/12/05 02:08, Blogger nihan ...

Elifçim pazar günü misafirlerim için mercimekli köftenden yaptım gerçekten çok beğenildi. Ellerine sağlık. Herkese tavsiye ederim.
Sevgiler.

 
At 12/12/05 18:37, Blogger Elif ...

Nihan, misafirlerin icin denemene cok sevindim. Ankara'ya ve Bilkent'e sevgiler:)

 
At 17/2/17 16:39, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter