<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d-727358669322911237', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

12.22.2005

FELLAH

Malzemeler

  • 2 bardak ince bulgur
  • 2 bardak sıcak su
  • 1 yumurta
  • Yarım bardaktan biraz az un
  • Azıcık tuz

Sos için

  • 1 domates
  • 1 kaşık biber salçası
  • 1 demet maydanoz
  • 6 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • Biraz sıvı yağ
  • Biraz su
  • Tuz

Fellah annemin İskenderun'da yaşadığımız sıralarda sıkça yaptığı bir yemekti. Karadenizde bilmiyorlar mesela bu yemeği. Neyse ben bilmeyenlerle paylaşayım bu tarifi dedim. Bilenler de bir daha denerler artık!

Bulgura sıcak suyu ekledikten sonra kapalı bir kapta karışımı 15 dakika kadar bekletiyoruz. Sonra tüm köfte malzemelerini güzelce yine 15 dakika kadar yoğuruyoruz. Daha sonra küçük yuvarlak köfteler yapıp ortalarını parmağımızla bastırıp şekil veriyoruz. Benim köftelerim biraz iri ve şekilsiz oldu gibi, acele yapmak zorunda kaldım malesef! Sonra köfteleri tuzlu suda kaynatıyoruz. Eğer bulgur güzel yoğrulmadıysa köfteler dağılabilir dikkat edin.

Bu arada da doğranıcak malzemeleri doğrayıp sos malzemelerini ateşte karıştırıyoruz. En son olarak sosu, suyu süzülmüş köftelerin üzerine gezdiriyoruz. Afiyet olsun…

11 Yorum:

At 22/12/05 07:48, Anonymous Melik ...

FELLAH Arapça bir isimi sanırım bu bir orta doğu yemeği. Yemek çok harika olmuş. Zaten sen hep güzel yemek yaparsın.

Melik

 
At 22/12/05 08:28, Blogger yemekvebiz ...

Merhaba
Seni yemekbiz'e biraktigin yorumla tanidim simdi, antakyali iskenderunlu olupda guzel yemek yapmamak olmaz, fellah harika gorunuyor, bilirim antakyali dostum yapardi, ellerine saglik.
bundan sonra HER ZAMan ziyaret edecegim bu guzel blogu.
Sevgilerimle
Zeynep

 
At 22/12/05 09:39, Blogger Elif ...

Minecim, cok guzel gorunuyor sabah sabah canim Fellah istedi simdi, hadi hayirlisi diyorum:) Bugunku bulusmamiza getirecek misin?:p

 
At 22/12/05 11:17, Blogger Pitircik ...

Minecim, cok istah acici gozukuyor. Ben zaten bulgurlu yemekleri cok seviyorum. Tadini da merak ettim. Ben de tatmak istiyorum!!Ellerine saglik!
Sevgiler...

 
At 22/12/05 13:31, Blogger mine ...

Oncelikle babacima o kadar isi gucu arasinda beni kirmayip yorum yazdigi icin tesekkur ediyorum.
Zeynep, yemek ve biz sitesini biz takip ediyoruz surekli ama demekki daha once yorum yazmamisiz. Seni blogumuzda gordugumuze sevindik.
Kizlar ne yazikki bugun icin kek yaptim, umarim zencefil seviyorsunuzdur..

 
At 22/12/05 13:44, Blogger Pitircik ...

Zencefilli kek mi? Ben hic yememistim. Cay saatini iple cekiyorum:))

 
At 22/12/05 13:50, Blogger pınar ...

mine harika görünüyor. güney taraflarının yemeklerini çok seviyorum ben zaten. cesaret edebilirsem denerim belki.eline sağlık.

 
At 22/12/05 16:11, Anonymous oburkedi ...

Minecigim, goruntu bir harika. Ellerine saglik.

Bu arada ben de zencefilli keki ilk defa deneyecegim, ama eminim cok guzel olmustur.

 
At 26/12/05 05:09, Anonymous Adsız ...

sevgili mine sitenizden dolay zizleri kutlarım fellah köfte tarifinizden yaptım harika oldu başarılar .tenasüp drama

 
At 28/12/05 11:38, Blogger mine ...

Pinarcim, umarim deneme sansi bulmussundur. Tenasup teyzecim biz sizlerin eline su dokemeyiz ama cok sevindim denemenize..
Obur kedicim sen de dene yagi az, tam bize gore : )

 
At 15/1/08 03:32, Anonymous tufan ...

anneannem rahmetli olduktan sonra bu yemeğin tadını hiç kimse tutturamadı belkide bana öyle geliyor psikolojik tir. fakat bu yemeğin fotoğrafını görmek bile o tadı ve kokusunu hisettirdi, teşekkürler...

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter