<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

12.19.2005

Çikolata Soslu Profiterol


Türkiye'deyken evdekileri sürpriz profiterol denemelerimle sevindirirdim. Saatlerce uğraştığım bu güzelim tatlı hemencecik tükenince de çok mutlu olurdum. Ablacığım da yapımı bir hayli zaman alan profiterolun içlerine krema doldurma aşamasındaki sabrımdan dolayı beni her seferinde tebrik ederdi:)

Amerika'daki ilk profiterolumu de buradaki arkadaşlarım için yaptım, hep beraber afiyetle yedik.

Hamur malzemesi
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı su
  • 100 gram margarin

Krema için

  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 kutu heavy cream (ya da 1 paket krem şanti+1 su bardağı süt)

Geniş bir tavada su ve margarini, margarin eriyinceye kadar ısıtın. Kaynamaya başlayınca ateşten alın. Unu yavaş yavaş ilave ederek karıştırın. Pürüzsüz bir karışım elde edince tekrar ateşe alıp biraz pişirin. Hamurun yeterince soğumasını bekledikten sonra yumurtaları birer birer ekleyip iyice karıştırın. Hamuru, sıkma torbası yardımıyla ya da kaşıkla hafifçe yağlanmış fırın tepsisine ceviz büyüklüğünde, en az 2 cm aralıklarla sıkın. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 15-20 dakika pişirin. Toplar kabarıncaya ve pembeleşinceye kadar fırının kapağını açmamaya özen gösterin, daha sonra çıkarıp soğumaya bırakın.

Kreması için de bir tencerede unu, vanilyayı ve şekeri karıştırın. Daha sonra sütü ilave edin, önceden karıştırdığınız için un ve şekerin, sütün içinde topaklanmadığını göreceksiniz. Karışımı koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişirin. Ateşten alıp tencerenin kapağını kapatın, soğumaya bırakın. Tamamen soğuduktan sonra, daha önceden mikserle çırpıp hazırladığınız "heavy cream"i ya da krem şantiyi ilave edip karıştırın.

Hamur toplarının içini enjektör yardımıyla kremayla doldurabildiğiniz gibi, daha kolay bir yöntem isterseniz keskin bir bıçakla enine ikiye kesip aralarına krema koymayı deneyebilirsiniz. Sonra da servis tabağına dizip üzerlerine çikolata sosu gezdirin. Servis yapmadan önce buzdolabında dinlendirebilirsiniz.

Çikolata soslu profiterolunuz hazır. Afiyet olsun...

12 Yorum:

At 20/12/05 21:54, Blogger Nazan ...

Elifcim ellerine saglik. Lezzetleri de goruntuleri kadar guzeldi.
Profiterol yapmanin gercekten zahmetli oldugunu ve beceri gerektirdigini biliyorum. Ozellikle hamur toplari. bir defa denemistim :) ve firinin kapagini cok acip kapatmis olacam yapisip kalmislar ve kabarmamislardi:( .

 
At 21/12/05 06:46, Anonymous Adsız ...

Ellerine sağlık.eminim çok güzel olmuştur.
Profiterol dayanılmaz bir lezzet zaten.

 
At 21/12/05 07:59, Blogger Elif ...

Nazan,
Marifet hamur toplarini yapmakta zaten:)gerisi hikaye...

Mine,
Bence sen pastanede yemege devam et canim, cidden evde ugrasmaya degmez:)

Serinmavi,
Sana katiliyorum karsikoyulmaz bir lezzet su profiterol:)) yedikce yemek istiyorum, kendimi kontrol edemiyorum.

 
At 21/12/05 18:31, Blogger Pitircik ...

Ellerine saglik, Elifcim. Gerceketen cok lezzetli olmuslardi. Biz de hazir krema doldurulmus toplari alip, uzerine cikolota sosu dokup profiterol yapdik diye seviniyorduk:)Dedigin gibi marifet hamuru yapmaktaymis...Gerisi hikaye:))

 
At 22/12/05 04:38, Blogger Burcu Özdoğan ...

Sevgili Elif ellerine sağlık gerçekten yapmı zormuş bu yüzden ben daha hiç yapamadım:) nefis görünüyor
sevgiler

 
At 22/12/05 10:22, Anonymous Adsız ...

canim sen ne kadar becerikliymissin de degerlendirememisiz bunu...ah ah yanarim o yillar bi profiterol yemeden gecip gitti :(

 
At 22/12/05 14:59, Blogger Elif ...

Isilcim cok haklisin. Sana soz veriyorum, beni ziyarete buralara gelirsen gecen yillari telafi etmeye calisicam:)

 
At 22/12/05 16:08, Anonymous Adsız ...

Elifcigim, ellerine saglik. Suana kadar 4-5 defa denedim ve sadece ikisinde tutturabildim. Toplarin kabarmasini saglamak gercekten onemli.

Bu arada zor olusuna aslinda biraz seviniyorum. Boyle guzel tatlilarin yapilis da kolay olsa halimiz harap :)

 
At 22/12/05 16:50, Blogger ceren ...

ellerine saglik inanilmaz guzel gorunuyor.Deniyecegim eminim lezzetide ayni goruntusu gibidir.
Sevgiler

 
At 4/4/07 12:27, Anonymous Adsız ...

profiterol tarifini arayan biri olarak çikolata sosu olmayan bir profiterol tarifi sizinkini gördüm.ben en iyisi iyi bir tarif aramaya devam ediim..herkes çikolata sosunu siziler gibi ezbere bilmiyo nede olsa:))

 
At 2/5/09 14:20, Blogger Unknown ...

profiterol harika bazı arkadaşlar tartışa dursun genellikle sevilen 1 şey tatlılar arasında en sevdiğim diyebilirim

 
At 17/2/17 16:39, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter