<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

12.12.2005

UN KURABİYESİ

Un kurabiyesi küçüklüğümüzden beri yapılan klasik kurabiyelerin başında gelir. Geçen akşam yaptım ama ben resim çekinceye kadar tabakta sadece 2 tane kalmış :) Son kalan kurabiyelerin resimlerini çektikten sonra onlar da çayın yanında afiyetle yendiler.

Malzemeler:
1 büyük sana,
250 gram(veya 2 stick margarin)
3 çorba kaşığı pudra şekeri
aldığı kadar un

Bütün malzemeler karıştırılır ve kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edilinceye kadar un
eklenir ve yoğurulur. Hamur tezgahın üzerinde merdane yardımı ile bir parmak kalınlığında açılır ve baklava şeklinde kesilir. Daha önceden kızdırılmış fırına verilir ve 20-25 dakika kurabiyeler altın sarısı rengine dönünceye kadar pişirilir. Kurabiyeler çok çabuk kahverengiye döndüğü için pişirme esnasında biraz dikkat edilmesi gerekiyor. Fırından çıkan kurabiyeler soğuduktan sonra pudra şekerine batırılarak servis yapılır.

Arkadaşım bana un kurabiyesinin pastanedekiler gibi olması için margarini yakmamı önermişti. Denemiştim çok da güzel olmuştu. Ancak ben bu yöntemin pek sağlıklı olmadığını düşündüğüm
için kullanmayı tercih etmedim.

Herkese tatlı tadında şeker gibi günler :)
Şu final haftasını başarıyla atlatmamız dileklerimle...

13 Yorum:

At 12/12/05 14:30, Blogger ÇEŞNİ ...

pıtırcık
canım benim...benim kızımda amerikada
ny.da part time mba yaptı...3 ay önce bir amerikalı ile evlendi..simdi ny albany'de yasıyor..yakın olsanız da görüsseydiniz keske...
ay ne güzel kızlar yaaa:))) seni seviyorum pıtırcık
aynur

 
At 12/12/05 18:31, Blogger Elif ...

Nazancim, un kurabiyesini cok severim. Ne guzel gecen gece kapimiz calindi yine, mis gibi un kurabiyeleri geldi:) Ellerine saglik...

 
At 12/12/05 23:54, Blogger Pitircik ...

Ellerine saglik, Nazan. Benim de aklimdan geciyordu un kurabiyesi yapmak. Daha once yagi yakilarak yapilani tatmistim. Dedigin gibi sagliksiz ama cok guzeldi tadi. Seninkiler de Turkiye'de pastaneden aldiklarimiza benzemis.Ben de tatmak isterdim:( Bu arada, tarifte anlayamadigim bir sey var.Bir buyuk sana ya da 2 stick margarin mi demek istedin?
Sevgiler...

 
At 13/12/05 02:37, Blogger Burcu Özdoğan ...

Sevgili Nazan ellerine sağlık nefis görünüyor kurbişler:)

 
At 13/12/05 11:29, Blogger Nazan ...

herkese merhaba ve tessekurler.
Pitircikcim,
250 grm margarin, buraya gore yaklasik 2 stick margarin ediyor.
Sen uzulme, insallah tekrar yaparim gitmeden senin icin de, oldukca kolay zaten..:)

 
At 15/12/05 15:28, Blogger pınar ...

nazan valla güzel tesadüf. blog için yazdığım ama henüz bloga eklemediğim iki tarif mercimek köftesi ve un kurabiyesiydi. siz ikisini de arka arkaya blogunuza yazdınız:)
eline sağlık.

 
At 15/12/05 15:59, Blogger Nazan ...

tesekkurler Pinar.
Pitircik;
Senin aglayan kek tarifini bekliyoruz :)

 
At 16/12/05 01:54, Blogger Oya Kayacan ...

Sizin oralarda margarin "cızzzz" değil mi peki? Tereyağla olsa, hem de mis gibi olur.

 
At 16/12/05 10:25, Blogger Nazan ...

merhaba Oya Abla;
Aslinda o an elimin altinda ne varsa ben onu kullaniyorum.Bazilari tereyag kokusunu agar bulabilir diye tarifime ben margarin ekledim. cizzz durumuna gelince:)Burada, bazi urunlerin ustunde belli isaretler ve harfler oldugu surece rahatlikla tuketebiliniyor.

 
At 21/12/05 02:21, Anonymous Adsız ...

gelinlerin en güzel ve akılısına merhaba kurduğunuz yemek sitesinden dolayı seni ve arkadaşlarını kutluyorum tebrik ediyorum inşallah ileride kitap olarak bizlere sunarsınız yemeklerinizden denedikçe yorum larımı yazarım seni çok seven tenasüp annen

 
At 22/12/05 10:00, Blogger Nazan ...

Guzel sozleriniz icin cok tesekkurler annecim. Sizlerin yaptigi yemeklerin yaninda aslinda bizimkilerin sozu olmaz ama biz de yavas yavas zaman buldukca mutfaga girerek ogreniyoruz. Yazin balkonda beraber yaptigimiz guzel kahvaltilar,sizin kahvalti icin yaptiginiz sicacik hamur isleri ve tatli sohbetler hala aklimda. En yakin zamanda sizleri evimde ve mutfagimda agarlamak dilegiyle sevgiler ve saygilar..

 
At 26/12/05 05:02, Anonymous Adsız ...

nazanım güzel gelinim .misafirim gelicek sizin yemek sitenize girdim kolay vedayanıklı olan senin un kurabiyenin tarifini aldım ve kurabiyelerinden yaptım çok lezetli oldu kavonoza koydum kenara çektim hazırda bekliyorlar misafirlerim yesin diye.sevgiyle öpüyorum tenasüp annen

 
At 17/2/17 16:39, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter