<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

12.18.2005

Kahvaltı Keyfi


Sevgili Nihan geçen haftalarda kahvaltı için beni sobelemişti. Kahvaltı deyince aklıma özenle hazırlanmış, bol çeşitli ve çok keyif aldığım hafta sonu kahvaltıları geliyor. Yukarıdaki fotoğraf da böyle bir kahvaltıdan…

Sorulara gelince:

Normal bir günde nasıl kahvaltı yapıyorsun?
Hafta içi günler hep koşuşturmayla başlayıp, devam ettiği için maalesef kahvaltı da çok hızlı oluyor. Genellikle sütlü mısır gevreği ya da bir muz yiyerek güne başlıyorum ve mutlaka sallama çayımı içiyorum. Güne çok uyumadan başlamış isem sabah kendime gelebilmek için mutlaka kahve içerim.

Hafta sonu nasıl kahvaltı yapıyorsun?
Mükellef bir sofra kurmaya çalışırım. Vaktim varsa poğaça, çatal gibi özel şeyler hazırlarım. Kahvaltı sonrası masa başı sohbetlerine bayılırım. Hafta sonu kahvaltıları genellikle uzun olur bu nedenle.
Ne zaman kahvaltı yaparsın?
Haftaiçi 9-9:30 gibi, haftasonları ise ne zaman uyanırsam :)
Belirli aile gelenekleriyle veya inanışlarıyla büyüdün mü, bunlar neler?
Özellikle tatil günlerinde ettiğimiz kahvaltılar tüm aile bireylerinin toplandığı ve çok zevk aldığım öğünler olmuştur.

Beslenme çantanı düşündüğünde neler hatırlıyorsun?
Anneciğimin hazırladığı sandviçler , meyve dilimleri ve de yemeğimi yerken sırama serdiğim çiçekli, kumaş peçetelerimi hatırlıyorum.
Senin için lüks bir kahvaltı nedir?
Şu an yurtdışında yaşadığım için Türkiye'de yiyebileceğim ama burada bulamadığım şeyleri içeren bir kahvaltı oldukça lüks. Kahvaltıda simit ve kaymak yiyebilmeyi çok özledim.
Nasıl, nerede ve ne zaman kahvaltı etmek istersin?
Uykumu alarak uyandığım, kafamı meşgul eden düşüncelerden uzak bir günde evimde ya da dışarıda hoş bir mekanda, eşimle ve sevdiğim insanlarla beraber, bol çeşitli bir kahvaltı edebilmek çok hoşuma gider.
Hayatında hatırladığın özel kahvaltı var mı, onu özel kılan nedir?
Son üç yıldır Türkiye'de sevdiklerimle beraber ettiğim her kahvaltı benim için çok özel. Eşimle paylaştığım ilk kahvaltıyı unutamam tabii ki...
Kahvaltı masanda eksik olmamasını istediğin şey nedir?
Tabii ki sıcacık bir çay, beyaz peynir ve ekmek.
Kahvaltı konusunda söylemek istediğin başka şey var mı?
Güzel bir kahvaltı sayabileceğim küçük mutlulukların başında gelir.
Bloğundan bize kahvaltı için tarifler önerebilir misin?
Nazan'ın acuka tarifini özellikle haftasonu kahvaltıları için önerebilirim. Ben kahvaltıda zaman zaman meyva suyu özelikle de portakal suyu içerim. Sofra dergisinden bulduğum, tarçınlı portakal suyunu denedim geçenlerde, çok hoşuma gitti. Bu tarifi hem kahvaltı için hem de özellikle sıcak yaz günleri için serinletici bir içecek olarak önerebilirim.

Tarçınlı Portakal Suyu

Malzemeler:

  • 6 adet portakal
  • 1 adet greyfurt
  • 1 adet limon
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 adet çubuk tarçın
  • isteğe göre üzerine serpmek için toz tarçın
  • isteğe göre 9-10 adet buz

Yapılışı:

Portakal, limon ve greyfurtun kabuklarını soyup, blendırdan geçirerek pudra şekeri ile karıştırıyoruz. Ayrı bir tarafta çubuk tarçını 1 su bardağı su ile kaynatıyoruz. Soğutup, hazırladığımız meyva suyuna karıştırıyoruz. İsteğe göre buz ekleyip kahvaltı keyfimizde afiyetle içiyoruz.

Kahvaltı keyfimi paylaşmak için beni sobeleyen Nihan'a tekrar teşekkür edip, sevgili Çeşni, Dilek ve Pınar'ı sobeliyorum.





11 Yorum:

At 19/12/05 08:09, Blogger pınar ...

pıtırcık ben de birisi beni kahvaltı için sobelese keşke diyordum:) ilk fırsatta seve seve yazarım.

 
At 19/12/05 08:20, Blogger Tuhfe ...

Insaallah bir gun simit yiyebiliriz!
Kahvaltilarindan nese ve bereket eksik olmasin.

Sevgiler.

 
At 19/12/05 08:40, Blogger Elif ...

Pıtırcık, cevaplarının hepsi birbirinden güzel. Gerçekten çok hoşuma gitti. Kahvaltı sofrana da bayıldım, "sıradan" bir pazar kahvaltısı mı bu acaba?:))
Ellerine sağlık...

 
At 19/12/05 13:04, Blogger ÇEŞNİ ...

Ay gene mi sobelendim...:))) canımsın tabiki yanıtlarım..sen iste yeterki..ay insallah sizleride tanırım bir gün...mucuk mucuk öptüm seni pitircik:))

 
At 19/12/05 19:00, Blogger Nazan ...

merhaba Pitircik;
cok guzel yazmissin gercekten. Insan sevdikleriyle ayni masada olunca, bir kuru simit bile baldan tatli geliyor. bir de guzel guzel yemeklerle donatildiysa, sohbetin tadina doyulmuyor. Sizdeki pazar kahvaltilarimizi hic unutmam. her zaman cok zevkle hazirlanmis bir masa, cesit cesit lezzetli hamur isleri ve tabiki ev sahiplerinin sicak konukseverligiyle cok guzel gecmistir. Ellerine ve yazin icin kalemine saglik :)

 
At 21/12/05 00:49, Anonymous Adsız ...

Kahvaltı sofrası harika görünüyor... Zevkle hazırlanmış olduğu belli... Tarçınlı portakal suyunu da denedim hemen, mayhoş ve çok serinletici :)

 
At 21/12/05 13:11, Anonymous Adsız ...

Biricik sevgili esim pitircik :) Hani hayatta hicbir seye degisilmeyecek anlar vardir ya, iste seninle beraber ettigimiz her kahvalti benim icin o degerde... Haftasonu kahvaltilarinin benim icin vazgecilmezi sen ve senin tadina doyulmaz sohbetin...

 
At 21/12/05 14:41, Blogger ceren ...

Merhaba Pitircik,
Cok guzel bir kahvalti hazirlamissiniz.Bende tarcini ve portakal suyunu cok severim ve tarcinli portakla suyu hic aklima gelmemisti lezzetli bir tat olucagini dusundum ve denedim cok lezzetliydi.Tariflerinin devamini bekliyorum.
Sevgiler...

 
At 22/12/05 08:42, Blogger nihan ...

Merhaba Pıtırcık,
Halen hayecanlı olduğum için siteleri dolaşmaya yeni yeni başladım. Ne güzel bir kahvaltı sofrası bu böyle ellerine sağlık.
Ve bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim.
Sevgiler.

 
At 23/12/05 14:25, Blogger Pitircik ...

Minecim ve Nazancim,
Beraber ettigimiz kahvaltilara guzellik katan asil sizin hos sohbetlerinizdi...

Elifcim,
Seni de en kisa zamanda bir pazar kahvaltisina bekliyorum!

Sevgili Pinar,
Ben de senin kahvalti keyfini zevkle okuyacagim. Blogunu takip ediyorum.
Sevgiler

Sevgili Tuhfe,
Guzel dileklerin icin tesekkurler. Ben kaymak da yemek istiyorum kahvaltida soyle Afyon kaymagi...:))
Sevgiler

Aynur Ablacim,
Masallah bu ne hiz? Sorulari hemen cevplamissin blogunda. Gercekten zevkle okudum. Uzakdogu'da ekzotik meyvalardan olusan bir kahvalti gercekten cok hos olabilir:))Uzaklardan ben de sevgilerimi yolluyorum!!

Sevgili Ceren ve Nihan,
Ben de sizin kahvaltiniza konuk oldum ve cok hosuma gitti. Kahvalti konusunda bir cok ortak yonumuz varmis. Bloglarinizi heyecanla takip ediyorum!

Anonymous,
Tarcinli portakal suyunu denemene ve begenmene cok sevindim:)

 
At 17/2/17 16:39, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter