<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

12.28.2005

Ağlayan Pasta


Sevgili Fatma ablamın tavsiye ettiği bu tarifi ilk kez Obur Kedi ve Elif'in düzenledikleri davet için denemiştim. Hazırlanışı pratik bu lezzetli pasta adından da anlaşıldığı gibi oldukça nemli, adeta ağlıyor:) Sevgili mutfak arkadaşlarım tadını beğenmiş olmalılar ki, bu tarifi ne zaman koyacağımı soruyorlardı. İşte beklenen tarif...

Malzemeler

Kek

  • 4 yumurta
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 3 kahve fincanı un
  • 3 yemek kaşığı süt (hamur için)
  • 1 küçük paket kakao
  • 1 paket hamur kabartma tozu
  • 2.5 bardak soğuk süt (keki nemlendirmek için)

Krema

  • 2 poşet toz krema (1 poşet (75 gram) kullandım)
  • 1 su bardağı süt

Çikolata Sosu

  • 2 kahve fincanı şeker
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 2 fincan süt
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası

Yapılışı

Öncelikle fırınımızı 350(170) dereceye getirip, pastanın kekini pişireceğimiz kalıbı (20cm X20 cm kare borcam kullandım) ısıtıyoruz. Yumurta, şeker ve sütü iyice karıştırıp; un, kakao ve hamur kabartma tozunu ekleyerek pastamızın kek hamurunu hazırlıyoruz. Hamuru fırından aldığımız sıcak kalıbın içine döküp, üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Kekimizi fırından alır almaz üzerine 2.5 su bardağı soğuk süt döküp, soğumaya bırakıyoruz. Ayrı bir tarafta toz kremayı 1 bardak soğuk sütle çırpıyoruz. Çikolata sosunu hazırlayıp, oda sıcaklığına getiriyoruz. Soğuttuğumuz kekin üzerine önce kremayı daha sonra da çikolata sosunu sürüp bir miktar daha buzdolabında dinlendirdikten sonra servis yapıyoruz.

Afiyet olsun!

Püf Noktası: Fatma ablam kekin daha iyi kabarabilmesi için yumurtaları kullanmadan önce bir miktar fırında ısıtmamı söylemişti. Denedim, gerçekten de pastanın keki çok hoş bir şekilde kabardı. Size de tavsiye ederim:)

27 Yorum:

At 28/12/05 03:55, Anonymous Adsız ...

Harika bir pasta. Ben de yapmayı düşünüyorum. Sormak istediğim çikolata sosu için verilen süt miktarı kahve finacnı mı yoksa neskahve fincanı ile mi ölçeceğiz?

 
At 28/12/05 04:54, Blogger Bengisu ...

Ellerine sağlık Pitircık ağlayan pastan çok güzel gözüküyor bir daki sefere bende yaparken püf noktanın göz önüne alarak yapacağım önerin için çok teşekkürler bende sizi beklerim siteme sevgiler...

 
At 28/12/05 08:01, Blogger Elif ...

Pıtırcık ya süper bir pasta şu ağlayan pasta:))) Herkese tavsiye ederim ama pıtırcık kadar lezzetli yapabilir misiniz bilemem. Türkiye'den sevgiler saygılar efendim...

 
At 28/12/05 08:28, Blogger Sibel ...

Pıtırcık pasta gözalıcı görünüyor! Şahane bir dilim, fena halde de iştah açıcı:) Ellerine sağlık!

 
At 28/12/05 11:33, Blogger Pitircik ...

Minecim,
Begenmene cok sevindim.Senin icin gitmedem mutlaka bir kez daha yapacagim:)

Cikolata sosu icin ben irice bir Turk kahvesi fincani kullandim. Neskahve fincani kullanirsak sosumuz oldukca sivi olabilir.Yorumunuz icin tesekkurler!

Merhaba Bengisu,
Begenmene cok sevindim. Ben de senin sayfana bakiyorum. Cok guzel tarifler veriyorsun, biliyorum:) Sevgiler...

Elifcim,
Sen de denersen bu pastayi, eminim harika yaparsin. Turkiye'ye sevgiler. Evdekilere selamlar!!

Sibel,
Elimde olsa da bir dilim gonderebilsem bu pastadan...
Sevgiler

Merhaba Ipek,
Arada siz de yapin bir kacamak ve bu pastayi anneciginizin ellerinden mutlaka tadin derim.

 
At 28/12/05 14:42, Blogger Tuhfe ...

Sevgili Pıtırcık, sayfayı ilk açtığımda seramik sanatçısının sergilenmek üzre hazırlamış olduğu bir tasarım gibi geldi pastan. o kadar güzzel görünüyor ki anlatamam. Sanat eseri gibi. Ellerine sağlık.

 
At 28/12/05 15:00, Blogger ceren ...

Merhaba Pıtırcık,
Ellerıne saglık muhtesem gorunuyor.Bende aglayan pastaya benzeyen bı tarıf bulmustum yapmayı dusunuyordum ama senıınkını deneyecegım daha cok begendım.Gercekten denenmeye deger bır pasta:)
Sevgıler...

 
At 28/12/05 16:42, Anonymous Adsız ...

Piticik, cok guzel ve hafif bir tatliydi. Ellerine saglik. Insan diger pastalarda oldugu gibi yedikten sonra ir agirlik hissi yasamiyor.

 
At 29/12/05 02:31, Blogger nihan ...

Merhaba Pıtırcık,
Uzun bir aradan sonra tekrar sizerle olmak güzel ellerine sağlık pasta harika olmuş. Denenencek tarifler arasına aldım.
Sevgiler.

 
At 31/12/05 05:07, Blogger Pitircik ...

Sevgili Tuhfe, Ceren, Obur Kedicik ve Nihan,
Guzel yorumlariniz icin cok tesekkurler. Ben de sizin sitelerinizi zevkle takip ediyorum. Yeni tariflerinizi heyecanla bekliyorum.
Bu arada maharet sadece ben de degil. Pasta cok hos resimlendi. Bu guzel fotografi ceken sevgili Nazan'a da cok tesekkurler!!
Sevgiler....

 
At 1/1/06 10:57, Blogger Nazan ...

Sevgili Pitircik ellerine saglik..Tasinma telasi derken en favori tarifine yorum yazmaya geciktim :) Cok lezzetliydi..

 
At 5/1/06 14:09, Blogger Burcu - Mutfak Camı ...

Merhaba dün tarifinizi gördüm ve bugün hemen yaptım. Çok güzeldi gelip gidip yiyorum. hatta bloguma da sizin pastanın adını taşıyan bir yazı yazdım, linkinizi verdim yazımda.kek çok güzel kabardı ve kalıba sığmadı. anlamadığım bir nokta vardı. keki ıslattıktan sonra sosları keki kalıptan çıkarıp mı dökecektik, kalıbın içindeyken mi diye ama kek kalıba sığmayınca zaten çıkarmak zorunda kaldım.bundan sonra sık sık yapacağım bir tarif daha oldu. ellerinize sağlık. bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler.

 
At 5/1/06 15:01, Blogger Pitircik ...

Merhaba Burcu,
Guzel yorumun icin cok tesekkurler. Sitemizi ziyaret etmene ve hatta bu tarifi denemeneme cok sevindim. Ben keki kaliptan cikarmadan sut dokuyorum. Borcamda yaptigim icin dilimlemek de zor olmuyor. Ellerine saglik!!
Sevgiler...

 
At 7/1/06 09:43, Anonymous Adsız ...

pasta çok güzel gözüküyor.Ellerine sağlık.Sevgiler Fatma

 
At 12/8/06 10:36, Anonymous Adsız ...

merhaba arkadaslar cok guzel bir tarife benziyor bende denemek istiyorum ama cikolata sosunu nasil yapacam onu anlamadim sadece malzemeri karistiracakmiyim yoksa herhangi bir kaynatma islemi varmi... ????

 
At 7/6/07 03:17, Anonymous Adsız ...

Çok güzel bir pasta.yediğim pastalar arasında en iyi diyebilirim. sana çok teşekkür ediyorum.(^_^)

 
At 10/6/07 04:48, Anonymous Adsız ...

CAKE PATIENT
çokkk süper bir pasta bu pasta tarifini ekleyene teşekkürlerimim sunarım

 
At 10/6/07 08:34, Anonymous Adsız ...

selam arkadaşlar
bu pasta süper. bu pastayı ekleyene tşk ederim

 
At 16/1/08 17:38, Anonymous Adsız ...

pastayı denedim ama ortası bir türlü pişmek bilmedi borcama koymadım birde 170 derece fırına ön ısıtma yapmadan koydum sebep bunlar olabilirmi ayrıca diğer tariflerinizide denedim teşekkürler elinize sağlık

 
At 27/3/08 11:57, Blogger yaren ...

pastanı okur okumaz hmn alışverişe koştum yapmak için malzemeleri aldım hmn yapıyorum çikolata sosun harika oldu ellerine saglık pıtırcık

 
At 8/7/08 05:46, Anonymous Adsız ...

pastayı annem yaptı süper oldu valla.. bayıldık.. yaz günü buzdolabından çıkartıp dondurma gibi yemesi çok lezzetli..hepinizin ellerine sağlık :))

 
At 6/9/08 09:56, Anonymous Adsız ...

bende yaptım ama ıgrenc olduu sankı tarıfde bı hata vardı=( bayada ugrasmıstımmmm

 
At 14/11/08 08:20, Anonymous Adsız ...

ayyuce pastada bir hata yok benim bildiğim ağlayan pastada bundan ama ben hazır çikolata sosu kullanıyorum daha iyi oluyor..muhtemelen senin yapışından kaynaklı bir hata..tepsi ve fırın ısısı çok önemli...

 
At 9/2/09 17:43, Anonymous Adsız ...

herseyi anladım yumurtayı fırına atmayı anlamadım:((((

 
At 2/5/09 13:44, Blogger Unknown ...

bu ne ya harika ne diyeceyimi bilemiyorum tarifini merak ediyordum pıtırcık sana çok teşekkür ederim. hergün yapıyorum.

 
At 30/8/14 16:04, Anonymous Adsız ...

Sakın yapmayın. Gerçekten ağlıyor ama üzüntüden. Bir türlü pişmedi. Dışı pişerken içi sıvı kaldı. Kısacası felaket

 
At 17/2/17 16:40, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter