<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

1.21.2006

Zeytinyağlı Kereviz


Kerevizi çok seviyorum. Yılbaşı gecesi, anneciğim süper bir zeytinyağlı kereviz yapmıştı, tadına bakmadan önce sitemiz için fotoğrafını çekmiştim. Annemden tarifleri burada yavaş yavaş yayınlayacağım. Zeytinyağlı kerevizle başlıyoruz...

Malzemeler
  • 2 adet orta boy kereviz
  • 2 adet orta boy havuç
  • 1 adet küçük boy patates
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı bezelye
  • 1 limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • Bir tutam tuz

Kerevizleri soyun, enlemesine 4 parçaya bölün. Kerevizin büyüklüğüne göre 3-5 parçaya da ayırabilirsiniz. Soyarken biraz kalın soyun, kararmaması için kerevizleri limonla ovun. Geniş çukur bir tavada, soğanı doğrayıp zeytinyağında kavurun. Havuçları da küçük küçük doğrayıp ilave edin. 1 tatlı kaşığı şekeri de ilave edip, hep beraber kavurmaya devam edin. Kerevizleri de tavaya dizdikten sonra, üstünü kapatıcak kadar kaynamış su ilave ederek kapağını kapatıp pişirin. Bezelye ve patatesi, kereviz ve havuçlar biraz piştikten sonra ilave edin. İçinde çok az su kalıncaya kadar bütün sebzeleri pişirin. Yemeğiniz pişerken içine limon suyu, tuz ve arzu ederseniz portakal suyu koymayı unutmayın.

Servis yaparken, önce kereviz tabağa yerleştirilir daha sonra üzerine diğer sebzeler özenle konulur. En son olarak, kerevizin yeşil yapraklarıyla süslenir. Afiyet olsun...

7 Yorum:

At 22/1/06 13:54, Anonymous Adsız ...

Ben bu kadar şık zeytinyağlı kereviz görmedim.Ellerinize sağlık.
Işık

 
At 22/1/06 14:04, Blogger isil ...

Elifcim,

Annenin ellerine saglik, en kisa zamanda ben de zeytinyagli kerevizi bu sekilde deneyecegim. Nefis gorunuyor.

 
At 22/1/06 18:47, Blogger Pitircik ...

Elifcim, anneciginin eline saglik. Cok lezzetli gorunuyor gercekten. Ben de cok seviyorum kerevizi. Ama sadece bir kere yapabildim. Senin tarifine gore de deneyecegim.

 
At 23/1/06 10:09, Anonymous Adsız ...

Kerevizi ozellikle universite yillarinda iken bol tuketirdik. Bir iki defa zeytinyagli yemegini denemistim ama firinda yaptiklarim gibi olmamisti bir turlu. Bunlar cok guzel gorunuyorlar. Anneciginin tarifini en kisa surede denemeye calisacagim.

 
At 23/1/06 12:37, Blogger Pitircik ...

Obur Kedicim,
Merak ettim firinda kereviz nasil oluyor? Ben hic duymadim sanki:)

 
At 23/1/06 17:58, Anonymous Adsız ...

Pitircik,

Soyulmus kerevizi 15-20 dakika kadar haslayip tepsiye diziyorsun. Uzerine kup seklinde dogranmis sogani, domatesi, biberi ve biraz misir, biraz bezelyeyi koyuyorsun. Cok az zeytin yagi dokup firina suruyorsun. 10 dakika kadar sonra rendelenmis kasar ekleyip kasarlar eriyip kizarincaya kadar pisiriyorsun.

 
At 29/1/06 10:55, Blogger ÇEŞNİ ...

Pıtırcık
eristem köy eriştesi ..aktardan özel alıyorum..çok yakısıyor..

kerevizi portakal suyu ve ayva ile pişirmeyi dene mutlaka...bayılacaksın

aynur

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter