<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

4.02.2006

Kadırga Pilavı

Hafta sonu evde, geçen yaz Türkiye'den aldığım Sofra dergisi ilişti gözüme. Saray mutfağından bir çok tarif yayınlanmış aldığım sayıda ama fark etmemişim. Kadırga pilavı da bu tariflerden biri. Türkiye'de çokca gittiğimiz bir et lokantasında bu pilavı ufak güveçlerin içinde etle beraber servis yaparlardı, yemeye doyamazdık. Hem görüntü hem de tat olarak bayılırım ben bu pilava. Tarifi görünce hemen denedim. Tadı hala damağımda, tarifini de yazayım dedim.

Malzemeler (8 kişilik):


  • 3 su bardağı pirinç
  • 200 gram tereyağı (1/2- 1 çay bardağı ay çiçek yağı kullandım)
  • 8 su bardağı su
  • 2 çorba kaşığı kuş üzümü
  • 2 çorba kaşığı tuzsuz badem
  • 4 adet orta boy domates
  • Dere otu
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Başamel sos için:

  • 2 çorba kaşığı margarin (ay çiçek yağı kullandım)
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 su bardağı süt
  • 1 adet yumurta sarısı
  • Rendelenmiş kaşar peyniri (istediğiniz kadar)

Yapılışı:

Pirinçlerimizi yarım saat kadar ıslatıp, süzdükten sonra yağda kavuruyoruz. Antep fıstıklarını ve bademi eğer kabukları soyulmamışsa 5 dakika kadar haşlayıp, kabuklarını soyuyoruz. Ayrı bir tencerede 8 bardak suyu kaynatıp domates, antep fıstığı, badem, kuş üzümü, dere otu ve tuzu ekliyoruz. Bu karışımı pirincimize aktarıp, kısık ateşte kapağı kapalı olarak suyunu çekmeye bırakıyoruz. Ben dere otu, badem gibi iç malzemeleri pilavda bolca sevdiğim için yukarıda verilen ölçülerden daha fazla kullandım.

Başamel sos için unu margarin ya da sıvı yağ ile rengi dönene kadar kavurup, sütümüzü ekliyoruz. Koyulaşınca ocaktan alıp, yumurta sarısını ilave ederek ısıya dayanıklı bir kaba koyduğumuz pilavın üzerine döküyoruz. Rendelenmiş kaşar peynirimizi de serpiştirip, önceden ısıtılmış 200 derece fırında kaşarlar eriyip, pilavın üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz.

Kullandığımız malzemelerin pilava kattığı zenginliği görebilmek için yukaridaki ufak resime tıklamanızı tavsiye ederim. :)

Afiyet olsun!

Kaynak: Sofra Dergisi Ağustos 2005- Nuri Özer'den tarifler.

12 Yorum:

At 2/4/06 20:19, Blogger Alev ...

Harika gorunuyor. Diger Osmanli tariflerinide paylasirsan cok sevinirim. Bu aralar Osmanli mutfagina takmis buluyorumda :)

 
At 3/4/06 11:33, Blogger Elif ...

Tek kelimeyle muhtesem bir goruntu:) Cok zahmetli bir pilava benziyor, ellerine saglik canim.

 
At 3/4/06 15:29, Blogger Nazan ...

Pitircik ellerine saglik.Pilavin icine ne koysan yakisiyor.Bir de ustune besamel sos varsa, eminim tadina doyum olmaz..

 
At 7/4/06 13:31, Blogger Pitircik ...

Minecim,
Bu pilav cok lezzetli oluyor. Evdekilere sen de bir dene ve tatir derim:))

Sevgili Alev,
Yorumun beni cok mutlu etti. Saray mutfagindan daha baska bir seyler yaparsam mutlaka paylasirim. Gecen ay diger bloglarda da cok hos tarifler yayinlandi, ben biraz gec kaldim:)

Elifcim,
Bu pilavi yapmak zahmetli degil. Ustelik dedigim gibi cok da lezzetli oluyor. Evde 2 gunde yendi bitti, valla:)

Nazancim,
Dedigin gibi pilava her malzeme cok yakisiyor. Bir de peynirli basamel sos, yeme de yaninda yat:))))

 
At 13/4/06 21:34, Anonymous Adsız ...

pilav mi bu gercekten? cok guzel ya:) hemen deneyecegim, tesekkurler tarif icin.. bir sorum var pitircik senin gercek adin ne?

 
At 14/4/06 10:05, Blogger Pitircik ...

Merhaba Melek,
Yorumun icin tesekkurler. Sen de dene cok begeneceksin bu pilavi. Ben Pitircik ismini cok seviyorum, gunluk hayatta da esim boyle hitap eder. O nedenle bu ismi kullaniyorum. Ama gercek adimi da soylemek de bi sakinca yok: Aysegul. Zaten sayfada resimlerimizin uzerine gelir ya da tiklarsan adim gorunuyor:)

 
At 15/4/06 00:19, Anonymous Adsız ...

gecenin bi vakti insanin cani pilav ceker mi off ya askolsun pitircik:)

 
At 15/4/06 11:24, Anonymous Adsız ...

Aysegul cok guzel ismin ben nedense Esra diye dusunmustum:)

 
At 18/4/06 13:30, Anonymous Adsız ...

Hangi et lokantasi bu bahsettigin? Yapmaya usendim de hazir Turkiye'deyken gidip yiyelim bari:)
Aynur

 
At 18/4/06 18:25, Blogger Pitircik ...

Merhaba Aynur,
Reklama girecek ama bahsettigim lokanta Gelik, Bakirkoy sahil yolu uzerinde.... Simdiden afiyet olsun, sana. Bizim icin de ye:)))

 
At 18/10/11 07:29, Anonymous çiçekçi ...

Merhaba bütün tarifleriniz çok güzel görünüyor ellerinize ve emeğinize sağlık paylaşım için teşekkürler

 
At 17/2/17 16:47, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter