<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

3.22.2006

Sütlaç





Ben sütlacı çok severim, ama zor beğenirim. Kimisi çok fazla pirinç koyar, puding kıvamında yapar. Bazıları da çok az pirinç kullanmayı tercih eder. Sonuç olarak, pirinç ve süt ayarını tutturmak çok da kolay değildir. Sütlaç deyip geçmeyelim ve aşağıdaki tarife bir gözatalım:

Malzemeler

• 1 çay bardağı pirinç
• 2-3 su bardağı su
• 4 su bardağı (1 kg) süt
• 1 yemek kaşığı un
• 1 su bardağı toz şeker
• 1 paket vanilya
• 1 fiske tuz

1 çay bardağı pirinci, 2-3 su bardağı su ile pişirin. 1 kg sütü ekleyin ve kaynatın. Daha sonra, 1 fiske tuz ve 1 su bardağı şekeri de ilave edin. Bir kasede, 1 yemek kaşığı unu biraz şekerle karıştırın, içine biraz soğuk süt koyup un ezilene kadar karıştırın. Kaynamakta olan sütlaca yavaş yavaş bu karışımı ekleyin ve sürekli karıştırmaya devam edin.

Sütlacınız kaynadıktan sonra, bir paket vanilya ilave edip kaselere paylaştırın. Arzu ederseniz üzerine tarçın serpebilirsiniz. Yine isteğe bağlı olarak, daha çok ya da daha az şeker ilave edilebilir. Afiyet olsun.

8 Yorum:

At 22/3/06 18:51, Anonymous Adsız ...

Dedigin gibi sutlacta pirinc ayarini tutturmak aslinda dusunuldugu kadar da kolay degil, en azindan benim icin. Suana kadar kivaminda yapmayi nadiren basarabildim.

Simdi nasil da canim cekti, aksam aksam :)

Ellerine saglik.

 
At 23/3/06 15:48, Blogger Nazan ...

Gecenlerde bir Hintli restoraninda ayni bizim sutlacimiza benzeyen bir tatli yemistim. Sutlaci nasil ozledigimi o zaman farkettim. Anneme tarif sordum, ama anneler bircok seyi hep goz karari yaptiklari icin pirinc miktari konusunda kararsiz kalmistik. Elifcim,senin tarifindeki 1 litreye 1 cay bardagi pirinc olcusunu bi denicem..
Annenin tatliyi yaptigi icin senin de bu tarifi bizimle paylastigin icin ellerinize saglik :)

 
At 23/3/06 17:25, Blogger Pitircik ...

Elifcim,
Ben de sutlaci cok severim. Buraya ilk geldigimizde bol bol yapiyordum. Ama uzun suredir kismet olmadi. Senin sutlaci gorunce cok canim cekti...Sutlaci yaptiktan sonra isiya dayanikli bir kase ile firina koyup, bir kac dakika tutunca uzeri cok guzel kizariyor, firin sutlac oluyor. Denemeni tavsiye ederim. Ellerine saglik:))

 
At 24/3/06 18:56, Blogger Zeynep Seda ...

Elifcim

Sana katiliyorum, sutlac hic de kolay bir tatli degil. Yeni evlendigimde (2,5 yil once) esim cok evdigi icin denemek istedim fakat kavanozlari karistirip seker yerine tuz koymusum :) O gunden beri aramiz bozuk sutlacla! Cok sevmeme ragmen hazir yemeyi tercih ediyodum, artik senin tarifini deniycem.

Sevgiler...

Herkesi benim sitemede beklerim, ziyaretime gelip yorum birakin n'oooooluuur ;)
http://zeynebinmutfagi.blogspot.com

 
At 24/3/06 22:58, Blogger Elif ...

Yorumlar icin tesekkurler herkese. Tarifi dener ve memnun kalirsaniz bana da haber verin olur mu? Sevgiler...

 
At 16/3/08 06:44, Anonymous Adsız ...

canım inanılmaz sütlaç istiyodu yaptım şuan çok güzel görünüyo ama sogumasını beklıyorum ne yazıkkı ama yedıgımde mutlaka yorum yapıcam tesekkurler

 
At 3/2/09 09:58, Anonymous Adsız ...

ne beğenmesi ya denedim su gibi oldu katılaşmıyo tekrar tekrar denedim olmuyo gitti 4 kg sütüm yaa ne güzelll süt içerdim onlarla çabuk istiyorum ben sütümü öhööhöh öhöhöh banane ya istiyorum ona göre

 
At 10/6/10 11:46, Anonymous Adsız ...

ya ben şunu anlamadım ben pirinci suda kaynatıp süzmeden mi sütü katıyorum anlayamadım da bana yardımcı olabilir misiniz

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter