<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2.08.2006

Patlıcan Musakka


Son günlerde hepimizde bir yoğunluk... Sitemizde yeni bir tarif yayınlayamadık gitti. Oysa hepimizde yeni birçok tarif var biliyorum. Ben daha fazla ertelemeyip çok uzun bir süre önce yapmış olduğum patlıcan musakka tarifi ile bu sessizliği bozmak istiyorum:)
Geçen sene edindiğim Mediterranean- A taste of the sun in 150 recipes isimli kitabı son zamanlarda çok kullanır oldum. Bu tarif de aynı kitaptan. Bu yemeğin hazırlanışı bana biraz zaman alıcı ve zahmetli geldi ama tattıktan sonra bu zahmete değermiş dedim...

Malzemeler:


  • 1 kg patlıcan
  • 1/2 su bardağı zeytinyağ
  • 2 büyük boy soğan
  • 2 büyük boy domates
  • 1/2 kg kıyma
  • 2 çorba kaşığı domates salçası
  • 3 çorba kaşığı kıyılmış maydanoz
  • 1/4 kaşık tarçın
  • Tuz ve karabiber

Üzeri için beşamel sos:

  • 4 çorba kaşığı tereyağ
  • 1/2 su bardağı un
  • 2 1/2 su bardağı süt
  • 1/4 kaşık muskat
  • 1/3 su bardağı parmesan peyniri
  • 3 çorba kaşığı ekmek kırıntısı

Hazırlanışı:

Patlıcanları yarım santim kalınlığında dilimleyip, 30 dakika kadar tuzlayarak bekletiyoruz. Soğuk suda durulayıp, fazla suyunu kağıt havlu ile alıyoruz. Tavamızda zeytin yağını kızdırıp, patlıcanları altın sarısı oluncaya kadar soteleyerek tekrar kağıt havlu üzerine alıyoruz. Domateslerimizin kabuklarını soyup irice dilimliyoruz. Bu arada fırınımızı 170(350) dereceye ısıtıyoruz. 2 çorba kaşığı kadar zeytinyağında soğan ve kıymayı 5 dakika kadar soteleyip domates, salça, maydanoz ve baharatlarımızı ekliyoruz. Birkaç dakika kadar daha karıştırarak kaynamaya bırakıyoruz. Kıyma karışımı kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte 15 dakika kadar pişiriyoruz. Genişçe bir fırın tepsisine bir kat patlıcan döşeyip üzerine kıyma karışımı koyuyoruz. Bu sıra ile en üste patlıcanlar gelecek şekilde kıyma ve patlıcanları yerleştiriyoruz.

Sosumuzu hazırlamak için yağımızı eritip, unumuzu 1 dakika kadar kavuruyoruz. Tenceremizi ocaktan alıp, yavaş yavaş süt ekliyoruz. Karışımı tekrar ateşe koyup, 2- 3 dakika kadar karıştırarak kıvamlaşmasını sağlıyoruz. Peynir, muskat ve baharatımızı ekleyip ateşten alıyoruz. Henüz sıcakken patlıcanların üzerine döküyoruz. Ekmek kırıntısını da serpiştirip, fırına veriyoruz. Musakkamızı üzeri kızarıncaya kadar (yaklaşık 45 dakika) pişiriyoruz. Sıcak sıcak servis yapıyoruz.

Afiyet olsun!

16 Yorum:

At 9/2/06 02:05, Blogger beyazturna ...

SLm Pitircik, merak etmistim mutfaktakiler uzun sure tarif yayinlamayinca. Cok leziz gorunuyor musakka, ellerine saglik. Ben son zamanlarda pek bir tembellestigimden yapimi zaman alan yemekler yerine daha pratik olanlari tercih ediyordum. Oyle guzel gorunuyorki hafta sonu denemek sart oldu:)

 
At 9/2/06 03:27, Anonymous Adsız ...

çok güzel görünüyor...

 
At 9/2/06 03:38, Blogger Elif ...

Pitircik harika olmus. Cok canim istedi gece gece, aciktim ben galiba! Soyledigine gore ugrastirmis seni ama degmis dogrusu, bize de yapar misin?:))

 
At 9/2/06 04:12, Blogger yemek vakti ...

Selam arkadaslar,
artik benimde blogum var. Ugrarsaniz cok sevinirim:

www.yemekvakti.blogspot.com

Sevgiler

Arife

 
At 9/2/06 07:57, Blogger ZeYNeP ...

Pitircik, musakkayi cok severim ben, patlicanli her yemege duskunum ama besamel soslu hic denemedim dusunmedim, ne guzel gorunuyor.
Eger benim gibi kizartma yiyemiyen varsa ayni islemi patlicanlari cigden kullanarak direk firinda pisiriyorum.
Ellerine saglik.
Afiyet olsun.
Zeynep

 
At 9/2/06 10:38, Blogger pınar ...

pıtırcık burdasınız demek:) merak etmiştim. yapılışı zahmetli ama görüntüsü harika. eline sağlık.

 
At 9/2/06 11:10, Anonymous Adsız ...

Ellerine saglik Pitircik. Cok guzel gorunuyor.

 
At 9/2/06 13:01, Blogger ceren ...

Merhaba Pitircik,
Sahane gozukuyor.Ben rejimdeyim 1 haftadir ne bir sey yapiyorum ne birsey yiyorum:(Patlican musakkani gorunce goslerim yerlerinden firlayacakti nereeyse off yememek cok kotuuu ozellikle boyle lezzetli yemekleri:(
Sevgilerr...

 
At 9/2/06 14:01, Blogger Nazan ...

Ellerine saglik Pitircik, cok guzel gorunuyor, eminim tadi da harikadir.Bu arada Pitircik, haftasonu brunch da yedigimiz pirasali boregi en yakin zamanda bekliyoruz..o da cok lezzetliydi.

 
At 9/2/06 15:37, Blogger Elif ...

Arife,
Aramiza hosgeldin. Senin blogunu da ekleyelim "Diger Ascilar" bolumumuze:) Yorumlarini bekliyoruz. Sevgiler...

 
At 9/2/06 16:44, Blogger isil ...

Pitircik,
Ellerine saglik, harika gorunuyor. Tarcin eminim degisik bir tat katmistir. Aslinda yazin denemek lazim degil mi bu tarifi, patlicanlarin, domateslerin tadi varken. Yanina da karpuz keserdik. Neyse yaa, disarda hava -5 :(
selamlar, sevgiler

 
At 12/2/06 22:11, Blogger Pitircik ...

Guzel yorumlariniz icin cok tesekkurler.
Sevgiler...

 
At 21/2/06 00:48, Blogger Pitircik ...

Minecim,
Senin de tadabilmeni cok isterdim. Bir dahaki yapisimda umarim sana da tatmak kismet olur:)))
Sevgiler...

 
At 20/3/06 19:49, Anonymous Adsız ...

Selam Arkadaslar
Hepinizinde ellerine saglik. Yemeklerin hepsi de guzel gorunuyor. Ama benim size bir sorum var.Acaba tariflerde emegi gecen Nazan benim Akron/Ohio'dan tanidigim Nazan mi?

 
At 21/3/06 15:22, Blogger Pitircik ...

Merhaba,
Sadece Nazan degil hepimiz Akron/OH'dan:) Siz de bizim tanidigimiz birisi misiniz acaba??

 
At 17/2/17 16:49, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter