<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

1.21.2006

Ay Çöreği


Malzemeler
  • 3 çay bardağı süt
  • 3 çay bardağı sıvıyağ
  • 7 tatlı kaşığı tozşeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 küçük paket pakmaya
  • 15 fincan un

Bütün malzemeler karıştırılıp yoğrulur. Hamur bir saat dinlendirilir, sonra üç parçaya ayrılır. Mantı yufkasından daha kalın yufka açılır, hamuru elinizle de açabilirsiniz. Yufkalar 8 eşit parçaya kesilir. Aralarına peynir konulup sigara böreği gibi sarılır, ay şekli verilir. Çörekler önceden yağlanmış tepsiye dizilip üzerlerine yumurta sürülür ve susam serpiştirilir. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 20-30 dakika pişirilir.

Not: Peynir yerine arzuya göre kıyma ya da elma da konabilir. Elmayla yapılırsa üzerine yumurta sürülmez, pudra şekeri dökülür.

Afiyet Olsun...

18 Yorum:

At 22/1/06 10:46, Blogger ceren ...

Merhaba Elif,
Ay coregini cok severim cok guzel yapmissin cok guzel gorunuyorlar.Ellerine saglik.
Sevgiler...

 
At 23/1/06 10:21, Anonymous Adsız ...

Elifcigim,

Yemek olayimiz bir duzene girsin mutlaka istiyorum bu coreklerden :)

 
At 23/1/06 10:41, Blogger mehmet livvarcin ...

ya kokusu geldi burnuma diyecem, güleceksiniz bana :)cidden enfes görünüyorlar

 
At 23/1/06 12:40, Blogger Pitircik ...

Elifcim,
Anneciginden inciler geliyor, bakiyorum. Bu corek de cok lezzetli gorunuyor. Bir de bunun ici uzum, cam fistigi, tarcin gibi malzemelerle doldurulani var. Ben ve ozellikle de chef ona bayiliyoruz. Chef zaten senin ay coreklerini gorunce ici doldurulmus olani yapmami istedi benden. Bakalim yapabileck miyim??:))Anneciginin ellerine saglik!

 
At 23/1/06 14:00, Blogger Nazan ...

Super gorunuyor corekler Elifcim..Ellerinize saglik.

 
At 23/1/06 18:22, Blogger Elif ...

Herkese cok tesekkurler, ay coregi de zeytinyagli kereviz gibi annemin eseri. Mehmet'e katiliyorum, coregin kokusu benim de burnuma geliyor resme baktikca:)

Pitircik,
Ay coregi deyince insanin aklina senin tarif ettigin uzumlu, tarcinli iki renkli tatli corek geliyor haklisin, bunlara da ay sekli verildigi icin ay coregi denilmis galiba ama senin tarif ettigine tat olarak hic benzemiyor.

Yapimi cok kolay, mutlaka deneyin.

 
At 31/1/06 11:12, Anonymous Adsız ...

epeyden beri kimse birsey pisirmiyor...karnimiz acikti yahu
:)
arada sirada resimlere bakmakla yetiniyoruz.

 
At 1/2/06 19:46, Blogger Elif ...

Metin,
Yorumun icin tesekkurler, ben Turkce bilmedigini dusunmustum:) Ay coregi icin kimseye ihtiyacin yok, cok kolay sen de deneyebilirsin.

 
At 2/2/06 04:00, Blogger Sibel ...

Çörekler nefis olmuş Elif, eline sağlık. Ben de tatlı zannettim önce. Tatlısına bayılırım ama tuzlusuna hayır der miyim? Yoo:)) Sevgiler!

 
At 2/2/06 11:58, Anonymous Adsız ...

denemesine denerimde ay coregi yerine ay tutulmasi coregi cikarsa ben karismam.

o da nasil oluyor derseniz, gunes ay'la dunya arasina girince . . .

mutfaktaki tabiriyle coregin firinda fazla kalmasiyla birlikte gerceklesen kararma olayi . . .

:)

 
At 3/2/06 13:35, Blogger Elif ...

Sibel,
Icine elma koyup ustune de pudra sekeri serpince guzel bir tatli oluyor, ama tuzlusu da super ozellikle pazar kahvaltisinda deneyebilirsin:)

Metin,
Cok yaraticisin, ay tutulmasi olayina cok guldum:) Denersen sonuctan haberdar et olur mu?

 
At 3/2/06 16:24, Anonymous Adsız ...

elif,

benim mutfak bana 'buraya girilmez' dercesine bana cok kotu davraniyor.

zannederim, mutfak denilen oda haric diger odalarda daha cok vakit harcamam. bana kusmus.

buzdolabini bile oturma odasina getirdim o yuzden ac ve susuz kalmayayim diye.

 
At 3/2/06 17:11, Blogger Tuhfe ...

Ellerine saglik efiss gorunuyor.
sevgiler.

 
At 6/2/06 10:16, Anonymous Adsız ...

Elif ve Nazan, ay corekleri cok guzel olmustu. Ellerinize saglik.

 
At 6/2/06 16:15, Blogger Pitircik ...

Ben de tatim bu nefis corekleri. Nazan ve Elif'in ellerine saglik:))
Sevgiler...

 
At 6/2/06 21:48, Blogger Elif ...

Gecen haftasonu sevgili Nazan yapti bu ay coreklerinden. Yas maya yerine kuru maya kullandi ama. Ayni annemin resimdeki ay corekleri gibi oldu, yani tarif test edilip onaylandi:) Nazancim ellerine saglik, harikaydi. Pitircik ve oburkedi size de afiyet olsun, begendiginize sevindim.

 
At 17/5/11 17:50, Anonymous ami ...

ellerinize saglik - cok lezzetli görünüyor - Aufsteller cok begendi

 
At 17/5/11 17:54, Anonymous kundenstopper wetterfest ...

Kundenstopper herkesi selamliyor - ve herkese mutfak sanatinda basarilar diliyor - Kundenstopper hosca kalin diyor

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter