<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

3.15.2006

SUSAMLI POĞAÇA (MAYALI) ve ŞAPKALI YUMURTA


Haftasonu kahvaltıya gelen arkadaşlarımıza güzel bir sofra hazırlamak istedik. Sizlerle 2 tane tarifi aynı anda paylaşmak istedim. Bu yaz Türkiye'deki kahvaltı keyiflerimizin en vazgeçilmezi hemen sıcacık pastaneden ısmarladığımız susamlı poğaçalardı. Daha önce birkaç kez mayalı poğaça tarifi denemiştim ama bu tarif kadar puf puf aynı pastane poğaçaları gibi olanını bulamamıştım. Misafirlerimden gelen olumlu tepkilere de güvenerek bu poğaçaları denemenizi tavsiye edebilirim. Biz bayıldık :)

Şapkalı yumurta ise bildiğimiz haşlanmış yumurtayı davet sofraları için daha süslü ikram etmenin bir yolu. Yumurtaya kremalı bir tat kattığı için yemesi çok daha kolay ve çok daha lezzetli.


SUSAMLI POĞAÇA (MAYALI)

Malzemeler
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
125 gram (yarım paket) margarin (veya tereyağ)
1 kibrit kutusu yaş maya (veya 1 paket kuru maya)
aldığı kadar un

Öncelikle mayayı 1 bardak ılık suya koyup, içine şeker katıp kabarmaya bırakırız. Daha sonra büyük bir kapta bütün malzemeleri maya ile karıştırarak aldığı kadar unla çok yumuşak olacak şekilde yoğururuz ve oda sıcaklığında 2-3 saat sararak mayalanmaya bırakırız. Hamurun içine isteğe bağlı olarak peynir, kıyma veya zeytin ezmesi koyabiliriz. Ben Türkiyedeki balkon keyfi kahvaltılarımızın özlemiyle, aynı onlar gibi olsun istedim ve kaşarlı, beyaz peynirli yaptım. Teker teker hamurlar hazırlandıktan sonra üzerlerine yumurta süreriz ve sonra bolca susam serpip, 180 derece fırına veririz.

ŞAPKALI YUMURTA

Yumurtaları ilk önce iyice pişinceye kadar haşlarız. Daha kolay soyulabilmesi ve beyazların sarılarından kolaylıkla bölünmeden ayrılabilmesi için buzlu veya oldukça soğuk suda 5-10 dakika bekletiriz. Beyazları parçalamadan ikiye bölerek sarılarından ayırırız. Sarıları daha sonra krem peynir, biraz zeytinyağ, pul biber ve biraz tuz ile bir kapta iyice yoğurup top top yuvarlarız. Daha önceden ikiye bölünen beyazların içine toplarımız yerleştirilir. Ben bu yumurtaların yanına maydanoz batırdığımda şapkaya benzettiğim için "şapkalı yumurta" diyorum ama bazı sitelerde arkadaşlar "boncuk yumurta" demişler. Artik hangi isim hoşunuza giderse :)

Herkese afiyet olsun..Bol sohbetli, bol neşeli ve leziz yemekli sofralar :)

14 Yorum:

At 15/3/06 05:56, Blogger Sibel ...

Nazan eline sağlık, poğaçayı öyle anlatmışsın ki hemen mutfağa koşup yapmak geldi içimden:)) Ama malesef işyerindeyiiim:( Yumurtalar da çok cici olmuş..

 
At 15/3/06 09:17, Anonymous Adsız ...

Nazan, her iki resim de cok istah acici. Ellerine saglik.

 
At 15/3/06 19:17, Blogger Pitircik ...

Ellerine saglik, Nazan. Her ikisi de cok lezzetli gorunuyor, gercekten. Misafirleriniz cok sansliymis, dokturmussun yine:)
Sevgiler...

 
At 16/3/06 00:38, Blogger Elif ...

Nazancım,
Ellerine sağlık ikisi de mükemmeldi, umarım kahvaltı sofrasındaki diğer muhteşem lezzetlerin de tariflerini en kısa zamanda koyarsın siteye. Şapkalı yumurta da çok şirin bir adlandırma olmuş:)

 
At 16/3/06 06:25, Anonymous Adsız ...

Ellerinize sağlık Nazan Hanım,

Çok nefis görünüyorlar özellikle poğacalar benimde poğacayla ilgili birkac sorum olacaktı? (ilk defa mayalı hamur deneyeceğim de)
1.yaş mayanın gr.ı ne veya buna eşdeğer kuru maya nekadar olacak ?
2.margarin oda sıcaklığında mı yoksa eritilmiş mi ?
3.mayayı eritirken içine koydğumuz şeker tarifteki 2 çorba kaşığı mı?
eğer mayayı bardakta eritirsek kabardığında taşmaz mı ?
Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler...

Hasibe

 
At 16/3/06 11:42, Blogger Nazan ...

Merhaba Sevgili Hasibe;
Ben burda sadece kuru maya bulabiliyorum ve o da bildigim kadariyla Turkiyede de ayni sekilde satiliyor, ayni kabartma tozu paketine benzeyen kucuk ince bir paket. Yas maya da annem hem kullanirdi.Onun olcusu 40gram civari. Eger pakmaya (yasmaya)kullanmak istersen,marketlerde kucuk paketler halinde satiliyor..
Mayalar ne cok sicak ne de soguk su icine koyulmali yoksa bozulabilir.Bir bardak ilik suyun icinde 15-20 dakika beklemesi yeterli..Habibe, ben uzun buyuk bardaklardan kullandigim icin kabarsa bile dokulmeden unuma ekleyiveriyorum :)
Margarini ben tamamen erittikten sonra ekledim.
Diger sorunuza gelince, sekerin ister hepsini ister tamamini mayaya ekleyebilirsiniz, isteginize bagli.
Sevgili Hasibe, baska sorun olursa yine yardimci olmaya calisirim.
Sana kolay gelsin ve afiyet olsun...

 
At 17/3/06 21:48, Anonymous Adsız ...

Tam "acaba bir pogaca tarifi bulabilir miyim?" diye girmistim ki karsima ilk cikan bu oldu. Haftasonu kahvaltisina deneyecegim. Guzel tarifleriniz icin hepinize tesekkurler...

 
At 18/3/06 04:43, Blogger beyazturna ...

Merhaba Nzzancim az once ilk tepsiyi firindan cikardim. Muhtesem olmus tadi. Biraz ac gozluluk ederek iki olcu tutmustum hamuru iyi ki fazla yapmisim. Hana marketten donsun bayila bayila yiyecek. Bu harika tarif icin tesekkurler, herekese denemelrini tavsiye ederim.

 
At 19/3/06 01:57, Blogger Nazan ...

Sevgili Serap,
haftasonunda hafta icinin acisini cikarircasina ben de yeni hamur isleri denemeyi seviyorum:)Hafta ici kosturmasinda bazen bir bardak cay icmeye bile vakit olmuyor.

Tubacim, tarifi denemene cok sevindim.Afiyet olsun...sizin ordaki "GUL" pastanesinden aldiklarimiz gibi olsun diye kac tarif denedim,en yakini bu gibi geldi:)

 
At 22/3/06 06:06, Anonymous Adsız ...

Nazan hanım,

verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkürler ilk fırsatta denenecekler arasında....
Sevgiler

Hasibe,

 
At 28/8/09 12:52, Anonymous Fatma ...

selam ben amerikadan yaziyorum. dun kuru mayali pogaca tarifi ararken bu tarifi buldum ve aksam denedim. burda yas maya bulunmadigi icin ilk defa kuru mayayi deniyordum ama pogacalarim o kadar guzel olduki:)ayrica hamurun yarisini ocak uzerinde katmer gibi pisirdim mmmm. sahurda yedik cok nefis olmus. burdan kuru mayadan korkanlara sesleniyorum: korkunuzun uzerine gidin, cidden buna deger:D:D tarif icin tesekkurler...

 
At 13/6/10 11:34, Blogger Funda ...

Merhabalar, Ben Antalya' dan Funda KILINÇ. Tarifinizi okur okumaz yaptım :)Sanırım uzun zamandır aradığım poğaça tarifini buldum :)Hatta küçük süprizler de denedim ve sizinle de paylaşmam gerek diye düşündüm. Hamurun sonunda, kalan kısımda tahin kullandım ( kızım çok seviyor :))ve mükemmel oldu. Elimde avuç içi kadar açtım ve içine tahin ve toz şeker ekledim. şerit halinde yuvarlayıp kendi etrafında gül şeklinde kapattım. Belki denersiniz süper bir lezzet. Tekrar teşekkürler. Diğer tariflerinize takip ediyorum.
Sevgiler.

 
At 17/2/17 16:48, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 
At 2/3/18 05:47, Blogger Unknown ...

If you are going to use chocolate, spread the fibrils to the melting chocolate and spread it over silpatin. On one side, wait for the chocolate to harden. The flavor contribution of chocolate is indisputable, but the fistiginous green is also appealing to the eye. For this reason I chocolated the competition of the pikistas, I used the competition plainly. Online shop

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter