<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2.10.2006

Katıklı Dolma



Bitlis’in mahalli yemeklerinden olan ‘Katıklı Dolma’ evimizde çok sık pişen yemeklerden biridir. Yöresel bir tat olduğundan, özellikle yabancı misafirlerimiz için hazırladığımız sofralarda, bu lezzetli dolmaya da yer veririz. ‘Katık’ yörede yoğurt anlamına gelmektedir. Üzerine yoğurt döküldüğü için, bu dolmaya ‘Katıklı Dolma’ adı verilmiştir.

İle özgü diğer bir bulgurlu yemek olan ‘Klorik’ de sevgili teyzemin mutfağından ilerleyen günlerde sitemize konuk olacak.

Katıklı dolma tarifini annemin kaleminden sizlerle paylaşmak istiyorum, şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler

  • 2 kg kabak
  • 1/2 kg yağsız kıyma
  • 2 kase köftelik bulgur
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 diş sarımsak
  • Yoğurt
  • Kurutulmuş reyhan otu
  • Pulbiber
  • Tuz

Orta kalınlıktaki kabaklar, uçları kesilerek hafifçe kazınır. Bir kabak, büyüklüğüne göre genelde 4-5 halka kesilir. Halkaların çekirdek yatakları oyularak boşaltılır, bütün kabaklar bu şekilde hazırlandıktan sonra tuzlanarak bekletilir. Bu arada kıyma, köftelik bulgur, rendelenmiş bir adet soğan, reyhan, pulbiber ve tuz geniş bir kapta su yardımıyla iyice yoğrulur. Su elle hafifçe dökülerek yoğrulmaya devam edilir. Sertleşen içimiz oyulan kabakların içine doldurulur ve tencereye dizilir. Üst üste rastgele dizilebilir. Hafifçe tuz dökülür, üzerine 2 su bardağı kaynamış su ilave edildikten sonra pişmek üzere ocağa konulur.

Kabaklar ve içleri pişinceye kadar yaklaşık 15 dakika pişirilir. Yemeğimiz çabuk pişeceği için ocakta unutulmamalıdır. Tencerede kalan su, bulgurun şişmemesi için boşaltılmalıdır. Servis yapılırken üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür, biberli sıcak tereyağı gezdirilir. Afiyetle yenir.



Annemden ek bilgiler

  • Kıyma dana veya koyun kıyması olabilir.
  • Kabak az olursa artan malzemeyle yassı köfteler yapıp aynı tencerede pişirebilirsiniz.
  • Misafir sayısına göre ayarlayabilirsiniz; bir kabak bir kişilik servis olur.
  • Sarımsaklı yoğurt hem tansiyonu düzenler hem de kemik erimesi olanlara iyi gelir.
  • Üzerine dökülen yağ, tereyağı olursa daha lezzetli olur. Hafif olsun isterseniz sıvıyağ da kullanabilirsiniz.
  • Çok güzel bir aroması olan reyhanı mutlaka kullanın.

23 Yorum:

At 13/2/06 15:04, Anonymous Adsız ...

Elif hanım çok sevdim tarifi. İlk fırsatta deneyeceğim.Hem tansiyon hem kemik erimesi hem de damak zevki olunca kaçınılmaz oldu.Annenizin ve sizin ellerinize sağlık.
K.Işık

 
At 13/2/06 15:14, Blogger Nazan ...

Elifcim,
Sarimsakli yogurtlu goruntu insanin nasil istahini kabartiyor :)
Anneciginin ellerine saglik. Buzdolabindaki kabaklarla her zaman yaptigim kabak yemeginden farkli birseyler denemek istiyordum, ne yapsam diye dusunurken bu tarifin harika oldu. Bu aksamki menum belli :)
Sonuclari yine sizinle paylasirim, bakalim berecebilecek miyim?..
Sevgiler

 
At 13/2/06 15:30, Blogger ZeYNeP ...

sevgili Elif,
bende cok severim bu dolmayi,
bende bir Bitlis'liden ogrenmistim yillar once. Taplama diyorlardi onlar isim olarak, bende hep oyle bildim. Nasil guzel olur, ne zamandir yapmadim bende.
Eline saglik.
Zeynep

 
At 13/2/06 18:25, Blogger Pitircik ...

Elifcim anneciginin ellerine saglik. Gercekten cok lezzetli gorunuyor. Reyhanin aromasini da merak ettim dogrusu. Ben de sorayim bize de yaparsin degil mi?:)) Biz de senin elinden tadalim. Kabak dolmasina benziyor sanki ama icindeki bulgur ve baharatlar ayricalik katiyor galiba. Bizimle paylastigin icin tesekkurler..

 
At 13/2/06 23:14, Blogger Elif ...

Sevgili K.Isik,
Soyadinizdan Isil'in annesi oldugunuzu tahmin ediyorum, yaniliyor muyum? Yorumunuz icin tesekkurler, sevgiler.

Nazancim,
Denedikten sonra mutlaka sonucu bizimle paylas, ben de cok merak ettim. Sana katiliyorum gercekten cok istah kabartici bir goruntu, tadini da begeneceginize eminim:)

Sevgili Zeynep,
Annem Bitlisli oldugu icin rahatlikla soyleyebilirim bu yemegin adi 'katikli dolma'. Senin bahsettigin 'taplama'ya kiyma yerine ciger konuyor ve de yassi kofteler yapilip pisiriliyor. Uzerine de yogurt degil ama biberli tereyagi dokuluyor. Yanina da tursu mukemmel oluyor.

Pitircik canim benim:)
Yapimi gercekten cok kolay. Reyhanin aromasi da yemege hos bir lezzet katiyor. Haftasonu gel beraber deneyelim:)

 
At 14/2/06 09:44, Anonymous Adsız ...

Sevgili Elif evet Işılın annesiyim.Zevkle izliyorum sizleri ve çok gururlanıyorum.Gözlerinizden öperim.K.IŞIK

 
At 14/2/06 10:35, Blogger Hanife ...

Yemek ne kadar guzel geliyor kulaga. Bir daha ki kabak dolmasini sizin tarifler deneyecegim. Sarimsakli yogurt hangi yemege girmse cok yakisir bence ozellikle tereyagda varsa:)
Ellerinize saglik.

 
At 14/2/06 14:48, Blogger Nazan ...

Dun aksam katikli dolmayi denedim ve biz ailecek bayildik.Yapimi gercekten cok kolay.Ben kofte hamurunu biraz yumusak tutmus olucam piserken biraz dagildi ama uzerine yogurt dokunce tadi enfes oldu.
Elifcim, sana ve annene cok cok tesekkurler bu tarifi bizimle paylastiginiz icin.Yeni,degisik yorelerin yemeklerini denemek cok hos.Artik ilk gelen misafirime bu yemegi yapicam.
Z'nin de dedigi gibi biz cok begendik :)

 
At 14/2/06 16:42, Blogger Elif ...

Sevgili Z,
Begendiniz demek:) En kisa zamanda guzel yorumlarinizi anneme de iletecegim, cok sevinecegine eminim.

Nazancim,
Katikli dolmayi hemen denemen beni cok sevindirdi. Afiyet olsun:) Hamurun yumusakliginin nedenlerinden biri kiymanin az, bulgurun cok olmasidir. Ama olcuyu degistirmediysen neden yumusak oldu acaba? Yoksa ay coreginde oldugu gibi olculerde bir gariplik mi var?:)) Anneme tekrar soracagim.

 
At 14/2/06 17:19, Blogger Nazan ...

Tekrar Merhaba Elifcim,
ben yogururken sanirim suyu fazla ekledim. Denemek isteyen arkadaslara onerim suyu damla damla az eklesinler. :)

 
At 16/2/06 06:41, Blogger beyazturna ...

Merhaba Elif, degisik bir kabak yemegi yapayim diye dusunurken tarifini gordum. Senin ve bu tarifi deneyenlerin ellerine saglik

 
At 16/2/06 08:26, Anonymous Adsız ...

Elif,
Ellerine saglik,katikli dolma cok guzel gorunuyor. Umarim bir gun yiyebilmekte nasip olur.
Hanimlar siteniz cok guzel olmus, ilerleyen gunlerde daha az becerikli arkadaslari dusunerek pratik ana yemek ve corba tarifleri verirseniz memnun olurum.

 
At 16/2/06 13:58, Blogger Elif ...

Sevgili Tuba,
Katıklı dolma, kabak sevip de değişik kabak yemekleri bilmeyenler için güzel ve orjinal bir tarif oldu:) Beğendiğinize sevindim.

Sevgili Çaycı,
Daha az becerikli(!) arkadaşlar için katıklı dolma tarifi verdim işte:) Yapımı gerçekten çok kolay, çok da çabuk pişiyor. Umarım en kısa zamanda bu muhteşem dolmadan tadarsın.

 
At 17/2/06 13:23, Anonymous Adsız ...

Reyhan'i yurtdisinda hangi isimle ariyorsunuz sorabilir miyim?

 
At 19/2/06 04:44, Anonymous Adsız ...

Merhaba Elif,

Sen ve arkadaslarini kutluyorum. Cok guzel bir site olusturmussunuz. Bu guzel yemeklerin resmini gorunce hemen pisip te onumuze gelse ne iyi olur diye de dusunuyorum dogrusu..

Veysi Alyamac

 
At 19/2/06 09:40, Blogger Oya Kayacan ...

http://kedilimutfaklar.blogspot.com/2006/02/bulgur-kinii-sevdi.html

benim kişnişli bulgurlu lezzetler denerken bulduğum lezzetin reyhanlısı. Sarmısak ve yoğurt katkısı da cabası. Çabuk tarafından yeniden yapmalıyım, bu sefer sizin usulde.

 
At 19/2/06 12:38, Anonymous Adsız ...

Canım Elifim, becerikli kardesim,
Valla sitenize girip, yaptığınız yemekleri, pastaları görünce insanın Amerika'ya uçası geliyor:))Laf aramızda sizin oralardaki sofralar bizimkine kırk basar...Orası yemek cenneti galiba

Evrim

 
At 19/2/06 20:42, Blogger Elif ...

Sevgili Tugba,
Bildigim kadariyla reyhana burada "basil" deniyor.

Sevgili Oya Kayacan,
Bulgurlu yemekleri seviyorsaniz en kisa zamanda bizim katikli dolmamizi de deneyin, begeneceginize eminim. Sevgiler...

Canlarim,
Guzel bir surpriz yaptiniz bana, yorumlarinizi gorunce cok sevindim. Sitedeki yemek tarifleriyle sizi kandirmaya calisiyorum, en kisa zamanda ziyaretime gelin diye. Babisko, soz veriyorum bu sefer seni mutfaga sokmayacagim:))
Yorum yazmayi annecigime de ogretin olur mu? Cok cok sevgi, pek cok opucuk!

 
At 27/2/06 11:37, Anonymous Adsız ...

Kabak dolmasini daha önce hic bulgurla yapmamistm.Sizin tarifin izi denedim ve harika oldular.Tarif icin cok tesekkürler.Senem

 
At 1/3/06 10:20, Anonymous Adsız ...

sevgili elif, blogu uzun zamandır takip etmeme rağmen katıklı dolma ve gelecekte verilecek klorik tarifini okuyunca kayıtsız kalamadım...hernekadar istanbulda doğup büyümüş olsakta babamızın bitlisli olmasından dolayı evimizde çok sıklıkla pişen iki yöresel yemeğe yer vermen beni çok heyecanlandırdı.senin ve arkadaşlarının ellerine sağlık...

 
At 24/3/07 09:27, Anonymous Adsız ...

Katiklidolmayı kendim pisirmeyi hic denemedim. Ama Diyarbakirli bir arkadasım vardi Sennur kulakları cinlasin. O bana pisirirdi. Omrumde yedigim en lezzetli yemek diyebilirim. Insallah yogurmayi becerebilirim, deneyecegim cunku cevremde yapan kimse yok, ve bu vazgecilecek bir tad degil. Cok guzel anlatmissiniz biz acemiler icin...Tesekkurler.

 
At 12/4/07 08:35, Anonymous Adsız ...

bebegim benim
canım benim sen herzaman harika yemekler yaparsın zaten senin o güzel ellerinden yemek yemek ayrı bir lezzet çok uzaklarda olsanda yaptığın yemegin kokusunu duyabiliyorum.
aysel alyamaç

 
At 11/8/08 09:19, Anonymous Adsız ...

Sevgili elifim,
Ben yemek hususunda çok tecrübeli bir amcan olarak katıklı dolmanın tarifinden çok fotoğrafına hayran kaldım..Sahadaki aşçıma talimat verdim gurme uzmanı yengemizin senin kaleminden tarifini en yakın zamanda uygulayacak..lezzetli olmazsa senin elinden yemek için amerikaya uçuyorum haberin olsun..
amcan Fahrettin ALYAMAÇ

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter