<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2.17.2006

Mısırlı Kek (Meksika Usulü Tatlı)





Mısırlı Kek, burada Meksika restoranlarında ana menü tabağında sıkça servis edilen kremalı tadıyla benim çok hoşuma giden bir tatlıdır. Sadece bir kaşık servis edildiği için tadı damağımda kalırdı. Internetten araştırarak ve birkaç tarifi birleştirerek herkesin rahatça bulabileceği malzemeleri kullandım ve yeni bir mısırlı kek tarifi ortaya çıktı :) Çayın yanında veya yemekte ilginç damak tadlarını sevenler için değişik bir seçenek olabilir.

Malzemeler:

1/2 bardak yumuşak tereyağı

1/3 bardak mısır unu

1/4 bardak su

1+1/2 bardak tatlı mısır (konserve veya haşlanmış)

1/4 bardak irmik

1/3 bardak şeker

2 yemek kaşığı krema (heavy whipping cream)

1/4 çay kaşığı tuz

1/2 çay kaşığı kabartma tozu

Karıştırma kabında tereyağını krema haline gelinceye kadar çırparız. Daha sonra yağın içine mısır unu ve suyu ekleyerek iyice karıştırırız. Daha önce taneli kalacak şekilde robotta çektiğimiz mısırları da bu karışıma ekleriz.

Başka bir kapta, geri kalan malzemeleri çırpıp, mısır unu karışımına ekleriz. Elde edilen yumuşak karışım 22 cm çapındaki yuvarlak kalıba döküp, üstü alüminyum folyo ile kapatırız. Daha önce Flan tarifinde olduğu gibi su yatağı içinde yaklaşık 350 derece F ( 175 derece C ) de 50-60 dakika pişiririz. Piştiğini kontrol etmek için folyonun bir kısmını kaldırıp çatal veya bıçak batırarak kontrol edebiliriz. Karışım yumuşak ama kıvamlı olmalı.

10-15 dakika soğumasını bekledikten sonra dondurma kaşığı yardımıyla servis yaparız.

Afiyet olsun..

10 Yorum:

At 17/2/06 04:06, Anonymous Adsız ...

meksika kekde malzemeleri sıralarken 1/3 mısır unu,1/4 irmik demişsiniz. bu miktarlarda da baz olarak bardağımı mı alacağız?

 
At 17/2/06 04:13, Anonymous Adsız ...

merhaba,

ellinize sağlık, benim şeker miktarı ile ilgili bir sorum var. 1/3 bardak şeker koyduğumuz da acaba çok tatlı olmuyor mu?şeker miktarını biraz azaltsak nasıl olur sizce?
saygılar,
aylin

 
At 17/2/06 10:17, Blogger Elif ...

Nazancim,
Yaptigin meksika tatlilari arasindan benim favorim "flan" ama misirli kekin de bir baska guzel. Tadina bakali cok oldu, keske yine tadabilsek:) Ellerine saglik.

 
At 17/2/06 12:20, Blogger Nazan ...

Merhabalar;
Evet, daha once belirtmeyi unuttugum misir unu ve irmik malzemelerinin olculeri bardak olacakti.

Sevgili Aylin;
Benim yedigim misirli keklerin hepsi tatli idi, onun icin bardagin uc te bir oraninda seker bence misirli keki oldukca lezzetli yapiyor.Ama kullandiginiz misir cok sekerli ise sekeri daha az koyabilecegimizi zannediyorum.Eger denediginizde bizimle paylasirsaniz sevinirim..

Elifcim,
Istersen haftasonu deneyebiliriz bu tatliyi:)

 
At 18/2/06 23:48, Blogger Pitircik ...

Nazancim,
Cok orjinal bir kek yapmissin. Ben bu tatliyi Meksika lokantalarinda hic tatmamistim. Varligindan dahi haberim yoktu. Tarifini deneyecegim hatta Meksika lokantasina gidersem mutlaka bu tatliyi soracagim:)Ellerine saglik..

 
At 3/3/06 00:33, Anonymous Adsız ...

Ilginc bir tatliya benziyor.Kivami helva gibi sanki..Ellerinize saglik Nazan Hanim..
Sevgiler
Sevgi

 
At 5/3/06 13:50, Blogger Nazan ...

Minecim, ellerine saglik :)Ben de irmik helvasina benzetiyorum. Annemler buraya geldiginde onlara da yapmistim, annem tatlinin ismini "misirli irmik tatlisi" olarak degistirmisti :)

 
At 13/3/06 16:54, Anonymous Adsız ...

ooo ne merak ederdim nasil yapildigini, gercekten dedigin gibi bi kasik koyarlar meksika lokantalarinda, ben esiminkini de yerdim :)
cok tesekkurler tarif icin, en kisa zamanda deneyecegim.

 
At 15/1/08 14:55, Anonymous Adsız ...

merhaba,
bugun bir restoranda bonfilenin yaninda servis yapilmisti. irmik ve misir unu tadi aldim. eve gelip internetten "corn cake" diye arattim ama hicbir tarifte irmik'ten bahsetmiyor. cornmeal ve masa harina denilen seylerden bahsediyor. ben de elimdeki tek misir unu ile yapmaya calistim. irmikli kesinlikle daha guzel olacagina eminim. tarifinizi okuyunca emin oldum.
elinize saglik

 
At 14/6/11 10:34, Anonymous pinar ...

Bir ay masa de harina arayıp bulamayınca tarifinizi denedim, çok güzel oldu, fakat folyo yerine su tankında pişirmeyi denediğim için 300 derecede 50 dak. pişirince üzeri kıtır kıtır oldu ve hafif kızardı.

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter