<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

3.19.2006

Pırasalı Kek



Pırasalı kek, sevgili ablacığımdan öğrendiğim kolay ve lezzetli bir tarif. Pırasanın sadece zeytinyağlı yemeğini bilen ve çok sevmeyen biri olamama rağmen bu tarifi çok beğendim. Son günlerde çay saatlerimin vaz geçilmezi oldu...

Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su baradağı un
  • 1-2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 3 adet pırasa
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ+ 3-4 çorba kaşığı pırasaları kavurmak için
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber (isteğe göre nane)

Yapılışı:

Yumurta, yoğurt ve yağı çırpıp, kuru malzemeye ekliyoruz. Pırasalarımızı yeşil kısımları da dahil olarak halka halka kesip, baharat ve tuzumuzu da ekleyerek yağda soteliyoruz. Elde ettiğimiz hamura ekliyoruz. Ben pişirmek için 18x10 cm boyutlarında derin bir fırın kabı kullandım. Yukarıdaki ölçüler için dikdörtgen şeklinde (22x12 cm) bir borcam da kullanabilirsiniz. Daha büyük bir kap için miktarları 1-2 katına çıkarmalıyız. Kekimizi 375 (180-190) derecede, üzeri kızarıncaya kadar (yaklaşık 1 saat) pişiriyoruz. Fırından almadan önce mutlaka bir kürdan batırıp, içinin de piştiğinden emin olalım.

Afiyet olsun!

15 Yorum:

At 19/3/06 13:33, Blogger saziye ...

Ellerine sağlık Pıtırcık, çok güzel görünüyor, lezzeti de güzeldir eminim. Pırasa hamurişlerine çok yakışan bir sebze.

 
At 19/3/06 15:19, Blogger ZeYNeP ...

Pitircik dolapta bekleyen 2 tane pirasam var, bugun onlar bana ben onlara baktim bir ara, yemegini yemiyor benimkiler, bu tarif denk geldi simdi cok sevindim inan, eline saglik, deneyecegim, sana geri donecegim.
Eline saglik canim.

Zeynep

 
At 19/3/06 15:54, Blogger Pitircik ...

Minecim,
Biliyorsun ben de bu keki ilk denedigimde yag miktarini ayarlayamamistim, baya yagli olmustu:) Ama bu tarifi bir kac kez denedim, onayladim. Senin de tuturacagina eminim:)) Simdiden ellerine saglik, canim.

Saziyecim,
Cok sevindim yorumunu gorunce. Gercekten de pirasa hamur islerine cok yakisiyormus.

Zeynepcim,
Yorumunu bekliyorum. Umarim begenirsiniz. Ellerine saglik, simdiden.

 
At 19/3/06 16:40, Blogger Elif ...

Cok lezzetliydi Pitircikcim, ogle yemeginde corba esliginde super gitti:) ellerine saglik...

 
At 20/3/06 19:11, Blogger Nazan ...

Eline saglik Pitircik.Gecenlerde geldigimizde yapmistin, cok lezzetliydi. Ben bu tarifi bir de kabak ile denemeyi dusunuyorum, bakalim o nasil olacak :)

 
At 20/3/06 21:38, Blogger Pitircik ...

Elifcim, tekar afiyet olsun!! Senin klorik tarifini ne zaman gorecegiz?:)

Nazancim, kabakli da cok hos olabilir. Beni de haberdar et, deneyince...

 
At 22/3/06 10:55, Blogger ZeYNeP ...

Sevgili Pitircik, yaptim pirasali kekinden, cok guzel oldu, begendik sana bildirmek istedim.
Sagolasin.

Zeynep

 
At 22/3/06 16:08, Blogger Pitircik ...

Zeynepcim,
Afiyet olsun ve ellerine saglik. Begendiginize cok sevindim. Ben de senin misirli ekmegi deneyecegim.
Sevgiler...

 
At 23/3/06 15:35, Blogger beyazturna ...

slm Pitircik ben de dun yaptim kekinden hatta evde irmik olmadigi icin 2 bardak un kullandim, peynir de koydum cok lezzetli oldu. Maydonuz ve dereotu bulsaydim koyacaktim artik bidahaki sefere.

 
At 23/3/06 17:30, Blogger Pitircik ...

Ellerine saglik, Tubacim. Bir dahaki sefere irmikle de dene cok hos oluyor. Maydanoz ve dere otu da cok yakisir eminim. Mesajlarini sitemizde gormek ve de tarifleri denemis olman beni cok mutlu ediyor. Ben de Hana'yi yakindan takip ediyorum:))

 
At 31/3/06 06:29, Anonymous Adsız ...

Selamlar,
Benim de çok benzer bir tarifim var. Pırasayı 1 kg, irmik yerine 1 su bardağı mısır unu kullanıyorum. Ayrıca 1 de havuç rendeliyorum. Büyük kare ya da yuvarlak borcama bastırıyorum. Çok lezzetli oluyor.
Sevgiyle.

 
At 31/3/06 11:19, Blogger Pitircik ...

Sirincim,
Tarifi bizimle paylastigin icin cok tesekkurler. Havuclu da cok hos oluyordur, eminim. Senin tarifini de deneyecegim.
Sevgiler...

 
At 18/5/08 06:00, Blogger banu kırmızıgül ...

nefis görunuyor ellerinize sağlık iyi pazarlar..

 
At 24/11/08 19:23, Blogger Nuray anne ...

Mükemmeldi. Ellerine sağlık çok lezzetliydi. Kızım da bayıldı.Ona kalsa devamlı yapalım, yiyelim. Olmaz ki sonra kilo alırsak.

Bu arada mısır unlusunu da denedim. O da güzel oldu. Tavsiye ederim.
Keyifli günler...

 
At 17/2/17 16:48, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter