<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

4.27.2006

(SOSLU) KAKAOLU KEK

Uzun zamandır, yeni şeyler denemek aşkıyla internetten bulduğum tariflere dalmış ve anneciğimin benim için yazdığı tarif defterini bir kenarda unutmuştum. Geçenlerde sabah kahvaltısına gelecek arkadaşlara çayın yanında tatlı ne hazırlayabilirim diye düşünürken küçük defterimde bu kakaolu kek tarifini gördüm ve hemen denedim. Bol kuru üzümlü ve cevizli ne de güzel oluyormuş....

Malzemeler :
3 adet yumurta
2 su bardağı un
5 kaşık kakao
1 paket vanilya
250 gram margarin
1 kabartma tozu
1 su bardağı süt
1 bardak iri dövülmüş ceviz
1/2 badak kuru üzüm

Erimiş margarin, şeker, kakao ve ılık sütü derin bir kapta mikserle çırparız. Bu karışımdan 1 bardak alıp kenara ayırırız. Kalan karışıma un, kabartma tozu, vanilya ve yumurtaları ilave ederiz. Mikserle çırptıktan sonra una bulanmış üzümü ve cevizleri de karışıma ekleriz ve kek kalıbına boşaltırız. Orta ateşte 40-50 dakika pişiririz. Kek ılık iken önceden ayırdığımız 1 bardak kakaolu karışımı kekin üzerine dökeriz.Eğer kekin sosunun bol olmasını istiyorsak kakaolu karışıma yarım bardak daha ılık süt ekleyebiliriz.
Soğuduktan sonra kalıptan çıkartıp servis yaparız.

Afiıyet olsun....

15 Yorum:

At 27/4/06 14:11, Blogger Elif ...

Eveeet kakaolu cevizli kek sevenler, bu kek cok guzeldi soyliyim. Nazanciiiim ellerine sagliiik:))

 
At 27/4/06 15:33, Blogger Pitircik ...

Ellerine saglik, Nazan. Gercekten cok lezzetli gorunuyor. Ben de uzun zamandir kek yapmiyordum. Deneyeyim tarifini:)

 
At 28/4/06 10:14, Anonymous Adsız ...

uzerine serptiginiz sey ne kakao mu? oyleyse hangi marka kullaniyorsunuz? elinize saglik, sevgiler!

 
At 28/4/06 16:38, Blogger Nazan ...

Elifcim; begendigine cok sevindim canim.
Pitircikcim; bence de dene:) Sos ile islatilmis kek daha lezzetli oluyor:)
Bu arada,resimde kekin uzerine serptigim kakaoydu.Ben Turkiyeden aldigim koyu kakao 'Nestle' kullanmistim.

 
At 30/4/06 12:58, Anonymous Adsız ...

bu kek cok kabarmis gorunuyor, acaba yukardan cektiginiz icin mi resmi anlayamadim? benim keklerim hic kabarmiyor da ayni olcu oysa ki:( kek yapma tricklerini ogrenemedim gitti zaten off...

 
At 30/4/06 13:01, Anonymous Adsız ...

ya cidden niye kabarmaz kek? kabartma tozu markasi mi etkili oluyor?? yumurta ayni yumurta, un ayni un. olculer de ayni, nedir yani bir cevap verin lutfen??
sevgileeer:)

 
At 30/4/06 18:15, Blogger Nazan ...

Merhaba Esra;
Benim bildigim birkac puf noktasi var kekin daha iyi kabarmasi icin;
1:Yumurtalarin 1-2 saat oncesinden buzdolabindan cikarilmasi ve oda sicakliginda bekletilmesi
2: yumurtalarin sarisi ve aki ayrilip, aklarinin mikserle yuksek devirde kopurunceye kadar cirpildiktan sonra diger karisima eklenmesi(ornegin;pandispanya kekin kabartma tozsuz kabarmasinin sebebinin bu oldugunu duymustum)
3: Kekin kuru malzemelerinin (un,kabartma tozu vs..)bir kapta onceden karistirilip diger malzemelere elenerek yavas yavas eklenmesi (Burdaki sabah programi "Martha Steward Show" dan ogrenmistim:))
4:Daha onceden isitilmis firin ve pisirirken ilk 30 dakika firinin kapaginin hic acilmamasi..(ben buna dikkat ettigimde gercekten keklerim her zaman daha cok kabariyor)
5:Biraz da sans sanirim :)

Tabi bazen hepsini birden uygulamak zaman alabiliyor ama unu elekten eleme ve firinin kapagini belli bir sure acmama metodlari gercekten ise yariyor

Sevgili Esra, istersen benim kucuk onerilerimi de bir dene, insallah ise yararlar... Bazen ben de herseyi yapmama ragmen kekim kabarmayabiliyor onun icin sans da onemli bir faktor sanirim :)

 
At 30/4/06 20:07, Blogger Pitircik ...

Kekin daha iyi kabarabilmesi icin bir oneri de benden: Yumurtalari kirip firinda ya da mikro dalga firinda bir miktar isitabilirsiniz. Ben bu yontemi aglayan pastanin keki icin yapiyorum. Kek cok hos bir sekilde kabariyor:)

 
At 1/5/06 13:52, Blogger Zeynep Seda ...

Nazaaaaaan,

Naptin ayol, bomba olmus bu belli;) Ellerine saglik, evdeki tatlilar bitsede ben de yapsaaaaaaammm!

Sevgiler!

 
At 1/5/06 15:24, Anonymous Adsız ...

Nazan ve Pitircik,
Cok cok tesekkurler. Onerilerinizi deneyecegim.

 
At 20/5/06 08:12, Anonymous Adsız ...

Nazancigim, cikolatali kek, icinde de uzum ve ceviz olunca sahane olmaz da ne olur.

Uzerindeki purda sekeri susu da cok hos duruyor. Cok yaygin olan soslara gore daha da hafif olduguna eminim.

Ellerine saglik.

 
At 23/7/06 18:00, Anonymous Adsız ...

Ne kadar seker kullanmamiz gerekiyor bu tarifte yazabilirseniz sevinirim.

 
At 16/9/07 10:05, Anonymous Adsız ...

şimdi fırınımda pişiyor umarım güzel olur yanlız tarifte şekerin miktarı belirtilmemiş bilginize

 
At 19/5/11 15:19, Anonymous beylikdüzü ...

kakao üzerinde çok güzel görünüyor

 
At 17/2/17 16:48, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter