<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

4.15.2006

Mahlepli Çörek


Mahlep diye birşey var mı şuan yaşadığım topraklarda inanın bilmiyorum. Türkiye'de olanlar rahatlıkla bulup yapabilirler, mahlep yoksa bu tarifi hiç denemeyin derim ben.

Malzemeler
  • 1 paket margarin
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket yaşmaya
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı mahlep
  • 1 çorba kaşığı çörekotu
  • 1 çorba kaşığı tarçın
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Alacağı kadar un(yaklaşık 1 kilo)

Bütün malzemeleri karıştırın. Yoğurup yumuşak bir hamur elde edin. Sıcak bir yerde kapalı bir ortamda hamuru bir saat bekletin. Hamur mayalanıp kabardığında küçük parçalar alıp şekil verin. Üzerlerine yumurta sürüp, susam serpiştirin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-30 dakika pişirin. Afiyet olsun.

11 Yorum:

At 15/4/06 14:02, Blogger Pitircik ...

Elifcim,
Corekler Turkiyeden galiba, nefis gorunuyorlar. Burada da mahlep var. Arap marketlerde satiliyor. Ben de mahlepli catal yapmistim hatirlarsan. Cok hos bir tat katiyor, coreklere.
Ellerinize saglik:)

 
At 16/4/06 23:02, Anonymous Adsız ...

kanada da yasiyorum ve mahlebi cok seviyorum arap dukkanindan aliyorum..

 
At 17/4/06 14:26, Blogger Elif ...

Pitircik bilgi icin tesekkurler, mahlebin arap markette satildigini bilmiyordum. Ben bu coregi hic denemedim. Annem un olcusune goz karari yaklasik bir kilo demisti, umarim guzel olur. Corek, peynir ve cay esliginde cok kolay tuketiliyor soyliyim.

 
At 17/4/06 17:30, Blogger Nazan ...

himmm..sanki pogaca kokusu burnuma kadar geldi resime bakinca:) Bloglarda ve burda ogrendigim tarifler sayesinde her defasinda yeni tarifler denemek istedigimden bir yaptigim yemegi bir kere daha yapmaz oldum:)ben yeni tarifler denemekten esim de yeni yemekler tatmaktan gayet mutlu :)
Elifcim ellerinize saglik...

 
At 3/5/06 08:50, Anonymous Adsız ...

Tarifinizi best ever pogoca tarifi olarak adlandiriyorum. Bloglarda gezinirken almisim tarifini.Ayni siteyi bulmak icin gunlerdir ugrasiyorum. Mahlepli pogaca olarak giriyormusum meger.Neyse denedim ve muthis lezzetli bir pogaca oldu.Pastahanelerdekilerden daha lezzetli oldugunu soyleyebilirim. Iyi bir pogaca tarifi arayanlar kacirmasinlar. Yalniz ben kapatirken pastahane usulu kapadim pogacalari. Tarcin yerinede bir tatli kasigi kirmizi pul biber kullandim. Artik sitenizin takipcilerindenim. Yeni guzel tarifler yayinlamaniz dilegiyle....

 
At 4/5/06 01:39, Blogger Elif ...

Bugun "Management of Technology" dersinde sevgili hocamiz aranizda blogger var mi diye sorunca "Evet, vaaaar" dedim:)) Sonra da uzun uzun anlattim sitemizi. Profesor dinledi beni dinlemesine ama arkasindan da soru bombardimanina tuttu. Yorumlari gercekten cok komikti, simdi burada tek tek yazmiyim. Ben en iyisi son gelen yorumu ingilizceye cevirip profcuguma gonderiyim yarin:)
Anonymous, tesekkurler guzel dusuncelerin icin. Yine bekleriz ama bu sefer ismini de yaz ki tanismis olalim ok?

 
At 4/5/06 08:06, Anonymous Adsız ...

yukarida bahsettigim iltifat degil inanin. gercekten mukemmel sonuc verdi tarifiniz. yalniz bu tur hamur islerinde basarili olmak icin hamur yogurma kurallarindan haberdar olmak gerekir. yoksa sonuc felaket olabilir.ne yazikki bircok usta asil dikkat edilmesi gereken kurallari vermez nedense. evet diger tariflerinizi zamanim oldugu bir anda inceleyecegim . eminim zevkle deneyecegim tarifler bulabilegim sitenizde.saglicakla kalin.

 
At 4/5/06 11:35, Blogger Elif ...

Sevgili Guler,
Cok tesekkurler tekrar. Maharet hamur yoguran ellerde bence, senin de ellerine saglik. Yine bekleriz, diger tariflerimizi de denemelisin:)
Sevgiyle kal!

 
At 13/6/06 13:04, Anonymous Adsız ...

Bende almanyada yasiyorum mahlep arap marketlerinde var diyorsunuz ne diye istiyecegiz mahlep diyemi yoksa baska bir adi varmi????
Cörek harika görünüyor mahlep bulabilirsem bende yapicam

 
At 24/6/06 06:02, Anonymous Adsız ...

merhaba sevda
araplar
"mehleb" diyor yanilmiyorsam. hatirliyorum da ben mahlep rengindeki birkac baharat icinden kokusunu taniyarak secmistim arap marketinden.sozluge baktim eger arapca okuyabiliyorsaniz okundugu gibide yaziliyor.
eger pogocayi yapacaksaniz hamurunun sert bir hamur olmamasina dikkat edin. yumusakca ve yagli bir hamur oluyor,unu azar azar ilave ederek bu kivami yakalayabilirsiniz..hamurun mayayasinin geldiginede iyice emin olun; hem ilk yogurdugunuzda, hemde tepside. uzun zaman bayatlamayan tekrar isitildiginda mis gibi mahlep kokusu yayilan bir pogaca oluyor. afiyet olsun.

 
At 9/11/07 04:34, Anonymous Adsız ...

merhaba,,sitelerde poğpoca tarıfı ararken buldum sizi..tarifi aldım..yorumları okudum fakat bi eksiklik mi var tarifte acaba
yumurta üzerine sürülüyo ama içine konuyo mu konmuyo mu..genelde içine de katılır dıye biliyorum ben
iyi gunler dileğiyle

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter