<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

4.17.2006

Klorik(Sulu Köfte)



Plot et Confit' in ev sahipliğini yaptığı bu ayki Ye#9 un konusu yöresel yemekler.

Bitlis, yemek kültürünün zengin olduğu illerimizden biridir. Daha önce sitede Bitlis yemeği katıklı dolmanın tarifini sizlerle paylaşmıştım. Ye#9 etkinliğine de Bitlis yöresinden başka bir lezzet olan "Klorik" ile katılıyorum. Bu etkinlik sayesinde aylardır bilgisayarımda bekleyen teyzeciğimin pişirdiği kloriğin resmi sizlerle buluşuyor. Tarif de herzaman ki gibi yine anneciğimden geliyor.

Malzemeler

  • 250 gram yağsız kıyma
  • 1.5 çorba kasesi köftelik bulgur
  • 2 orta boy domates
  • 2 küçük sivri biber
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 bardak haşlanmış nohut
  • tuz
  • pul biber

Kıymayı tuz ile biraz yoğurun, daha sonra bulgur ilave edin. Azar azar su ilavesiyle yoğurmaya devam edin. Yoğrulma iyi olmazsa köfteler pişerken dağılır. Hazırladığınız hamurdan küçük parçalar alın. Avuç içinizi hafif ıslatıp, hamurla minik minik fındık kadar yuvarlak kofteler yapın. Hazırladığınız yuvarlak köfteleri bir tarafta bekletin.

Bir tencerede küçük küçük doğranmış kuru soğanı sıvıyağ ile kavurun. İçine rendelenmiş domates, çok küçük doğranmış sivri biber ve salça ilave edin. Üzerine kaynamış su ilave edip biraz pişirin. Daha sonra hazırladığınız köfteleri ve haşlanmış nohutları da ekleyin. Üzerlerini kapatacak kadar su koyup, köfteler pişinceye kadar kaynatın. Tuzunu ve biberini arzuya göre ilave edin. Yemeğe çok su koymayın, yemeğin çorba gibi olmamasına özen gösterin. Afiyet olsun.

11 Yorum:

At 17/4/06 03:57, Anonymous Adsız ...

Benim de Bitlisli bir arkadaşım sayesinde bu yemekleri tatma şansım oldu.Gerçekten lezzetli tatlar.Ellerinize sağlık.Afiyetle..

 
At 17/4/06 12:21, Anonymous Adsız ...

Elif,
katikli dolmani Gokce ile denedik. Cok guzel oldu. Bu tarifi de deneyecegim. Bitlis mutfagindan yoresel yemekler ve bilmedigimiz yemekler tanittigin icin de tesekkurler.. Nevin

 
At 17/4/06 14:34, Blogger Elif ...

Sevgili Ece,
Bitlis yemeklerini begenmene sevindim, afiyet olsun.

Minecim,
Guzel denk geldi, en sonunda biz de yemek etkinliklerinden birine katilmis olduk:)

Sevgili Nevin,
Katikli dolmayi denediginizi biliyorum, Gokce bahsetmisti. Klorik de cok guzel. Kucukken anneannecim yuvarlama isini yaparken ben de bir kosede pismeyi bekleyen koftelerden yerdim:)Tabii ki cig yedigim icin azar isitirdim. Yaparsan ve begenirsen haber vermeyi unutma.

 
At 17/4/06 17:22, Blogger Nazan ...

Elifcim;
Ellerinize saglik. Benim ilk defa duydugum bir yemek. Boyle ilginc tarifler ogrenmek super oluyor.

 
At 17/4/06 21:17, Blogger Pitircik ...

Elifcim,
Ben bu tarifin adini ilginc buluyorum. Bitlis'te anladigim kadariyla kofteyi bulgurla pisirmek de bir gelenek. Teyzeciginin ellerine bu yemegi pisirdigi icin, sana da tarifi paylastigin icin tesekkurler. Turkiye'den gelecek diger tarifleri heyecanla bekliyorum:)

 
At 18/4/06 21:23, Blogger Elif ...

Nazancim,
Katikli dolmayi hemen denemistin, klorigi de dene pisman olmayacaksin, ama dagilmamasi icin epey yogurman gerekiyor unutma canim.

Pitircikcim,
Bulgur icin Dogu ve Guneydogu Anadolu'da yemeklerin vazgecilmezi diyebiliriz, yani bulgurla yapilan bir hayli ana yemek var. Ben de bugun yoresel yemekler etkinligi icin yapilanlara bakiyordum. Ne cok bulgur kullanilmis! Sen de farkettin mi? Bu arada, Turkiye'den tarifler tukenmek uzere, yakinda kollari sivayip mutfaga girmem gerekecek:)

 
At 19/4/06 16:16, Blogger irem ...

merhaba, biz de etkinlik için klorik çorbası yaptık ama adına aşina olunmaz diye lahana turşulu corba demiştik.. isminden anlaşıldığı üzere içine lahana turşusu konuluyor bu bulgurlu köftelerin yanında.. ztn bu etkinlikle aynı yemeğin bir çok farklı çeşidini öğrenmiş olduk.. ellerinize sağlık..

 
At 23/4/06 14:27, Blogger silgi ...

Elif,

Ben bu yemeği yaparken, köfteleri bekletme sürecinde üstlerine hafifçe un serpiyorum. Yemeğin daha yoğun ve tok bir kıvamı oluyor. Bir dene derim.

 
At 27/4/06 14:16, Blogger Elif ...

Aa silgi gelmis hosgelmis:) "Ben bu yemegi hic denemedim" dersem garip olcak biraz ama dedim bile:pp Tavsiyen icin tesekkurler, deneyince unumuzu serpelim bakalim nasil oluyomus.

 
At 20/5/06 08:17, Anonymous Adsız ...

Yeni yemek yemis olsam da resmi gorunce yine aciktim.

Teyzeciginin ellerine saglik.

 
At 25/10/11 20:53, Anonymous harun ...

merhaba düğün davet ve diğer organizasyonlarınız için bize Düğün Salonu linkinden ulaşabilirsiniz

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter