<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8915979429933182179', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

11.14.2005

Hurmalı Elmalı Turta


Bu ayın malzemesini ilk gördüğüm günlerde benim de aklımdan neden hurmayı bir tarif içinde görmedim sorusu geçmişti. Yaptığım hamurişlerinin içerisinde hurma kullanmak epey zevkli idi. Arkadaşımın tez hediyesi olarak hazırladığı ve hala üzerinde çalıştığımız oburkedi.com'da bu ay yaptığım diğer iki hurmalı tarifin (1, 2) ardından, uzun zamandır severek yediğim elmalı turtanın da içerisine hurma koyarsam nasıl olur dedim.

İşte sonuç;

Turta hamuru

  • 2 bardak un
  • 1/4 paket margarin
  • 1 yumurta
  • 1/4 paket vanilya
  • 1/4 paket k.tozu
  • 1/2 bardak şeker
  • 1/2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 çay kaşığı sıvı yağ
İç

  • 2 orta boy elma
  • 2/3 bardak kıyılmış hurma
  • 1/2 bardak şeker
  • 1/4 bardak kuş üzümü (opsiyonel)
  • 1/4 bardak ceviz (opsiyonel)
  • 1 yemek kaşığı tarçın
Hamur için 1.5 bardak un ve diğer bütün malzemeleri karıştırın. Eğer hamur cıvıksa ve elinize yapışıyorsa azar azar kalan unu hamur elinize yapışmayacak kıvama gelinceye kadar ekleyin. Hamurun beşte bir- altıda bir oranında bir parçasını ayırıp buzlukta 45 dakika-1 saat kadar dinlendirin. Diğer parçanın üzerine plastik film kaplayarak oda sıcaklığında bekletin.

Hamur dinlenirken elmaları rendeleyin ve tavaya koyun. Kıyılmış hurma, tarçın, kuş üzümü ve cevizi ekleyerek 5 dakika kadar soteleyin. Ocağı kapatıp şekeri karıştırıp soğutun.

Buzluktaki hamur sertleşince diğer parçayı 20 cm çapında bir fırın kabına alın. Hamuru açarak inceltin ve kabın kenarlarına bir miktar taşırın. Üzerine hazırladığınız içi yayın, hamurun kenarlarını içeri doğru katlayın. Buzlukta dondurduğunuz hamuru hepsinin üstüne parçalayın.

Önceden ısıtılmış 200 derece fırında kenarları kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun.

Not: Resimler, sistemdeki bir arızadan ötürü eklenemiyor, en kısa sürede gelecek.

6 Yorum:

At 15/11/05 03:06, Blogger nihan ...

Merhaba Oburkedi ellerine sağlık. Ben hala hurmalı bir şey yapamadım herhalde bu etkinliğe bloguma logosunu koyarak destek vereceğim bu sefer. İnşallah fırsat bulup yapabilirim.
Tart da eminim ki nefis olmuştur.
Sevgiler.

 
At 15/11/05 12:08, Blogger Pitircik ...

Eline saglik Oburkedicik. Ben de buna benzer bir tarif buldum ama henuz deneyemedim. Merak ettim, konusuyorduk da hatirlarsan, kullandigin kalip elastik kaliplardan mi? Guzel tariflerini bekliyoruz:))

 
At 15/11/05 14:06, Blogger Nazan ...

Tatlari da gorunusleri kadar guzeldi.Ben de rejim mejim kalmadi yine.Herseyin tadina bakiyim derken bitiriveriyorum:)Ellerine saglik tekrar oburkedi.

 
At 15/11/05 17:12, Blogger Pitircik ...

Ooo herkes tatmis bu turtayi. Ben de isterim!

 
At 15/11/05 20:15, Anonymous Adsız ...

Tabii ki Pitircik. Gerci bitti ama senin icin bir daha yaparim. Bu turtayi yapmayi ve icinde degisik malzemeler kullanmayi seviyorum.

Eski turta kalibimi kullandim. Henuz silikon kaliplardan alamadim. Tez nedeniyle yasamimi askiya almistim malum. Yavas yavas topluyorum :) sira silikon kaliplara da gelecek.

 
At 17/2/17 16:42, Blogger Halı Yıkama ...

Halı Yıkama hizmeti arayan hanımlar için bu siteyi incelemenizi öneririm.
Halı Yıkama
Halı Yıkama Fiyatları

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter