<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8915979429933182179', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

10.23.2005

Aşure de Nereden Çıktı Şimdi?


Ey tez! Sen insana neler yaptırırsın?

Bir haftadır sırf teze ara verebilmek için canım olmadık yiyecekleri pişirmek ve yemek istedi. Sonunda da kendimi beşer dakikalık molalarımda yine mutfakta buldum. Aşureyi uzun zamandır canım çekiyordu ancak cuma günkü iftar davetini de bahane ederek tezden ara ara uzaklaşacak bir nokta yakaladım.

Bir su bardağı fasulye ve nohutu bir kapta, bir fincan pirinç ve bir çay bardağı buğdayı başka bir kapta ıslattım. Fasulye ve nohutu düdüklüde bol su ile 10-15 dakika kadar haşladım ve ardından suyunu süzdüm. Suyu süzülmüş nohut ve fasulyeye, pirinç, buğday, yarım portakal kabuğu ve parça tarçın ekledim. Tüm yüzeyi kaplayacak miktarda su koydum ve kaynatmaya devam ettim. Karışım suyu çektiğinde su ilave ettim ve bu şekilde bir iki defa su ekleyerek tüm malzemeyi pişirdim.

Piştiğinde bir buçuk bardak kadar şeker koydum ve tüm malzeme iyice karıştığında evde hangi meyva (elma, portakal) ve kuruyemiş(kayısı, incir, hurma, kuşüzümü, blueberry, fındık)
varsa ekledim. 5 dakika daha kaynatıp ocağı ve tencerenin kapağını kapattım. 5-10 dakikada bir kapağı açıp kapaktaki buharı sildim.

Türkiye'deyken bir keresinde komşumuz ile birlikte yapmıştım aşureyi. Bana aşure soğuyuncaya kadar içine kepçenin girmemesi gerektiğini öğretmişti sağolsun. Gerçekten de 2 saat gibi kısa bir süre bekledikten sonra aşurenin daha kıvamlı hale geldiğini gördük.

Arada tezden
yorulduğumda bilgisayarın başından ayrılıp aşurenin başına geçtiğim için atladığım, unuttuğum adımlar oldu. Özellikle annemin verdiği tarifteki vanilyayı unutmam ve su oranını tutturamamam bu seferki kıvamı ve tadı bir miktar etkiledi. Nohut ve fasulyeyi haşladıktan sonra, 'Eee, evde meyva yok' diyerek telefona sarılıp ev arkadaşımı arayışım ise ayrı bir heyecan kattı olaya.

6 Yorum:

At 23/10/05 03:47, Blogger Nazan ...

Yöresel yemeklerin cogunun çok zaman alıci ve uzun hazırlık aşamaları gerektirdigini dusunursek bu yogun gunlerinde zaman bulupda asureyi bize tattirdigin icin tesekkurler.harikaydi bence.Ellerine saglik..

 
At 23/10/05 04:48, Blogger Pitircik ...

Iyi ki aklina gelmis de yapmissin.Uzun zamandir asure yemiyordum. Ellerine saglik!!

 
At 23/10/05 17:06, Anonymous Adsız ...

Yemek yapmayı eğlenceli hale getirebilmek sanki bütün mesele.. Yani, tamam.. Herkes öok güzel yemek yapabilir ama herkes bu kadar güzel ve özendirici anlatamaz yapılan yemeği nasıl yaptığını... Boş bir zamanımda benim için çok zor da olsa deneyeceğim bir tarifini.. Sırf bu tatlı anlatışın yüzünden. Yemek olarak sadece makarna ve menemeni bilen ben zavallı için resimleri bile çok güzel geldi, Teşekkürler...

 
At 24/10/05 07:11, Blogger nihan ...

Harika en sevdiğim tatlı ama hiç denemedim inşallah denerim. Ellerine sağlık.
Sevgiler.

 
At 24/10/05 07:43, Anonymous Adsız ...

Ne güzel benimle aynı yoğunluğu yaşayan blogları gördükçe destek aliyorum. Ben de şu aralar yoğun bir şekilde yüksek lisans tezimle uğraşıyorum. Allah hepimize kolaylıklar versin. Bu arada aşure de nefis görünüyor. Ellerine sağlık...

 
At 2/10/14 04:40, Blogger seolara ...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi
remtamutfak.net
Döner Makinası
çay kazanı
çay makinası
tost makinası
ızgara
endüstriyel mutfak
Tek Parça izle
Tek Parça izle
cerciko.com

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter