<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d8829638997459478945', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

11.08.2006

SUŞİ


Biliyorum uzun zamandir blog’a tarif koyamiyorum. Ama yeni bir şehre taşınmamız (evet! Bir yilda iki defa : ) ), tekrar çalişmaya başlamam ve diğer sürprizlerin aynı anda gerçekleşmesi beni bloğa tarif koymaktan geri bıraksa da bu uzun sürede Mine, Ayşegül ve Elif' in güzel tariflerini takip etme hatta tatma şansım bile oldu : )

Herkes gibi ben ve esim de suşiyi seviyoruz. Ancak gidilen yerin temizliği, güvenilirligi derken uzun süredir güvenebileceğimiz bir yer bulamamıştık. İşte o zamanlarda yine iş başa düştü diyerek denediğim, sonuçta orjinalleri kadar artistik görünmese de tadı en az onlar kadar lezzetli olan bu suşi denemesini aylar sonra paylasmak istedim..

Suşi yaparken en büyük sırrın, güvendiğiniz bir tarif varsa ona tamamiyle sadık kalmanız ve ölçüleri ne eksik ne fazla koymamız gerektiğini öğrendim.
Diğer önemli sır ise kullandığımız pirinç in markası..
Burada bulabileceğiniz pirinç markaları: Kokuho Rose, Tamaki Gold, Tamanishiki, Nozomi and Yume.

Tezu nun (sirkeli su karışımı) hazirlanmasi:
30 ml Pirinç sirkesi (rice vinegar) (Marukan veya Mitsukan markaları, ikisi de harika)
250 ml su
5ml tuz

Bütün malzemeleri bir kapta karıştırıp şeker iyice eriyinceye kadar ısıtırız ve oda sıcaklığında bekletiriz.

Malzemeler:
(4 büyük veya 10 küçük yosun dürümü için. Benim kullandığım ve resimde görünen küçük olan)
500ml pirinç
600 ml su
60ml pirinç sirkesi
30ml şeker
5ml tuz
bambu suşi mat

Pirinçleri duru su akıncaya kadar yikariz ve süzeriz . 30 dakika dinlendirip suların iyice süzülmesini sağlarız. Daha sonra pirinci eğer varsa elektrikli pilav makinasina (bu yöntemi öneriyorler) veya tencereye koyar (ben bu yöntemi kullandim), 600ml sıcak suyu ekleriz. Kaynamaya başladığında altını en kısık ateşe alıp yaklaşık 18 dakika pişiririz. Bu 18 dakika boyunca kapağı açmamaya dikkat edin.. Tencereyi ateşten aldiktan sonra 15 dakika demlenmeye bırakın.

Sıcak pilav ile tezunun ¼ ini bir kapta (mümkünse dibi geniş tahta veya bambu kap olmasi öneriliyor.(wooden sushi oke veya hangiri)) karıştırırız. Kabın tahta olması pirincin fazla suyunu emmesine ve kabın dibinin geniş olması da pirincin daha çabuk soğumasına yardımcı oluyor. Tezunun geri kalanı yavaş yavaş pirinçleri ezmeden karıştırılır.

Karıştırma işlemi bittikten sonra bana çok komik gelen ama öğrendiğime göre pirincin parlak olması ve yapışkan hale gelebilmesi için elektrikli saç kurutma makinasıyla 5-6 dakika kurutulması unutulmaması gereken bir aşama..

Kucuk resimlerde görüldüğü gibi suşi bombu matının üstüne kuru yosunu serer ve pilavın belli bir kısmını dökeriz. Pilavın üstüne suşinin içinde görmek isteyeceğiniz isteğinize bağli içleri koyar ve dürüm gibi çok sıkıp yosunu patlatmadan sarar, 3 cm aralıklarla keseriz.





Et_Voila ! Susi servise hazir !
Afiyet olsun

27 Yorum:

At 11/11/06 18:18, Blogger Elif ...

Nazcim ya harika bu sushi! Thanksgiving haftasi yapalim mi beraber? Ellerine saglik canim, kendini fazla yorma ama:)

 
At 12/11/06 14:08, Blogger beyazturna ...

Nazancim sushi tarifini gorunce gozlerime inanamadim. Bu kadar maharetli bir gelinimiz oldugu ici gurur duyuyorum. Ellerine saglik, ben sushi yapacak kadar cesaretli ve hamarat degilim maalesef. Hafta ici bi kosu Mediya'ya didp alicam artik. Ellerine saglik!

 
At 12/11/06 16:20, Blogger Nazan ...

Elifcim,
Sen gel de, beraberce yapar, afiyetle de yeriz :)
Tubacim;
Utandirdin valla beni..Kendine haksizlik yapiyorsun ama, senin ne kadar marifetli oldugunu burada seni taniyan herkez biliyor:)az mi acma borekler, kadinbud lari yapmistin bizim icin..Hepsi harikaydi..Senin de ellerine saglik..

 
At 17/11/06 14:06, Blogger Pitircik ...

Nazancim mutfakda sınır tanıyormusun:) Susi de denemissin, bravo! Ellerine saglik!Susinin yapim asamasi cok zevkli gorunuyor.

 
At 20/11/06 22:26, Anonymous Adsız ...

Merhaba Nazan

Ben eski Ohio'lu :) uc senedirde arzonali olan serap. Sayfanizi sik sik takip ediyorum. Guzel seyler yapiyorsunuz hepinizde Ellerinize saglik. Arkadaslardan ogrendigime gore bebek bekliyormussunuz. Tebrik ediyorum. Allah anali babali buyutsun insallah. Kendine iyi bak :) SERAP BEKAR

 
At 26/11/06 04:16, Anonymous Adsız ...

Nazan Hanım,

Hepinizi takdir ediyorum. Güzel güzel yemekler, tatlılar... Ne güzel siteniz var. Aynı zamanda bir dayanışma örneği. Zaman zaman vakit buldukça Sitenize bir göz atıyorum. Tabi Elif'in özlemi de bir gerçek...Eşinize de selamlar.

Elif'in babası

 
At 1/12/06 12:24, Blogger Tuba ...

Sushiler cok guzel gorunuyor. Su anda duydugum ve bildigim kadariyla Amerika'da da Turkieye'de de trend sushi yemekmis. Benim merak ettigim, bir somon balikli ama obur yesil olani avokadolu mu? Kolay gelsin..

 
At 3/12/06 02:13, Blogger Nazan ...

Herkese merhaba,
Sevgili Serap;
Iyi dileklerin icin cok tesekkurler..

Sevgili Tuba,
Ben sadece sebzeli ve pismis balikli susi yiyebildigim icin benimkiler pismis somon, avakado,brokoli ve havuclu..
Cinli bir arkadasimdan ogrendigim kadariyla bilinenin aksine susinin anlami cig balik degil sirkeli pirinc demekmis! ve onlar icine tursudan, kiwiye,parca etten karidese ve yengec etine kadar hersey koyabiliyorlar...
yani icinde ne oldugu sanirim herkesin damak tadina bagli olarak degisiyor ve pismis pirince sarilmis herseye genel olarak susi diyorlar(sarilma ve ustune dokulen sosa bagli olarak wasabi, tai, kaliforniya vs. usulu diye isimlendirilebiliyor).

 
At 3/12/06 18:08, Blogger isil ...

Sushi harika gorunuyor gercekten. Ankara'da yapmak isteyip malzemelerini bulmak isterseniz Metro Market'e bakin derim ben. sushi guzel de, yeni tarif gelmiyor bir turlu. Heyecanla bekliyoruz mutfaktakiler ekibi.

 
At 22/6/07 10:30, Blogger anne ve cocuk ...

selam,mutfaktakiler ekibine tebrikler...ne guzel seyler hazirlamissiniz....

 
At 17/12/07 12:36, Anonymous Adsız ...

cnm ya suşi tarifi arıyordum sayende buldum ellerine sağlık ama şu suşinin yanında getirdikleri yeşil acı şey var ya hani soya sosa karıştırıyorsun onun adı ne ve marketlerde bulunabılıyormu bılen varsa soylerse cok ıyı olacak ben geceleri uyuyamıyorum valla suşi hayaletmekten en iyisi kendı suşi mi kendim yaparım yazarsan sevinirim:) şimdiden teşekkürler

 
At 6/1/08 15:29, Anonymous Adsız ...

mermaid,, geç oldu biraz ama görmüşken yazayım, o hardalımsı yeşil madde wasabi. ben kanyon macro markette gördüm tüp halinde satılıyordu.

 
At 11/4/09 12:39, Anonymous Adsız ...

mmmm çok nefis oldu valla ellerime sağlık

 
At 11/4/09 12:41, Anonymous Adsız ...

mmmm çok nefis oldu valla ellerime sağlık senden güzel yaptım yha ohhh ellerimle yaptım ellerimle yedim tadı çok nefis valla yemeyenlere de tavsiye ederim

 
At 9/6/09 16:36, Blogger beste ...

suşiciler buraya güzel olmuşlar çiğ balıkla da denediniz mi çok güzel oluyor:) Afiyet olsun

 
At 22/2/10 09:56, Anonymous saç ekimi ...

sushi looks nice!
wasabisi nerde bunun? :)

 
At 23/2/10 04:26, Anonymous Garaj kapısı ...

thank you for the post, great sushi:)

 
At 22/3/10 05:13, Anonymous Satis Muhendisligi ...

Thank you great sushi, well done!

 
At 10/5/10 10:35, Blogger sule ...

merhaba ben sule uzun suredir guney korede yasıyorum bu yemegin adı susi degil arkadaslar KİMBAP bende bizzat yaptım ogretmek ıstediler denedim susi cok farklı hepsinin tadı cok kotu bızım yemekler muhtesem kolay gelsin....

 
At 17/5/10 06:04, Anonymous Liposuction ...

Ya gerçekten şak gibi... Ne güzel tarifler bunlar bvayıldım sagolun emegi geçenler...

Liposuction fiyatları
Liposuction zararları
Liposuction yaptıranların yorumları
Liposuction sonrası
Liposuction doktoru
Liposuction ücretleri

 
At 4/6/10 10:51, Anonymous lazer epilasyon ...

suşi bu kadar kolay mı?sanmam.suşi deyince estetik harikası geyşalar geliyor.estetik olmamış bence bu suşi.hem canlı balık kesilr kesilmez çok ince zar gibi kesilir bu şekilde yapılır.

 
At 30/5/11 17:07, Anonymous Adsız ...

çok enteresan

 
At 30/5/11 17:08, Anonymous otomatik kepenk ...

harikaa

 
At 19/4/12 03:08, Anonymous Adsız ...

teşekkürler


Parça Kontör Bayiliği icin dogru adres kontörcü kontorcu.com

 
At 12/9/14 00:13, Anonymous Seo ...

arama motoru optimizasyonu

Suşi süper görünüyor da bir sorum olacak bambu suşi mat yerine alternatif birşey deneyebilir miyiz?

 
At 2/10/14 04:36, Blogger seolara ...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi
remtamutfak.net
Döner Makinası
çay kazanı
çay makinası
tost makinası
ızgara
endüstriyel mutfak
Tek Parça izle
Tek Parça izle
cerciko.com

 
At 8/11/18 13:33, Anonymous Adsız ...

gerizeka herkes gibi derken herkesin suşi sevdiğini kıçının neresinden uydurdun.

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter