<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d-727358669322911237', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

6.13.2006

FIRINDA MÜCVER




Son zamanlarda pek sık tarif ekleyemiyoruz, herkesin çok meşgul olduğunu tahmin ediyorum. İçimizde en boş benim muhtemelen. Ama benim de bir bahanem var; bir göz ameliyatı geçirdim. Bu gözden olduğum 2. ameliyat. Aslında site arkadaşlarımın bile haberi yok, onlara da söylemiş oluyorum bu vesileyle. İyi ki sitemiz var ; )

Ben mücveri çok severim, hele kızartmasına doyum olmuyor bana göre, ama malum herşeyin sağlıklısını tercih etmek gerekiyor. O yüzden mücveri fırında yapıyorum. İnanın o da hiç fena değil.

Malzemeler:

•4 tane kabak
•2 yumurta
•1 fincan un
•1 paket kabartma tozu
•1 demet dereotu (doğranmış)
•7 tane yeşil soğan (doğranmış)
•100 gr beyaz peynir
•Tuz, karabiber, pul biber

Kabakları küçük küçük doğruyoruz. Ben kabuklarını soyardım ama annem hiç gerek olmadığını söyledi. Diğer malzemelerle karıştırıyoruz ve yağlanmış borcama döküyoruz. Üzeri kızarınca fırından alıyoruz. Eğer kızartma yapıcaksak unu biraz daha fazla koymak gerekiyor yoksa hemen dağılıveriyor. Afiyet olsun...

21 Yorum:

At 13/6/06 07:47, Blogger Sibel ...

Çok geçmiş olsun Mine, en önemli şey sağlık. Gerisi halledilir bir şekilde. İyi olmana sevindim. Mücveri ben de geçenlerde ilk kez yaptım fırında, öyle güzel oldu ki bundan sonra asla kızartmamaya karar verdik:) Ellerine sağlık, sevgilerimle..

 
At 13/6/06 08:30, Anonymous zinnur ...

Mucveri annem de boyle yapar ve kizartma olan kadar severek yeriz. Ellerine saglik ve gecmis olsun, Mine.

 
At 13/6/06 12:54, Anonymous Obur Kedi ...

Gecmis olsun Minecigim. Sen hele iyice toparla da yine kendinin ve anneciginin yaptigi guzel yemekleri yayinlarsin.

Mucver hos gorunuyor. Kizartma olmadigi icin de eminim hafif olmustur.

Ellerine saglik.

 
At 13/6/06 12:56, Blogger Nazan ...

Minecim;
Cok gecmis olsun.Evet,hic haberimiz olmadi.Insallah simdi cok daha iyisin.
Bu arada ellerine saglik. Firinda kabak benim de cok sevdigim bir yemek..Hic yag olmadigi icin dusuk kalorili de ayni zamanda. Ben icine beyaz peynir veya ekmek rendesi de ekliyorum bazen.

 
At 13/6/06 13:13, Blogger mine ...

Arkadaslar iyi dilekleriniz icin cok tesekkur ediyorum. En onemlisi saglik, onu bir kez daha anladim.
Nazancim beyaz peynir kullandim ama tarife eklemeyi unutmusum hemen ekledim. Ekmek rendesini de birdahaki sefere denicem kesinlikle.

 
At 13/6/06 13:18, Blogger Pitircik ...

Minecim,
Ben de merak ediyordum ameliyatini. Umarim su an cok iyisindir. Oralardaydim ama maalesef gorusmek kismet olmadi iste....
Bu tarif benim de favorim. Cok leziz gorunuyor, ellerine saglik!!
Kendine cok iyi bak canim:)

 
At 13/6/06 15:03, Blogger Zeynep Seda ...

Minecim, cok cok gecmis olsun. Acil sifalar! Mucveri cok severim boylesi de daha hafif ve guzel oluyordur! Ellerine saglik.

Sevgiler

 
At 14/6/06 19:14, Blogger Elif ...

Minecim,
Ameliyat haberini siteden duymak uzucu:( Gecen gun Pitircikla kulaklarini cinlattik ama soylemedi, unuttu herhalde. Cok gecmis olsun, acil sifalar diliyorum.

Ayrica, hasta halinle bile sitemizi ihmal etmedigin icin cok tesekkurler canim. Madem buradan haberlesir olduk ben de soyliyim temmuz sonu Ankara'dayim. Umarim gorusebiliriz. Bol sevgi, selam...

 
At 15/6/06 06:27, Blogger mine ...

Tesekkurler arkadaslar. Elifcim uygun olursan muhakkak ara gelince. Ayrica senden ve annenden de tarifler bekliyoruz. Herkese sevgiler..

 
At 18/6/06 04:39, Blogger zeynepyemekbiz ...

gecmis olsun Minecim,
tarifin icin tesekkurler
bu hafta Yemekbiz in haftalik yemek listesine koyuyorum mucverini haberin olsun. :))

sevgilerimle.

 
At 18/6/06 05:46, Blogger mine ...

Cok tesekkurler Zeynep. Sende mucveri denemissin, farkli bir sekilde. Gayet guzel gorundu gozume.

 
At 3/7/06 08:44, Blogger damak tadı ...

Selamlar,
Öncelikle geçmiş olsun diyorum,umarım en kısa zamanda eski sağlıgına kavuşursun.Mücverin harika gözüküyor ellerine sağlık.Bence fırında pişen daha sağlıklı ve de çok hoş gözüküyor.Görüntüsü kadar tadı çok lezizdir mutlaka.Tekrar ellerinize sağlık.Sevgiyle kalın.Bende sizleri sayfama beklerim.Sizin sayfanız kadar güzel olmasada.
www.damak-tad.blogspot.com

 
At 3/8/06 10:33, Anonymous defnenin ...

mine gecmis olsun.. ben de kabak mucverini firinda yapiyorum daha saglikli ne de olsa..

bende zeynep`te gormustum ilkkez firinda denendigini..ben de kabartma tozu yerine yogurt ekliyorum..un yerine de galeta unu kullaniyorum.ellerinize saglik

 
At 19/8/06 16:46, Anonymous Adsız ...

sevgili mine,ellerine sağlık,mutlaka çok güzel olmuştur.benim sormak istediğim fırında mücvere hiç yağ konmuyormu?cevaplarsan ona göre bende denemek istiyorum.sevgilerimle.... rabia

 
At 21/8/06 16:02, Blogger mine ...

Sevgili Rabia,

Ben yag koymuyorum, takmisim bir kere herseyin kalorisini dusunmeye o yuzden : )Ama koyanlar da var, o yuzden secimi sana birakiyorum...

 
At 21/8/06 16:05, Blogger mine ...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
At 29/9/06 03:05, Anonymous Sibelc ...

Dün akşam yaptım tadı çok güzel oldu, teşekkürler tarif için. Yalnız 2 sorum olacak; bu resimdeki mücver nar gibi kızarmış ama benimkinin üstü yeşil yeşil kaldı neden olabilir?
Bir de kabaklar sanki biraz çiğ kaldı.
Halbuki 40 dk. fırında pişirdim, kabakları da küçük küçük doğradım, ezsem daha mı iyi olurdu acaba?

 
At 30/9/06 10:45, Blogger mine ...

Sibel, anlattigina gore firindan erken almis olabilirsin. 180 derecede uzeri kizarincaya kadar firinda kalmasi gerekiyor. Umarim bir dahakine daha iyi sonuc alirsin...

 
At 10/5/09 11:26, Blogger hülyaa ...

selam mücveri az önce denedim ve çok güzel olduu tarifler için çok teşekkürler

 
At 10/5/09 11:28, Anonymous Adsız ...

selam mücveri az önce yaptımm ve çok güzel oldu.. tarifler için teşekkürler

 
At 10/5/09 11:29, Anonymous Adsız ...

selam mücveri denedim ve çok güzel oldu.. tarifler için çok teşekkürler

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter