<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d-727358669322911237', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

3.28.2006

TARÇINLI ÇÖREK (Cinnamon Bun)



Tarçınlı çöreği ABD’de annem ve babam kokusunu takip ederek bulmuşlar. Öyle çok beğenmişler ki gelirken banada getirdiler. Ben de çok sevmiştim. Burda da tarifini internetten buldum, kendim de uyarlamalar yaparak denedim bir arkadaşım için.

Malzemeler:

Hamur için:
1 paket kuru maya
1 bardak ılık su
Yarım bardak şeker
¾ bardak margarin
2 yumurta
1 çay kaşığı tuz
4 bardak un
1 kaşık zeytinyağı

İç için:
Yarım bardak kahverengi şeker
2 dolu tatlı kaşığı tarçın
1 portakal kabuğu rendesi
1 bardak dövülmüş ceviz
¼ bardak margarin
İsteğe göre kuru üzüm

Sos için:
Yarım bardak su
2 bardak şeker
1 portakal kabuğu rendesi
Yarım paket labne

Yapılışı:
¼ bardak ılık suyla mayayı karıştırıp 10 dakika kadar bardağın dolmasını bekliyoruz. Sonra kalan ¾ bardak su, şeker, erimiş margarin, 2 yumurta, ve tuzu mikserde çırpıyoruz. Daha sonra içine unu koyup, yağlanmış bir kapta üstünü ıslak bir bezle kapatarak 1,5 saat kadar bekletiyoruz.
Bu hamuru unlu bir yüzeyde dikdörtgen şekli vererek 25’e 45 cm olarak açıyoruz. Hamurun çok ince olması gerekmiyor. Hamura erimiş margarini bir fırça yardımıyla sürüp karıştırdığımız iç malzemelerini her tarafına gelecek şekilde serpiştiriyoruz. Açılmış hamuru uzun kenarından başlayarak rulo yapıyoruz. Bu ruloyu da çörek şeklinde parçalara kesip yağlanmış tepsiye yerleştiriyoruz. 170 derecede fırında 20 25 dakika kadar tarçın kokusu yayılana kadar pişiriyoruz.
Çörekler ılıkken üzerine mikserle çırparak hazırladığımız sosu döküyoruz. Afiyet olsun...

*Kaynak: Foodnetwork

11 Yorum:

At 28/3/06 09:55, Blogger Pitircik ...

Minecim,
Tarcin kokusu buraya kadar geldi. Ellerine saglik:))Tadi da muhtesemdir, eminim.

 
At 28/3/06 13:13, Blogger Elif ...

you wowed me:) yummy!

 
At 28/3/06 19:11, Anonymous Obur Kedi ...

Minecigim ozlettin kendini. Ne guzel anneciginin yanina gidince lezzetli mama tarifleri siralanir diye dusunmustuk.

Resimler cok istah acici gorunuyor. Ellerine saglik.

 
At 29/3/06 00:03, Blogger Nazan ...

Minecim, ellerine saglik.Ben de bayiliyorum bu tatlilara. Burdaki "Cinnoban"nin yanindan gecerken kendimizi zor tutuyoruz:) Yapmasi biraz zahmetli ama kesinlikle deger.

 
At 29/3/06 00:52, Blogger Elif ...

Kizlar,
Bakiyorum sirayla tarif koyuyoruz:) oburkedi sen de ozlettin kendini, arsive bakilirsa 14 Kasim'da aramizdan ayrilmissin. Yorumlarin icin tesekkurler bu arada.

 
At 29/3/06 05:42, Anonymous dileks ...

ellerinize sağlık kızlar

 
At 30/3/06 04:11, Blogger mine ...

Yorumlariniz icin tesekkurler kizlar. Herkese sevgiler..

 
At 9/4/06 12:13, Anonymous defnenin ...

merhabalar.. gecen seni buraya beni ziyarete gelen ablamda cinamon kokusunu alisveris merkezlerinde takip etmisti.. yaptigim hicbir yemesi yemegen ahmet ide cinamon ile doyurduk..
ahmet ve ablamin uzunca sure Turkiye`de cinamon denediklerini biliyorum.
simdi tarifi kendilerine postalayacagim...
ellerinize saglik.

 
At 21/4/06 08:01, Anonymous Adsız ...

merhabalar,

harika görünüyor.ben de denemek istiyorum.zeytinyağı kullansam olurmu en azında bir bölümüne.
sevgiler

 
At 22/4/06 07:32, Blogger mine ...

Saglikli olmasi acisindan soruyorsaniz, ben bitkisel margarin kullandim, zeytinyagli diye satilanlardan. Uyguladigim tarif de margarin dedigi icin size yanlis bilgi vermek istemem. Bence siz yine de margarin kullanin : )

 
At 8/7/14 10:29, Anonymous Adsız ...

Sosunu nasıl yapıyoruz pişirmeden direk malzemeleri cirpiyormuyuz

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter