<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d-727358669322911237', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

3.04.2006

KADAYIF DOLMASI




Malzemeler:

Yarım kilo kadayıf
4 yumurta
Yarım bardak süt
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 su bardağı sıvıyağ

Şurup için:
2 bardak şeker
2 bardak su
Yarım limon

Kadayıf dolmasını Erzurum'lu bir aile dostumuzdan öğrenmiştik. İlk yaptığımda bazı trikleri olduğunu bilmiyordum ama kendisinden püf noktalarını öğrendim yani siz benim yaptığım hataları yapmayacaksınız! Amerika'daki dostlar için de not: kadayıf arap marketlerde ve büyük süpermarketlerde bulunuyor.
Öncelikle şurubu yapmakta fayda var. Şeker ve suyu kaynatıyoruz. Kıvamı gelince içine limonumuzu sıkıp 5 ila 10 dakika daha kaynattıktan sonra ateşten alıyoruz.
Yaş kadayıfın içine yeteri kadar ceviz koyduktan sonra kadayıfımızı sarıyoruz. Kadayıf dolmasının olabildiğince küçük olmasında yarar vardır. Şahsen ben bu dolmanın boşunu bile çok seviyorum sizinde aklınızda bulunsun. Diğer tarafta yumurta ve sütü bir kapta çırpıyoruz. Kadayıf dolmalarımızı teker teker bu karışıma buluyoruz ve kızgın yağda kızartıyoruz. Dolmaların en iç taraflarının bile yumurtalı karışımı çekmesi gerekiyor. Kızaran dolmaları şuruba atıyoruz. Şurubu çeken kadayıf dolmaları servise hazırdır. Afiyet olsun…

19 Yorum:

At 4/3/06 13:47, Blogger Pitircik ...

Minecim,
Ellerine saglik, harika olmustu. Tadi hala damagimda...Yeni tariflerini heyecanla bekliyorum!!
Sevgiler...

 
At 4/3/06 14:40, Anonymous Obur Kedi ...

Minecigim, sayende buralarde kadayifi nasil bulacagimi da ogrendim.

Piticigin da dedigi gibi dolmalar cok guzeldi.

Ellerine saglik.

 
At 4/3/06 14:58, Blogger yemekvebiz ...

Minecim,
tam bir kalori bombasi ama nasil da guzeldir degilmi tadi, bu ara tatli arayislarindayim, eve giderken arap markete ugrayip kadayif varsa hemen alacagim :))
evde deneyecegim, ben az yerim ama benimkiler eminim cok keyiflenecekler, suruplu tatlilar bizde liste basi hep.
Eline saglik.
Zeynep

 
At 5/3/06 16:23, Blogger Nazan ...

Minecim,
Ellerine saglik.Bu tatliyi ben, Turkiyede yemistim.Tam bir enerji ve lezzet bombasi :)
Tam Mine bizi unuttu derken,guzel bir tatli ile tekrar aramizdasin :)

 
At 6/3/06 16:23, Blogger beyazturna ...

Ufff bayilirim kadayif dolmasina. Sizdeki bu tarifler oldukca ben zor eritirim gobegimi. Ellerine saglik.

 
At 7/3/06 04:23, Blogger mine ...

Pitircik ve Oburkedi begenmenize sevindim ama puf noktalari dikkate alinarak yapilanlar daha da guzel olucak : )Zeynep, Nazan, ve Tuba enerjisi fazla ama cok hafif bir tadi var. Artik 1 gunluk bozun rejimi : )Herkese selam...

 
At 7/3/06 12:51, Anonymous Adsız ...

Kadayif dolmasinin Erzurum da yapildigini duymustum, Asli dan tulumba tatlisi, senden kadayif dolmasi Fethiye den su böregi ve turunc receli, artik degmeyin keyfime. Cok sey ögrendim cook.Sahi bir de Asma dalindan un kurabiyesi..... Tesekkürler Viyana dan TUBA

 
At 7/3/06 15:30, Blogger mine ...

Tuba, bende bloglardan cok sey ogreniyorum. Paylasarak cok guzel tarifler yakaliyoruz. Begenmeniz de bizleri cok sevindiriyor. Viyanaya sevgiler..

 
At 8/3/06 13:25, Blogger Elif ...

Minecim Merhaba,
Ben de aynen Nazan gibi "Mine bizi unuttu mu acaba?" diye dusunmeye baslamistim. Kadayif dolmasi super gorunuyor, ellerine saglik ve tesekkurler tarifi paylastigin icin.

 
At 9/3/06 14:07, Blogger mine ...

Elifcim hiç unuturmuyum sizleri..

 
At 11/3/06 07:27, Blogger mehmet livvarcin ...

çok güzel görünüyo ama şurubunu iyi ayarlamak lazım herhalde di mi? yoksa ağır olmaya müsait bi tatlı ... ellerine sağlık

 
At 4/12/07 13:09, Anonymous Adsız ...

eline sağlık

 
At 30/1/08 04:54, Blogger Aybike ŞİMŞEK ...

merhabalar
Kadayıf dolmanızı annem denemiş, çok da beğenmiş ellerinize sağlık. ben de siteme koydum tarifini. Beklerim...

 
At 21/3/08 07:59, Anonymous Adsız ...

Merhaba. Ben tatlının şürübu hakkında bir şey sorucam. Şurup soğuk tatlı sıcakken mi ikisi buluşacak? Selamlar... Tarif için teşekkürler.

 
At 4/7/08 16:48, Anonymous Adsız ...

Minecim eline sağlık bende Erzurum'lu olrak beğendim,ama biz süt yerine yoğurt koyuyoruz,tabi sade yumurtayla daha güzel,şerbeti soğuk oluyor.

Sevgiler...Rahime...

 
At 28/9/08 09:08, Anonymous Adsız ...

kadayıfları kızartmasak olmazmı siz ce daha ağır olmazmı teşekkürler

 
At 28/9/08 09:11, Anonymous Adsız ...

ellerinize sağlık çok güzel gözüküuo enfes boşuna almıyoruz kiloları sevgiler

 
At 31/10/08 13:57, Anonymous Adsız ...

bende yaptım ama hiç beğenmedim oğlum tatlı hastası ama o bile yemedi damak tadı tabiki herkesin bir değil

 
At 31/10/08 13:59, Anonymous Adsız ...

merhaba bende yaptım ama yumurta kokusu çok vardı hiç hoşuma gitmedi birdaha asla yapmam

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter