<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d-727358669322911237', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

1.15.2006

BURMA TATLISI

Malzemeler
  • 20 tane baklava yufkası
  • Yarım kilo dövülmüş ceviz
  • 250 gr tereyağ
  • 3 bardak şeker
  • 3,5 bardak su
  • Yarım limonun suyu

Bayram tatlısız geçmez biliyorsunuz. Burma tatlısı da bayramın vazgeçilmezlerindendir bizim evimizde. Sağolsun annecim de beni bu bayram burma tatlısıyla karşıladı, ben de sizlerle tarifini paylaşmak istedim. O kadar lezzetliydi ki gecenin bir vakti kendimi bu tatlıyı yerken buluyordum ve bitti!
1 baklava yufkasına tereyağ ve cevizi serpiştiriyoruz. Baklava çubuğuna yufkayı sarıyoruz ve 2 tarafından yufkayı büzüyoruz, çubuğu da yufkadan çıkartıyoruz. Bu işlemi her yufka için tekrarladıktan sonra burma şekilli yufkalarımızı tepsiye sıra sıra yerleştiriyoruz. Burmaların üzerine arttırdığımız kızgın tereyağını gezdiriyoruz. 200 dereceye ayarladığımız fırında burmaları üzerleri pembeleşinceye kadar kızartıyoruz. Şurubu burmalara hemen dökmek istemezsek daha sonradan üzerine sıcak şurubu gezdirebiliriz.
Şurup: Su ve şekeri karıştırıp kaynatıyoruz. Bir süre kaynattığımız şuruba daha sonra limon suyunu koyup bir süre daha kaynatıyoruz. Kıvamı gelince ateşten alıp 10 dakika kadar beklettikten sonra burmaların üzerine döküyoruz. Afiyet olsun..

10 Yorum:

At 18/1/06 12:35, Blogger Pitircik ...

Minecim, cok guzel ve lezzetli gorunuyor burma tatlisi. Anneciginin eline saglik. Gecen bayrami hatirliyorum da burada beraber senin etimekli tatlin ve Nazan'in baklavasi...Insan bir kus misali. Neyse, bu arada ben baklava sopasi diye bir sey oldugunu bilmiyordum. Kullanisli bir sey olmali:))Maalesef bu sefer tadamiyorum bu tatliyi:( Ama sana afiyet olsun!!
Sevgilerimle...

 
At 18/1/06 12:45, Blogger mine ...

Pıtırcıkcım, benim baklava çubuğu dediğime bakma, ince bir çubuğu kastettim. Geçen bayram da bu bayram da çok güzeldi gerçekten de. İnşallah başka bayramları da paylaşma fırsatımız olur...

 
At 18/1/06 20:15, Blogger Nazan ...

Minecim ellerinize saglik. ben baklavayi hep baklava seklinde keserek yapiyorum. hatirliyorum bir kere oklavaya sararak denemistim ancak galiba oklavam kalin geldi, sekilleri istedigim gibi olmamisti. ince bir cubuk bulunca burarak mutlaka tekrar denicem.

 
At 19/1/06 01:48, Blogger mehmet livvarcin ...

ne güzeldir baklavanın tadı. hele bir de anne elinden çıktıysa. ben seviyorum Türk mutfağını. bence eşi benzeri yok valla

 
At 19/1/06 06:27, Blogger mine ...

Nazancim, burma baklavaya göre daha bir kıtır kıtır oluyor, şeklinden dolayı olduğunu düşünüyorum, umarım yapınca beğenirsin.
Mehmet haklısın Türk mutfağı anne eliyle birleşince ortaya mükemmel yemekler çıkıyor.

 
At 20/1/06 18:56, Blogger Elif ...

Minecim süper görünüyor, anneciğinin ellerine sağlık...

 
At 23/1/06 10:02, Anonymous Obur Kedi ...

Minecigim, gercekten goruntusu cok guzel. Simdi olsa da yesek dedirtiyor insana. Annenin ellerine saglik.

 
At 23/1/06 12:43, Blogger Pitircik ...

Minecim,
Bu tatlinin hamurunu siz mi actiniz, hazir mi?
Sevgiler

 
At 23/1/06 18:06, Blogger mine ...

Obur Kedi ve Elif deneyin bigün, beğeneceğinize eminim. Pıtırcıkcım annem hazır almış yufkayı memleketten.

 
At 18/8/08 09:03, Anonymous Elif ...

Görünce heyecanlandım. Ne de güzel olur anne elinden burma...Karadenizde de bu tatlı pembeleşinceye kadar fırında tutularak yapılır. Ve böyle fırında kalmasının da bir artısı vardır. Bu haliyle kıyır kıyır olduğundan şerbeti çok emmez... Maalesef de bu durum da piyasadaki tatlıcıların işine gelmez. Ne de olsa fırından ne kadar erken tatlı alınırsa o kadar fazla şerbetini emer. Sizlere çok şey borçluyum...Sayenizde yıllar öncesine annemin yaptığı lezzetlere bir yolculuk yaptım. Ama ben de sizlerle ufak bir şey paylaşabilirim sanırım:) Burmayı annenizin yaptığı şekilde yapan İstanbul Göztepe'de Trize adında bir lezzet durağı var. Telefonları da 0216 386 96 72

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter