<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d-727358669322911237', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

12.30.2005

Elmalı Zencefilli Kek

Malzemeler

125 gr erimiş tereyağ
2 bardak un
1 bardak şeker
Yarım bardak kahverengi şeker
1 paket kabartma tozu
Yarım tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı tarçın
1.5 tatlı kaşığı zencefil
Yarım tatlı kaşığı muskat
3 orta boy elma –küp küp doğranmış
Yarım bardak dövülmüş ceviz
2 yumurta

Malzemeler çokmuş gibi duruyor ama yapımı gayet basit bir kek. Bütün malzemeleri iyice karıştırıyoruz ve fırında yaklaşık 45 dakika kadar pişiriyoruz. Biliyorsunuz bıçak temiz çıkmalı kekten! Pişirme süresi kalıba ve kekin kalınlığına göre değişebilir. Afiyet olsun…

Bu keki mutfaktakiler ekibinin son toplantısı için denemiştim. Pıtırcık’a da davet için çok teşekkür ediyorum. Bu ekibi bir daha ne zaman birarada görürüz bilmiyorum ama bizi bağlayan sitemiz ve paylaştığımız güzel anılarımız var. Herkese iyi yıllar diliyorum.


*Kaynak: Everyday Food Aralık sayısı

11 Yorum:

At 30/12/05 21:15, Anonymous Obur Kedi ...

Kekin tadi cok guzeldi. Ilk olarak zencefilli bir pasta yedim. Halbuki buralarda cok kullanilan bir malzeme :) Ellerine saglik.

 
At 30/12/05 23:05, Anonymous Adsız ...

Zencefil ne olaki?
Yasin

 
At 30/12/05 23:12, Blogger yemekvebiz ...

Merhabalar,
Zencefil benimde cok sevdigim bir tat oldu, ona da bu ulkede alistim, kurabiyelerde ozellikle
ne guzel bir tat birakiyor damagimizda degil mi? Bu elmali zencefilli kekide yapacagim. Benim ZIpziplik bir kek.
Ellerinize saglik.
sevgi, huzur dolu bir yil diliyorum.
Zeynep

 
At 31/12/05 05:10, Blogger Pitircik ...

Canim benim,
Zencefilli keki ilk kez senin elinden tattim. Ellerine saglik, cok guzeldi. Bir daha insallah tekrar geliriz bir araya, neden olmasin? Araya mesafeler girse de kalplerimiz beraber olacak!!
Sevgiler...

 
At 31/12/05 07:46, Blogger tuhfe ...

Yeni yiliniz kulu olsun.

 
At 31/12/05 08:35, Blogger pınar ...

mutfaktakiler aşçıları, nice mutlu yıllar:)

 
At 1/1/06 10:52, Blogger Nazan ...

Ellerine saglik Minecim. Bugun misafilerime ben de bu tarifi denemek istiyorum.
Yeni bir yila yeni bir sehirde girmenin heyecani ile herkese iyi, mutlu, basarili ve saglikli yillar....

 
At 1/1/06 13:54, Blogger Elif ...

Minecim zencefilli keki ilk defa denedim sayende. Tadı çok güzeldi, ellerine saglik.

 
At 2/1/06 13:24, Anonymous Melik ...

Mine ellerine sağlık. Harika görünüyor. Türkiye ye dönünce bize de yaparsın ve harika görünen bu kekin tadına biz de bakarız umarım.

 
At 4/1/06 03:46, Blogger akçahan ...

Ellerine sağlık Mine.Ben de yapiyorum güzel bir kek.Tek farkı elmaları rendeliyorum.Bu sefer Senin usulde deneyeceğim.İyi yıllar, hoşçakalın.

 
At 10/9/06 04:27, Anonymous Lily-Rose ...

keki dun yaptim ve cok begendim ama tarcin tadi bastiriyor, ben tarcini cok sevdigim icin sorun yok, yalniz zencefilin tadini hic alamadim. Birde un miktari cok fazla geldi bende biraz sut ekledim, tsk guzel tarif icin.

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter