<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d-727358669322911237', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

11.09.2005

Sebzeli Balık


Dün peynirli kek deneyeyim de siteye koyayım diye düşündüm, ama kekin içi pişmedi ne yazık ki. Hoş ben yine de bayağı bir yedim! Baktım o olmadı bugün de sebzeli balık yaptım, onun tarifini koyayım dedim. İşte tarif;
(Bu arada peynirli veya sebzeli kek tarifi bilen varsa onu da bekliyorum.)

Malzemeler:
  • Yarım kilo kedi balığı
  • 1 büyük boy patates
  • 1 büyük domates
  • 2 tane havuç
  • 1 orta boy soğan
  • 2 diş sarımsak
  • Maydanoz
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Tuz, karabiber

Yapılışı:
Bu tarif için aslında palamut balığı daha uygun ama ben burada kedi balığı bulabildiğim için benim tarifim ona göre. Temizlenmiş, parçalanmış ve tuzlanmış balıkları yağda kızarttıktan sonra bir tabağa alıyoruz. Tavada kalan yağla soğanları kavuruyoruz, böylece balıktan yağa geçen koku ve tat yemeğe iyice geçmiş oluyor. Daha sonra içine doğranmış patates ve havuçları koyup, dövülmüş sarımsağı da ekledikten sonra, biraz su koyup pişmeye bırakıyoruz. Tuzunu da bu aşamada koyabiliriz. Pişmesine yakın yemeğimizin içine balıkları ve maydonozları ekliyoruz. Tam olarak pişince de servise hazır hale geliyor. Afiyet olsun…

7 Yorum:

At 9/11/05 11:40, Blogger Pitircik ...

Eline saglik, Minecim! Canim cekti valla. Chef baliga bayilir. Sebzeli olusa da cok hos. Beseleyici ve zengin bir yemek. Bu tarifi mutlaka deneyecegim.

 
At 9/11/05 11:42, Blogger Pitircik ...

Ha bu arada senin rejime ne oldu? Keki pismemesine ragmen yedim diyorsun:)))

 
At 9/11/05 12:15, Blogger Nazan ...

selam Minecim;
Ellerine saglik.ben bu tarifi biraz degistirip firinda yapiyorum, yine bol sebze ve domates suyuyla.Mutlaka kizartma daha lezzetli oluyordur ama firinda biraz daha hafif oluyor.

 
At 9/11/05 12:21, Blogger mine ...

Pitircik, bunu diete baslamadan once yapmistim. Yani kilolarima katkida bulunan yemeklerden bi tanesi de bu balik heralde. Diet asamasinda Nazan'in dedigi gibi firinda denerim muhtamelen. Bu arada bloglarda dolasirken diet yapmak da bayag zormus : (

 
At 9/11/05 15:01, Anonymous tutku ...

mınecim cok lezzetli bir tarif,ellerine saglık.Ben tarifini alabalıkla denedim,arkadaşlarıma yapmıştım valla parmaklarını yediler.

 
At 10/11/05 04:34, Anonymous sezen ...

miniskom, cok guzel ve saglikli bi yemek olmus, ellerine saglik, en kısa zamanda denicem, kiloo aldiysan, bi sure peynirli kek yapma bence :)

 
At 12/11/05 00:53, Blogger Elif ...

Ben baligi cok seviyorum, aslinda deniz urunlerine karsi bir zaafim var diyebilirim. Turkiye'de haftada bir mutlaka balik piserdi evimizde. Canim babam cok sevdigi icin, annecigim de balikla cok lezzetli yemekler yaptigi icin bol bol balik tuketirdik. Mine ellerine saglik... kedi baligini da cok seviyorum ben, eminim cok lezzetli olmustur.

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter