<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17384783\x26blogName\x3dMutfaktakiler:+Bug%C3%BCn+ne+pi%C5%9Firdik?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mutfaktakiler.blogspot.com/\x26vt\x3d-727358669322911237', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

11.12.2005

KISIR

















Malzemeler

3 bardak bulgur
1 soğan
1 büyük domates
7-8 tane yeşil soğan
1 demet maydanoz
1 tepeleme kaşık domates salçası
1 tepeleme kaşık biber salçası
1 avuç zeytinyağı
1 tatlı kaşığı karabiber
Nar ekşisi
1 limonun suyu

Yapılışı

Bulgura bir kapta 1 bardak sıcak su döktükten sonra kabın ağzını kapatıp 15 dakika bekletiyoruz. Soğanı ve domatesi blendırdan geçirdikten sonra bulguru, soğanı, domatesi ve salçaları karıştırıp 15 dakika kadar yoğuruyoruz. Yoğurma aşamasında suyu kesiliyor, bu sırada limonu, zeytinyağını ve nar ekşisini ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz. En son maydanoz ve kuru soğanı da ekledikten sonra harmanlayıp şekil veriyoruz. Suyunun az olduğunu hissederseniz, yoğururken bir avuç su ekleyebilirsiniz. Fazla geldiğini hissederseniz de biraz daha yoğurun, bulgur suyu çekiyor.
Bu annemin tarifi ama Nazan ve Pıtırcık kısırı yoğurmadan yapıyorlarmış. Açıkçası bana da bayağı cazip geldi ama biz İskenderun’da yaşadık bir süre ve orada kısır bu şekilde yapılıyor. Tabii ki yörelere göre tariflerde böyle ufak değişiklikler olması doğal. Afiyet olsun.

8 Yorum:

At 12/11/05 05:34, Anonymous tutku ...

Minecim cok lezzetli bir tarif olmuş ellerine sağlık.Özellikle marulla cok güzel gidiyor kısır tavsiye ederim:)

 
At 12/11/05 11:41, Blogger Elif ...

Kisir deyip gecmemek lazim, Mine'nin kisiri cok guzel oluyor deneyin mutlaka:)

 
At 12/11/05 13:22, Blogger pınar ...

mine eline sağlık. kısırı biz yoğurmadan yapıyoruz ama antepli bir arkadaşım yoğurarak yapardı ve çok lezzetli olurdu. kısır olsun da nasıl olursa olsun bence:))

 
At 12/11/05 20:05, Blogger Pitircik ...

Cok lezzetliydi. Ellerine saglik!!Bu arada nar eksisini sen mi yaptin? Cok populerdi bloglarda. Ben hic tatmadim. Onun da bir tarifini versen:)

 
At 12/11/05 23:39, Blogger mine ...

Pinarcim evet Anteplilerin de oyle yaptigini duydum. Amasra resimlerin de cok guzel bu arada : )
Asistente goz resmini nazar icin koydun galiba : )
Pitircik, ben nar eksisi kullanmadim ama annemin tarifinde oldugu icin yazdim. Nar eksisi de yine guneyde biliniyodu galiba. Senden tarif yokmu bu haftasonu Pitircikcim?

 
At 13/11/05 02:16, Blogger Pitircik ...

Minecim ben de tarifimi koydum:) Sen ve Nazan cok sevmistiniz kereviz salatasini, denersiniz umarim. Bu arada kisir icin ben beyaz sogani da salca ile kavurup oyle ekliyorum. Guzel oluyor:)

 
At 13/11/05 03:16, Anonymous oburkedi ...

Nar eksisini ozellikle universite yillarinda kullanmaya baslamisti annem. Arap marketlerde gordum sanki ama cesaret edemedim alistigim tada benzemez diye.

Bugun gozume Tarif Defterinde nar eksisinin tarifi takilmisti. Iyi isabet olmus. Soyle demisler: eksi narin narenciye sıkacagında suyunu cikartin, kisik ateste kivamli hale gelinceye kadar kaynatin.

Puf noktasi olarak da cok fazla bastirmamayi oneriyorlar suyunu cikarma asamasinda. Kabugun aciligi gecebilirmis suya.

 
At 13/11/05 10:14, Blogger Elif ...

Minecim, "Eye" benim cok sevdigim surrealist ressam Escher'in cok unlu bir calismasi aslinda:) ama bizim siteye de uydu, nazar degmesin masallah sitemiz iyi gidiyor sayenizde. Gecen hafta "Biscotti" yapmistim, ama birturlu tarifini yazmak kismet olmadi cok useniyorum. O yuzden sizleri tekrar tebrik ediyorum, her hafta leziz yemeklerinizi bizlerle paylastiginiz icin.

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa

Hit Counter